جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱
۱۲
در کمیسیون مشترک فرهنگی و قضایی مجلس تصویب شد

جریمه برای کشف حجاب درخودرو

دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۵۰
کد مطلب: 437852
سخنگوی کمیسیون مشترک فرهنگی و قضایی مجلس از مصوبه این کمیسیون مبنی بر جریمه یکصد هزار تومانی پلیس برای رانندگان مزاحم نوامیس و کشف حجاب در خودرو خبر داد.
به گزارش جهان، حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر سخنگوی کمیسیون مشترک فرهنگی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به جلسه امروز کمیسیون، گفت: در جلسه امروز کمیسیون مشترک فرهنگی و قضایی مجلس برای بررسی طرح عفاف و حجاب، ۲ ماده این طرح مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

وی افزود: طبق ماده یک طرح عفاف و حجاب، رانندگان یا سرنشینان وسیله نقلیه‌ای که اقدام به کشف حجاب و روزه‌خواری و یا رانندگانی که مزاحمت‌هایی را برای نوامیس مردم ایجاد می‌کنند و یا حرکات غیر متعارف خلاف عفت عمومی از خودشان بروز می‌دهند، متخلف محسوب شده و مأموران راهنمایی و رانندگی می‌توانند با آنها برخورد کنند.

سخنگوی کمیسیون مشترک فرهنگی و قضایی مجلس در همین زمینه تصریح کرد: براساس ماده یک طرح عفاف و حجاب، مأموران راهنمایی و رانندگی می‌توانند با آن دسته از رانندگانی که برای نوامیس مردم مزاحمت ایجاد کرده و یا در خودروی خود اقدام به کشف حجاب و یا در ایام ماه مبارک رمضان اقدام به روزه‌خواری می‌کنند، برخورد کرده و جریمه ۱۰۰ هزار تومانی برای آنها لحاظ کنند.

حجت‌الاسلام پژمان‌فر ادامه داد: البته برای این دسته از رانندگان متخلف، علاوه بر جریمه یکصد هزار تومانی، در صورت تکرار این تخلفات ۱۰ نمره منفی، طبق موضوع ماده ۷ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی نیز لحاظ شده و وسیله نقلیه آنها نیز به مدت ۷۲ ساعت توقیف خواهد شد.

وی در پایان به ماده ۲ طرح عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: براساس ماده ۲ این طرح، دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری که شامل تمامی کارکنان دولت می‌شود، در صورت ارتکاب به تخلف مندرج در بند ۲۰ ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات اداری، مشمول طرح عفاف و حجاب، توبیخ کتبی و درج در پرونده استخدامی شده و باید در مورد شخص متخلف تصمیم‌گیری شود؛ البته در صورت تکرار تخلف، به کسر حقوق فوق‌العاده شغل و یا عناوین مشابه و کسر یک سوم از حقوق یک ماه محکوم می‌شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


فایده نداره راهش این نیست این طرح اجرا نشده محکوم به شکست است چون بستر مناسب برای آن فراهم نشده این حکم خدا کمتر از کمبربند ایمنی نیست باید اول فرهنگ سازی بشود مواهب حجاب و مضرات بی حجابی را برای مردم مایان کرد بعد برخورد
Iran, Islamic Republic of
واقعا جای تأسف دارد که این موضوعی که چندین سال است با فرهنگ و دین مردم درگیر شده است تازه مورد توجه قرار گرفته... مجلس ما واقعا خواب تشریف دارند
ببینیم و تعریف کنیم.
سلام خداراشکرخلاصه درحکومت اسلامی قانونی برای بی حجابی دراین دوره تصویب شد ای کاش برای کاشفین حجا بدرخودروها ویا به بهانه عروسی ها و...فردرا همان زمان تنبیه وسابقه سوء لحاظ می شد کاش این قوانین قویتربود همانطورکه کفارولائیکیان نسبت به قوانین خودشان سخت گیرهستند ایران اسلامی هم همان قوانین واحکام اسلامی را اجرا کن خیلی ازتخلفات وکلا ه برداریها وناهنجاریها درمان می شود
امین
Iran, Islamic Republic of
تازه قانون تصویب شده؟؟؟
پس گشت ارشاد چیه؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
هرگزبازور و اکراه و اجبارنمی توان حکمی رابرمردم تحمیل کرد . آیه لااکراه فی الدین یعنی اینکه به شعور و اراده و انتخاب مردم احترام بگذارید .
Iran, Islamic Republic of
آخه این چه قانونیه که میگه ماموران می توانند برخورد کنند؟
صراحت در قانون نیاز بسیار مهمی است که در اینجا بجای کلمه می تواند، کلمه باید این نیاز را برطرف می کند.
خیلی عالی
امیدوارم تصویب شود
الانسان حریص علی مامنع عزیزم این جماعت بذحجاب بفکر راه وکاردیگه ای می افتند !!!!!!!!!!!کسی هنوز پیدانشده راه ریشه ای واساسی آن رادر ج اسلامی ایران پیداکند متاسفم
پروانه
همه چي رو ول كردن حالا يادشون افتاده جريمه بزارن براي كشف حجاب! اين قضيه مثل بند تنبون دررفته است! براي بعضيا خيالي نيست جريمه رو ميدن تا جيگر حزب‌اللهي‌ها رو خون كنن با اين كاراشون!
حسین
Iran, Islamic Republic of
حداقل باید یک میلیون تومان باشد. چون اکثر این افراد از قشر متمول جامعه هستند و برایشان صد هزار تومان مطابق ده هزار تومان بقیه است. در ضمن باید در صورت تکرار، جریمه اش دو برایر و دفعه سوم علاوه بر جریمه سه برابری ماشینش برای سه ماه بخوابد. در ضمن مامور پلیس نیز در این باب تشویق گردد. از دوربین های ترافیکی نیز باید اعلام شود که متخلفین کنترل شده و ثبت جریمه خواهن شد. اگر کاری که می کنید بازدارندگی لازم را نداشته باشد و یک چیز آبکی باشد نه تنها به هدفگذاریتان نمی رسید بلکه طرف را جری تر و گستاخ تر می کنید. اگر قانون شما اثر بازدارندگی نداشته باشد عقل می گوید قانون نگذارید.
امین
Iran, Islamic Republic of
گشت ارشاد اگه خیلی راست میگه و کارش درسته، یه گشتم واسه ارشاد پسران هیز و هوسباز راه بندازه.
چرا فقط باید واسه دخترا باشه؟ تازه دخترا که همشون غرض ندارن وقتی بد حجاب میان بیرون
اما پسرایی که بد طینتن همشون اینطورین
من به عنوان یک پسر از گشت ارشاد تقاضا دارم پسرای شیطان صفت رو هم بشونن سر جاشون.
متاسفانه این دسته از پسر ها فقط وقتی که مرتکب عمل تجاوز بشن دستگیر میشن. قبل از این اتفاق ارشاد نمیشن.
باور کنید من خودم یبار شاهد بودم دختر و پسر با هم در خیابان راه میرفتن. اما گشت ارشاد فقط دختر رو داخل ون کردن و هیچ کاری به پسره نداشتن