سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۱

آیت‌الله جوادی آملی:ناجا به بدحجابان تذکر دهد

اقتدار نیروی انتظامی به حدی باشد که جلوی خلاف را بگیرد
سه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۱۳
کد مطلب: 318306
آیت‌الله جوادی آملی گفت: درباره حجاب و عفاف قانون وجود دارد و باید از راه قانونی خودش اقدام کرد، ناجا باید به بدحجابان یا کم حجابان تذکر بدهد چراکه تذکر شما به احترام لباسی که در تن دارید، بیشتر اثر دارد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، آیت الله جوادی آملی که به مناسبت هفته ناجا، در جمع پرسنل فرماندهی انتظامی قم، سخن می‌گفت، با اشاره به لزوم حفظ اقتدار ناجا، اظهار کرد: اسلام به ما امر کرده است که اجازه اقتدار و غلظت بیگانه بر خودمان را ندهیم بلکه این ما باشیم که بیگانگان با دیدن اقتدار ما، اجازه خلاف به خودشان ندهند.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: دست اندرکاران تامین امنیت، آبرو و آسایش مردم، اجر فراوانی نزد ذات اقدس الهی دارند و بدانید که کارهای ما، آخرت ما را تعیین می‌کند.

استاد عالی حوزه علمیه قم با اشاره به آمار کشفیات ارائه شده از سوی ناجا، اظهار کرد: وقتی آمار کشفیات شهر یا استانی بالا می‌رود، این نشانه موفقیت نهاد و ارگان خاصی در کشف آنها نیست بلکه شاید به این دلیل آمار بالا رفته که تولید کنندگان، ۱۰ برابر تولید کرده اند و به همین تناسب، کشفیات ما هم مقداری بیشتر شده است.

آیت الله جوادی آملی تصریح کرد: برخی نه تنها مواد مخدر را حلال می‌دانند بلکه کشته این راه را شهید می‌دانند، از سوی دیگر در مرزها نیز گروهی هستند که به شغل مناسب اشتغال ندارند و ما نیز نتوانسته ایم برای آنها کاری پیدا کنیم، بیکار و فقیر هستند و کشاورزی یا دامداری یا صنعتی ندارند و از این رو به تجارت این مواد رو می‌آورند.

وی افزود: مسئولان نظام باید به فکر حل این مشکلات باشند و آن مناطق را، مناطق ویژه اقتصادی اعلام کنند تا شغل و تولید در آنجا ایجاد و بهانه از دست قاچاقچیان مواد مخدر گرفته شود، وقتی این بهانه سلب شد، ناجا هم باید کوشش کند که این مشکلات اصلاح شود چراکه در این صورت امنیت تامین می‌شود.

استاد عالی حوزه علمیه قم با اشاره به سواستفاده بیگانه از مواد مخدر، تصریح کرد: بیگانگان از راه مواد مخدر سعی در نفوذ کردن دارند و اگر کسی به این آفات دچار شود، دیگر به کارهای فرهنگی و اندیشه‌ای جواب نمی دهد چراکه اینها مشکل عزم و اراده پیدا می‌کنند و بیگانه نیز از همین راه وارد می‌شود و عزم و اراده و نیت و تولی و تبری این افراد را مسموم می‌کند و ازین رو بدترین خطر، همین مواد مخدر است.

آیت الله جوادی آملی خاطرنشان کرد: ناجا و دیگر ارگان‌ها باید در بخش انگیزشی کار کنند نه بخش‌های اندیشه ای چراکه اینها مشکل علمی ندارند یا نیازی به سخنرانی و برنامه فرهنگی ندارند، اینها مشکلات اندیشه ای دارند و باید از راه اراده و تصمیم و عزم، مشکلشان حل شود، یعنی باید مشکل تولید، اشتغال و ازدواج اینها حل شود.

مرجع تقلید شیعیان بحث عفاف و حجاب را مد نظر قرار داد و اظهار کرد: درباره حجاب و عفاف قانون وجود دارد و باید از راه قانونی خودش اقدام کرد، شما باید به بدحجابان یا کم حجابان تذکر بدهید و تذکر شما به احترام لباسی که در تن دارید، بیشتر اثر دارد.

وی تصریح کرد: امیدواریم ذات اقدس الهی، مشکلات را به برکت قرآن و عترت حل کند چراکه بندگان خدا به اندازه توانشان قدرت حل مشکلات را دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *