پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰
۱

تهدید تلویحی دانشمندان هسته‌ای ایران

يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۸
کد مطلب: 437744
وزیر جنگ رژیم‌صهیونیستی در گفت‌وگو با یک نشریه آلمانی ضمن انتقاد از دستیابی به جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ گفت که باید جلوی جاه‌طلبی‌های هسته‌ای ایران گرفته شود. وی همچنین در زمینه کشتن دانشمندان هسته‌ای ایران و یا حمله با نرم افزارهای مخرب و به خطر انداختن شبکه‌های کامپیوتری ایران گفت: «ما باید برای دفاع از خودمان آمادگی داشته باشیم. من مسئول زندگی دانشمندان ایرانی نیستم.»
به گزارش جهان به نقل از فارس، «موشه یعلون» وزیر جنگ اسرائیل در گفت‌وگو با نشریه آلمانی اشپیگل بار دیگر توافق هسته‌ای را اشتباهی تاریخی دانست.

وی در پاسخ به خبرنگار اشپیگل مبنی بر اینکه درباره اظهارات چندی پیش «مایک هوکابی» نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مبنی بر اینکه توافق هسته‌ای با ایران، اسرائیل را بار دیگر به کوره‌های آدم سوزی می‌برد، چه نظری دارد گفت: «ما درباره توافق با کاخ‌سفید اختلاف زیادی داریم و این به اندازه کافی بد است بدون اینکه بخواهیم به چنین مواردی توجه کنیم.»

یعلون افزود: «از آغاز ما حامی راهبردی بودیم که دولت ایران را در وضعیت دشواری قرار دهد اینکه بین بقای رژیم یا بمب اتم یکی را انتخاب کند. چنین راهبردی شامل منزوی شدن این رژیم و اعمال تحریم‌های اقتصادی است که از سال ۲۰۱۲ اعمال شدند. ما معتقدیم که چنین فشارهای اقتصادی به مقاومت داخلی در این کشور منتهی خواهد شد.آخرین راهبرد هم گزینه نظامی معتبر است. اگر شما قطعنامه سازمان ملل را اجرایی نکنید در این صورت مورد حمله قرار خواهید گرفت.»

اشپیگل در بخش دیگری از این گفت‌وگو از یعلون پرسید که اگر تحریم‌ها عاملی بودند که ایران را پای میز مذاکره کشاندند، آیا درست نبود که از این ابزار باز هم استفاده می‌شد؟

یعلون در پاسخ گفت: «راهی که ۵ قدرت شورای امنیت و آلمان برای مذاکره با ایران در پیش گرفتند، اشتباهی تاریخی بود. اکنون ما شاهد توافقی هستیم که به ایرانی‌ها اجازه غنی‌سازی اورانیوم را بدون هیچ محدودیتی می‌دهد. این توافق به ایران امکان تبدیل شدن به کشوری با قدرت نظامی هسته‌ای را می‌دهد. همچنین در طول یک دهه یا بیشتر آنها مجاز خواهند بود که غنی‌سازی اورانیوم را بدون هیچ محدودیتی پیگیری کنند.در عرض ۲ ماه وقتی که توافق اجرایی شد، ایران به ۱۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌های مسدود شده خود دسترسی خواهد داشت و در این صورت پولی در اختیار دارد تا به اقتصاد خود سر و سامان دهد و انقلاب خود را صادر کند.»

وزیر جنگ اسرائیل در ادامه گفت که ایران از سازمان‌هایی مانند حزب‌الله، حماس، جهاد اسلامی فلسطین و حوثی‌های یمن و شیعیان عربستان حمایت می‌کند و مدعی شد که ایران قصد دارد فعالیت‌های خود را گسترش داده و زیرساخت های تروریستی خود را تقویت کنند. ضمن اینکه در توافق به موشک‌هایی هم که می‌توانند از ایران اسرائیل را هدف قرار دهند، اشاره‌ای نشده است.

یعلون همچنین اقدام علیه داعش را تنها نقش سازنده این کشور در منطقه دانست و تصمیم برای توافق با ایران را رویکرد غرب در به تعویق انداختن مسایل ارزیابی کرد.

وی گفت: «با این توافق، کشورهایی مانند مصر، عربستان سعودی و ترکیه هم وارد مسابقه تسلیحات هسته‌ای خواهند شد اما ما امیدواریم که جامعه جهانی این موضوع را حل کند.»

این وزیر اسرائیلی همچنین گفت که اگر مذاکره‌کنندگان با ایران، احساس مسئولیت می‌کنند در این صورت باید به نتیجه توافق هم توجه کنند و با تکرار مواضع خود علیه ایران در صورت نقض توافق هسته‌ای گفت: « در این مورد ما درباره اقدام نظامی بحث خواهیم کرد. در پایان این موضوع بسیار روشن است. جاه‌طلبی هسته‌ای ایران باید متوقف شود.به هیچ وجه نمی‌‌توانیم ایرانی که دارای سلاح هسته‌ای است را تحمل کنیم. ترجیح می دهیم که این مسئله با توافق یا تحریم حل شود اما در پایان اسرائیل باید بتواند از خود دفاع کند.»

وی در زمینه کشتن دانشمندان هسته‌ای ایران و یا حمله با نرم افزارهای مخرب و به خطر انداختن شبکه‌های کامپیوتری ایران گفت: «ما باید برای دفاع از خودمان آمادگی داشته باشیم. من مسئول زندگی دانشمندان ایرانی نیستم.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Serbia
ما هم مسول زندگی و حیات رژیم صهیونیستی نیستیم
ما برای نبرد با رژیم غاصب اسراییل لحظه شماری می کنیم