شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۱

درخواست اوجالان از دولت ترکیه و پ.ک.ک

يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۴۸
کد مطلب: 437683
رهبر زندانی شده حزب کارگران کردستان ترکیه با انتقاد از درگیری‌های اخیر در این کشور، از دولت و شورشیان پ‌ک‌ک خواست پای میز مذاکره بازگردند.
به گزارش جهان، فارس به نقل از رای الیوم خبر داد، عبدالله اوجالان رهبر زندانی شده حزب کارگران کردستان ترکیه با انتقاد از درگیری‌های اخیر در این کشور، از دولت و شورشیان پ‌ک‌ک خواست پای میز مذاکره بازگردند تا به جدول زمانی برای رسیدن به راه حل و پایان خونریزی‌ها برسند.

این اظهارات در شرایطی مطرح می‌شود که دولت ترکیه و عبداوجالان تلاش‌های از سه سال قبل مذاکراتی را برای رسیدن به آتش‌بس آغاز کرده بودند ولی حمله تروریستی در سوروچ و پس از آن کشته شدن دو نیروی نظامی ترکیه‌ای باعث شد تا دولت ترکیه مواضع شبه نظامیان پ‌ک‌ک و داعش را همزمان هدف قرار دهد.

این اقدام دولت ترکیه خشم نیروهای پ‌ک‌ک را برانگیخت و آنها اعلام کردند که آتش‌بس میان دو طرف به پایان رسیده است.

خبرگزاری د.ب.آ آلمان گزارش داد که مقامات امنیتی ترکیه به اوجالان ابلاغ کرده‌اند که تنها در صورتی مذاکرات میان دو طرف از سر گرفته می‌شود که نیروهای پ‌ک‌ک با سلاح های خود از خاک ترکیه خارج شوند.

این در حالی است رهبر حزب دموکراتیک خلق کردستان که پس از رقابت انتخاباتی حزبش را در میان احزاب داخل پارلمان ترکیه می‌بیند از اعضای گروه تروریستی پ‌ک‌ک خواسته که دست از خشونت بردارند و به آتش‌بس احترام بگذارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *