پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱

اردوغان به پوتین چه خواهد گفت؟

شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۲۷
کد مطلب: 447837
رئیس‌جمهور ترکیه تاکید کرد می‌خواهد بداند علت علاقه روسیه به سوریه و آغاز حملات هوایی مسکو در این کشور چیست؟
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، "رجب طیب اردوغان،" رئیس جمهور ترکیه در گفتگو با الجزیره درباره حضور نظامی روسیه در سوریه گفت: من در دیداری با همتای روس خود، درباره حملات هوایی روسیه در سوریه صحبت خواهم کرد.

وی افزود:من شخصا به رئیس جمهور روسیه خواهم گفت که چه قدر در این باره نگران هستم. من به او خواهم گفت به عنوان کشور دوست ترکیه، در گامهایی که بر می دارد تجدید نظر کند. ترکیه بیشتر از هر کشور دیگری در منطقه تحت تاثیر جنگ سوریه قرار گرفته است. روسیه با سوریه مرز ندارد اما ترکیه مرز مشترک با سوریه دارد. ترکیه دو میلیون آواره سوری را در خود جای داده است. این ترکیه است که باید به این آوارگان رسیدگی کند و روسیه نیست که به وضع آنها رسیدگی می کند. بنابراین من از او خواهم پرسید چرا این همه به سوریه علاقمند است. من نتیجه دیدار اخیرمان را در مسکو و همچنین دیدار میان وزرای خارجه هر دو کشور را یادآوری خواهم کرد. ما به همراه یکدیگر دوره بعد را ارزیابی خواهیم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *