جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

بازگشت مجدد تبعیض‌های نژادی به آمریکا

شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۴۳
کد مطلب: 437479
تبعیض‌های نژادی و قومی با ایجاد برخی تغییرات در یکی از قوانین آمریکا بار دیگر بر انتخابات آمریکا سایه انداخته است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، آمریکا روز ۶ آگوست پنجاهیمن سالگرد امضای قانون «حقوق رأی» را جشن گرفت. این قانون که در سال ۱۹۶۵ تصویب شد، بلافاصله تأثیرات مثبت زیادی در سر تا سر آمریکا داشت و به کاهش تبعیض‌های نژادی و قومی در این کشور منجر شد.

با این حال، مطابق تحلیلی از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، روشهای تبعیض‌آمیز بار دیگر در حال بازگشت هستند. بین سالهای ۱۹۶۵ تا ۲۰۱۳ وزارت دادگستری آمریکا و دادگاه‌های فدرال این کشور جلوی پیشرفت بیش از ۳۰۰۰ پرونده اتهام درباره تبعیض‌های نژادی در رأی‌گیری‌ که به موجب قانون حق رأی طرح شده بودند را گرفت.

دیوان عالی آمریکا در سال ۲۰۱۳ بند ۵ این قانون را حذف کرد. این بند برای مقابله با تخلفات بخش‌هایی در آمریکا وضع شده بود که به سیاه‌پوستان و سایر اقلیت‌های نژادی حق رأی اعطانمی‌کردند.

انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا اولین انتخابات در ۵۰ سال خواهد بود که رأی‌دهندگان از اجرای کامل قانون حقوق رأی‌دهندگان مطمئن نخواهند بود.

به نوشته اسپوتنیک، این به معنای بازگشت روش‌های بعیض‌آمیز گذشته به عرصه مشارکت سیاسی در آمریکا است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *