جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
یونایتد ‌پرس:

ازهر۳ آمریکایی حداقل ۱ نفر سلاح گرم دارد

سه شنبه ۹ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۱۰
کد مطلب: 430915
نتایج یک تحقیقات نشان داد که یک سوم مردان سفید ‌پوست بالای ۵۵ سال آمریکا اسلحه گرم دارند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، تحقیقات جدید برای طبقه‌بندی صاحبان سلاح گرم در آمریکا نشان می‌دهد که حدود یک سوم از اهالی این کشور که بیشتر مردان متاهل سفید پوست بالای ۵۵ سال هستند، حداقل یک اسلحه گرم در اختیار دارند.

به گزارش خبرگزاری آمریکایی «یونایتد پرس» نتیجه مطالعات دانشگاه کلمبیا نشان داد که یکی از عواملی که موجب نگهداری اسلحه در بین آمریکایی‌های است « فرهنگ اجتماعی حمل اسلحه» دارندگان سلاح‌های گرم است.

بر این اساس، بررسی از میان ۴۰۰۰ نفر نشان دادند که تفاوت آشکار بین مالکان اسلحه در هر ایالت آمریکا وجود دارد و این رقم از ۵.۲ درصد در ایالت دلاوِر تا ۶۱.۷ درصد تا ایالت آلاسکا است.

همچنین دارا بودن اسلحه در بین افرادی که در آن‌ها فرهنگ اجتماعی دارا بودن اسلحه وجود دارد ۲.۲۵ مرتبه بیش از دیگران است. اگر چه مواردی چون حفاظت از خانواده و اموال در توجیه اصل مالکیت اسلحه لحاظ شده اما مالکیت اسلحه امروزه از طریق باورهای اجتماعی بیشتر مورد توجه مردم قرار دارد.

از سویی دیگر یافته‌های جدید نشان می‌‌دهند که در آمریکا و در سال ۲۰۱۳، ۳۳۶۳۶ هزار نفر بابت حمل اسلحه جان خود را از دست داده‌ و ۸۴۲۵۸ نفر نیز به خاطر خشونت‌های ناشی از حمل اسلحه مجروح شدند.

در انتهای این گزارش آمده است:خشونت‌های ناشی از حمل سلاح گرم در آمریکا تداوم داشته و موجب عمده نگرانی‌ها پیرامون سلامتی عمومی افراد شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *