شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۱

سری جدید "از لاک جیغ تا خدا"

جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۵۰
کد مطلب: 437341
تهیه کننده برنامه" از لاک جیغ تا خدا "گفت: از اول شهریور برنامه " از لاک جیغ تا خدا" با تغییرات جدی روی آنتن می رود.
به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ خیلی سخت است بیایی و جلوی دوربین از گذشته ای که زیاد هم دوستش نداری صحبت کنی اما انگار حسی درونی به بعضی از افراد می گوید که برو و بگو تا افراد دیگر درس بگیرند.


تعداد برنامه هایی که به روایت قصه افراد متحول شده می پردازد کم نیست و در این روز ها برنامه مستند گونه" از لاک جیغ تا خدا" با همین مضمون میان مخاطبانش جایگاه خاصی پیدا کرده است.


نکته جالب اینجا است که تهیه کننده این برنامه هم گذشته مشابه مهمانانش داشته و هیچ ابایی از بیان آن ندارد. به بهانه موفقیت این برنامه گفتگویی با سازنده با وی انجام دادیم که در ادامه می خوانید:


- چه شد که مسئله حجاب را برای ساختن برنامه انتخاب کردید؟


این مسئله ریشه در گذشته من دارد. من قبلا به هیچ چیز اعتقاد نداشتم .


-کمی در باره گذشته تان توضیح می دهید؟


من در دوران دبیرستان نوچه هایی از بچه های مدرسه داشتم که آنها را دور خودم جمع می کردم و با هم به کلاس های مختلف می رفتیم و صفحات کتاب بچه ها را پاره می کردیم .


-دلیل این کار ها چه بود؟


ما در منطقه فقیر نشین تهران زندگی می کردیم . فقر و بد بختی خود را تقصیر مسائل گوناگون می انداختیم و از همه چیز شاکی بودیم.


-بر اثر چه اتفاقی شما متحول شدید؟


در یکی از روز های ماه مبارک رمضان بود که مستندی از امام خمینی ره پخش شد و من دوقسمت آن را دیدم و علاقه شدیدی به آن پیدا کردم بعد ازآن بسته کامل مستند روح الله را گرفتم و بادیدن آن انس جالبی با قرآن پیداکردم. من با دیدن آن مستند تصمیم گرفتم که هنرمند شوم و بتوانم با آثارم روی افراد تاثیر مثبت بگذارم آنقدر درس خواندم تا رتبه ۴۹۵ را در کنکور رشته هنر به دست آوردم و در دانشگاه سوره رشته تئاتر قبول شدم.


-در دانشگاه تا چه اندازه به هدف خود نزدیک شدید؟


من در دانشگاه سوره مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شدم و در اولین اقدام از تمام بچه ها خواستم که با دلشان به بسیج بیایند . به نظر من بسیج برای تمام مردم است و همه می توانند در این نهاد حضور داشته باشند بسیاری از دختر ها و پسر های فشن ما نیز آمدند و عضو شدند و جالب بود که پس از یک سال بسیج سوره پر جمعیت ترین بسیج دانشجویی شد.


-گفتید یکسری افراد فشن به بسیج آمدند. شما تغییری در اینها ایجاد کردید؟


بله-مایک اردوی راهیان نور داشتیم و درآنجا دیدم تعدادی از دختران کم حجاب یا بد حجاب ما چادری شده اند و در آنجا تغییر را حس کردم و به نوعی کلید مستندهای از لاک جیغ تا خدا هم همان جا زده شد.


-شما سوژه هایتان را چگونه پیدا می کنید؟


این مرحله کار ما بسیار سخت است.در ابتدا ۴ نفر از بچه هایی که در دانشگاه سوره متحول شدند را به برنامه آوردیم اما عده ای نمی خواستند جریان زندگی شان را روایت کنند درحال حاضر وضعیت بهتر شده و ما یک مجموعه ۱۵۰۰ نفری تشکیل داده ایم .


-معیارتان برای انتخاب مجریان برنامه چه بود؟



ما مجری خاصی نداریم بلکه همان افرادی که در برنامه های قبل قصه هایشان را گفته اند می آیند و با دوستان خود صحبت می کنند. در سری اول برنامه یک مجری داشتیم اما بعدا برای ارتباط گیری بهتر تعداد آن را به سه تا افزایش دادیم.


-چرا شما به سراغ مسائل اعتقادی پسر ها نمی روید؟


اتفاقا از اول شهریور سری جدید از لاک جیغ تا خدا با حضور پسر ها در سی قسمت به روی آنتن می رود و سوژه اول آن هم خودم هستم.


-از اینکه جلوی دوربین در باره گذشته تان حرف بزنید نمی ترسید؟


عده ای به من می گویند تو اشتباه می کنی و فرم رسانه را نمی دانی اما به نظر من مردم صداقت را دوست دارند و می پسندند.


-نام برنامه تغییر نمی کند؟


نه-چون در حال حاضر این نام به یک برند تبدیل شد است


-از لاک جیغ تا خدا قرار است تا کی ادامه داشته باشد؟



مدیران شبکه علاقه زیادی به ادامه داشتن برنامه دارند و قرار است تا عید نوروز یک در میان برای دختران و پسران برنامه داشته باشیم اگر بعد از عید هم به ما برنامه بدهند از لاک جیغ تا خدا را به محیط استودیویی می آوریم و به صورت جدی به بحث حجاب می پردازیم.


- دوست دارید در باره چه سوژه های دیگری برنامه بسازید؟



من برنامه بانو با موضوع آشپزی را نیز برای شبکه جام جم ساختم البته در آن زمان عده ای به من انتقاداتی داشتند که تو ساختار تلویزیون را بلد نیستی من می خواهم به آنها بگویم اتفاقا شما این ساختار را بلد نیستید من می دانم که برای مخاطب امروز محتوا مهم تر از ظاهر است و من ایده های زیادی در ذهن دارم مخصوصا در باره سبک زندگی ایرانی اسلامی دوست دارم برنامه های زیادی بسازم .


- بعد از روی آنتن رفتن برنامه چه بازخورد هایی در یافت می کنید؟



بازخورد های خیلی عالی ، یک عده از ما تشکر می کنند و می گویند دعایتان می کنیم من هم تاثیر این دعا را در زندگیم می بینم من در روز های گذشته تصادفی داشتم که اگر دعا های خیر مردم نبود از آن تصادف زنده بیرون نمی آمدم .


-بهترین مطلبی که در مورد برنامه تان شنیدید چه بود؟


اینکه در ماه مبارک رمضان برنامه ما را با ماه عسل مقایسه میکردند و از آن خوششان آمده بود


- یعنی دوست دارید روزی جای ماه عسل را بگیرید؟


به نظر من هیچ برنامه ای نمی تواند جای ماه عسل را بگیرد و به عنوان یک مخاطب نمی توانم تصور کنم در ماه مبارک رمضان برنامه دیگری غیر از ماه عسل به روی آنتن برود من ماه عسل و احسان علیخانی را بسیار دوست دارم و از این جهت که برنامه من با ماه عسل مقایسه شده خوشحالم . چون فکر نمی کردم در سن ۲۶ سالگی این اتفاق برای من بیافتد


«از لاک جیغ تا خدا » کاری مستند از گروه خانواده و فرهنگ به تهیه کنندگی هاشم تفکری بافقی است که پنجشنبه و جمعه ها ساعت ۱۶:۱۵ به مدت ۲۰ دقیقه روی آنتن می رود.


این برنامه قصد دارد با هدف تکریم حجاب و بانوان محجبه، با افرادی که به تازگی موفق به بهره مندی از پوشش چادر شده اند، گفتگو کند. الگوسازی برای جامعه دختران و زنان کشور و نیز ارائه حجاب برتر از اهداف این برنامه است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


برای شما وهمه دست اندرکاران این برنامه طلب سلامت وعاقبت بخیری دارم برنامه تان عالی است ولی تکراران را درچندشبکه قرار بدین با زمانهای متنوع تا بیشتر دیده شود واطلاع رسانی خوبی هم نشده