چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۲۲
۴۲

شرط عجیب آلمان برای برقراری روابط اقتصادی نزدیک‌تر با ایران

دوشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۳
کد مطلب: 434180
معاون صدراعظم آلمان برای ایران شرط عجیبی گذاشت. وی گفت اگر ایران خواهان برقراری روابط اقتصادی نزدیکتر با آلمان و کشورهای غربی دیگر است، باید روابطش را با رژیم صهیونیستی بهبود بخشد!
شرط عجیب آلمان برای برقراری روابط اقتصادی نزدیک‌تر با ایران
به گزارش جهان، ایسنا به نقل از رویترز نوشت: زیگمار گابرزیل که وزیر اقتصاد آلمان هم است، نخستین چهره شاخص یک دولت بزرگ غربی است که پس از توافق هسته‌ای تاریخی هفته گذشته میان ایران و کشورهای ۱+۵ به تهران سفر کرده است.

این توافق با وجود مخالفت شدید رژیم صهیونیستی که آلمان روابط نزدیکی با آن دارد، حاصل شد و آلمان را در موقعیت ظریفی قرار داد، زیرا این کشور تلاش دارد پس از بن بست ۱۲ ساله‌ای که بر سر برنامه هسته‌ای ایران وجود داشت و طی آن به دلیل تحریمها، تجارت و سرمایه‌گذاری به میزان چشمگیری کاهش پیدا کرد، فرصتهای تجاری جدیدی را بدست آورد.

گابریل با آگاهی از مشکلات دیپلماتیک، سفر خود را با درخواست از ایران برای بهبود روابط با دشمن دیرینه اش رژیم صهیونیستی آغاز کرد و حتی پیشنهاد کرد آلمان به عنوان یک میانجی عمل کند.

بر اساس این گزارش، وی خطاب به گروهی از بازرگانان آلمانی و ایرانی در تهران گفت: اگر نخواهید درباره چنین موضوعاتی صحبت کنید، نمی توانید در بلندمدت روابط اقتصادی خوبی با آلمان داشته باشید.

به نوشته رویترز، با این همه معاون صدراعظم آلمان با همراه آوردن نمایندگان گروه‌های صنعتی و مقامات شرکتهای آلمانی در سفرش به تهران، این پیام قوی را ارسال می کند که آلمان خواهان احیای هر چه سریعتر روابط سیاسی و اقتصادی با ایران است.

گابریل توافق هسته‌ای تاریخی را نخستین گام بزرگ توصیف کرد و گفت اکنون افزایش تجارت میان دو کشور امکان پذیر است.

به گفته گابریل، توافقی که میان ایران و کشورهای گروه ۱+۵ حاصل شد، بنای عادی سازی روابط اقتصادی با ایران را گذاشت.

گروههای صنعتی آلمان اعلام کرده اند صادرات این کشور به ایران ممکن است در چند سال آینده چهار برابر شود و شرکتهایی مانند فولکس واگن و زیمنس و همچنین هزاران شرکت کوچکتر مشتاق حضور پررنگ در ایران و صادرات به این کشور هستند.

آلمان زمانی یکی از بزرگترین تامین کنندگان ایران خارج از آسیا بود اما در سال ۲۰۰۷ موقعیتش را به چین واگذار کرد که اکنون ۱۵ تا ۲۰ برابر آلمان به ایران کالا صادر می کند.

اریک شوایتزر، مدیر اتاق بازرگانی و صنعت آلمان گفت: سفر گابریل به تهران نشانه بسیار خوبی برای شرکتها است و اگرچه روابط تجاری میان آلمان و ایران فورا افزایش نخواهد یافت، اما ممکن است ظرف دو سال بیش از دو برابر شود و ارزش آن به شش میلیارد یورو برسد در حالیکه در میان مدت می‌تواند به ۱۰ میلیارد یورو هم صعود کند.

به گفته تحلیلگران دویچه بانک، اگر صادرات آلمان به ایران به سطح پیش از تحریم یک دهه قبل بازگردد، به معنای ۴.۵ میلیارد یورو (۴.۹ میلیارد دلار) درآمد بالاتر برای شرکتهای آلمانی خواهد بود.

بلومبرگ اخیرا در گزارشی به اشتیاق خودروسازان بزرگ آلمانی شامل فولکس واگن و بی.ام.دبلیو برای حضور در بازار ایران اشاره کرده و نوشته بود برای فولکس واگن که بزرگترین خودروساز اروپاست، فروش خودرو در ایران به رشد در خارج بازارهای بزرگی مانند اروپا و آمریکای شمالی کمک خواهد کرد.

فولکس واگن در پاسخ به پرسش بلومبرگ درباره حضور در ایران اعلام کرده بود این شرکت تحولات جاری را تحت نظر دارد، با این‌همه هنوز تصمیمی در این باره نگرفته است و اقدامات بیشتر احتمالی از سوی این شرکت با تحولات آتی مشخص خواهند شد. دایملر به این پایگاه خبری آمریکایی اعلام کرد در حال حاضر مبادلات محدودی در ایران دارد. بی.ام.دبلیو هم اعلام کرد سرگرم بررسی اوضاع در ایران است و ممکن است در بلندمدت وارد بازار این کشور شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مرگ بر اسرائیل
ج
Iran, Islamic Republic of
ما هم با مرگ بر اسرائیل می گوییم که اسرائیل را به رسمیت نمی شناسیم
Iran, Islamic Republic of
از دید غربی ها ما گناه کاریم چون در برابر یاغی گری صهیونیست ها ایستاده ایم
Iran, Islamic Republic of
خوش اومدی یا بقولی خوش گلدی.
نخواستیم می ریم باکشورهای دیگه ای که منت نذارن رابطه برقرار می کنیم
مگه معنای اینکه ان مرد که هولوکاست را انکار میکرد ،رفته است جز اینه ؟!
Iran, Islamic Republic of
ببینم اونوقت اونایی که این صحبتها رو شنیدند چی جواب دادند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
غیور
Romania
دشمن نقشه های جدیدی برای نابودی انقلاب اسلامی در سر دارد سفر مالیات دهندگان اصلی رژیم صهیونیستی به ایران در این مقطع گواه قاطع این مدعاست. لطفا دولتمردان منفعل حواسشان را جمع کنند.
رسولی
این بد بختها که خودشان دارند باج به اسرائیل میدهند پس از جنگ جهانی فکر میکنند ایران هم مثل خودشان ساده است که اسیر صهیونیستها بشود . البته چنین حرفی پاسخ قاطع نیاز دارد تا طرف کی باشد.
ایرانی
متاسفانه بخاطر مواضع نسنجیده و سینه چاکی برخی وزرا و مسئولین مربوطه به عوض اینکه ایران شرط و شروط قائل شود یا اصطلاحا طاقچه بالا بگذارد این معاون نادان و گستاخ آلمانیست که برای یک ملت انقلابی تعیین تکلیف میکند . چرا اجازه طرح چنین مباحثی به وی داده اند .
مسعود دیپلمات
Romania
چشم مان روشن! یواش یواش بــعـــــله!
هر دم از این باغ هسته ای بری می رسد، تازه تر از تازه تری می رسد!
حسین
ولن یجعل الله للکافرین علی المومنین سبیلا
Romania
والا این دولت یازدهم ُ وقتی امریکایی ها و اروپای غربی ها ُ می خواهند بیان کشور یا یک تماس تلفنی بگیرند ُ اینقدر گل از گل این دولت شکفته می شود ُ که یادش می ره اینها دشمن هستند ُ در تماس نخست وزیر انگلیس با روحانی ُ آن خبیث به روحانی گقته بود ما می خواهیم شاهد تغییر رویکرد ایران در منطقه باشیم ُ این خبیث دستور داده بود به روحانی که ِ شما باید سیاست تان در منطقه و ... را تغییر دهید . چقدر توهین چقدر توهین چقدرتوهین به ایران وامصیبتا .
مجتبی
یه چیزی نشخوار کرده...
...ملاک برا ما فرمان حضرت امام خمینی(ره) و دیدگاههای مقام معظم رهبری است...
Iran, Islamic Republic of
سلام
مسئولین باید چنان پاسخ دندان شکنی بدن که دیگه جرات طرح چنین موضوعاتی نکنن.
البته از مسئولین این دولت احتمالا بعیده.
موفق باشید.
Netherlands
اقای آلمانی اول صبر کن ببین مقامهای قانونی ایران آن متن را که یک مشت دیپلمات خوشبین به شماها قبول کردند تصویب می کنند و اگر تصویب کردند هم ملت زیر بار چنین چیزی خواهد رفت بعد پاشو بیا ایران قلم پای شماها را خرد می کنیم اگر به هوای تجارت و پول در آوردن و... بخواهید هر روز اینجا بیایید.
امر دیگه ای ندارین؟؟؟؟؟ چیز دیگه هم هست بگو خجالت نکش.
این روابط بلند مدتم نخواهد بود، همون کوتاه مدت خوبه.
عین سین
Iran, Islamic Republic of
ما رابطه ای نداریم که بخواهیم بهبودش بدهیم، ما نابودی آن رژیم وحشی و کودک کش را میخواهیم، که انشاالله محقق خواهد شد.
United States
اسراییل هر روز نا امن تر خواهد شد
منتظر
هر دم از این باغ بری میرسد
تحقیر از این بیشتر برای هیچ دولتی نمیشه
این همه مذاکره و توهم صلح و توافق
حالا باید دشمن را به رسمیت بشناسه تا از نظر طرف مقابل مذاکره قبول بشه
اینهم پسا تحریم !!!!
خود آلمانیها بیشتر از ما تمایل به رفع تحریم داشتن چند سال پیش تجار آلمان خودشون همایش گذاشته بودن برای رفع تحریم ایران و اینکه بخاطر تحریم ایران ضرر کردن نتیجه اشم اعلام کردن به مرکل الانم که می بینید با کله بلافاصله بعد تحریم تجارشون راهی ایران شدن تحریم شمشیر دولبه است به تحریم کننده هم ضرر میزنه اما ما عوض اینهمه واردات باید روی توان تولید داخلی کار کنیم
این هم از نتایج سحر است ... آقای روحانی با ظرافت نگاه کن
در مطبوعات آلمانی اینطور از قول آقای گابریل نقل قول شده است که ایشان به مقامات ایران گفته است که آلمان نمی تواند با کشورهایی که موجودست اسرائیل را به رسمیت نی شناسند، روابط تجاری مطمئن و بلند مدتی داشته باشد.
این نکته از نظر حقوق زیر بنای قانونی دارد. مطابق قوانین موجود در آلمان این کشور برای حفظ موجودیت و اقدار اسرائیل مسئول است. آقای گابریل بدین ترتیب چیزی جز آنچه قوانین کشور آلمان برای این کشور در نظر گرفته اند، نگفته است.
برای مردم کشوری مثل المان مایه ننگ که وزیر دارایی انها اینقدر گروگان کشور پست و ناچیزی مثل اسراییل هست
علی
ای خدا! چی شد که اینجوری شد؟ چرا باید اینجوری تحقیر بشیم؟!
خدایا خودت عزت رو بهمون برگردون
شهیدان زنده اند
آخر و عاقبت کوتاه آمدن در برابر دشمنان قسم خورده. هرکس هنگام یاری امامش خواب بماند زیر لگد دشمن له خواهد شد.
خواب نما شده
غلط زیادی کرده شما به دل نگیرید.
هنوز یاد نگرفته اند که
هیچ وقت در کار ایرانی ها دخالت نکنند
Iran, Islamic Republic of
فعلا" که دوستان در عربستان خوش میگذرانند
مجید
بسم الله الرحمن الرحیم
اسرائیل فرزند نامشروعی است که برای نابودی اش مبارزه و لحظه شماری می کنیم. "والسلام نامه تمام"
نگران نباش گابرزیل جون ما حتما با موشک باران اسرائیل روابطمون رو با شما بهتر می کنیم.
توافق با ایران اقتصاد راکد اروپا وآمریکا را نجات می دهد وعزت واستقلال ایران وهم چنین تولیدات داخلی را به باد فنا . تازه زبان درازی ودخالت در امور داخلی وفتنه انگیزی ها هم که بماند . روحانی - ظریف لا مچکریم
Finland
شتر در خواب بیند پنبه دانه
Canada
یعنی اینقدر سخت است؟
mhr
United States
صداوسیما این صحبت معاون صدراعظم رو اصل قضیه شو نشون داد
که صحبتهای معاون صدراعظم تحریف شده و غیرواقعی بوده
همینه
France
برای ماتعیین و تکلیف میکنند این پروها
یارو با عجله اومده تهران رابطه اقتصادی برقرار کنه برای اینکه بی آبرو نشه لاف زیادی هم میزنه !!
به این جمله توجه شود " اگر صادرات آلمان به ایران به سطح پیش از تحریم یک دهه قبل بازگردد، به معنای ۴.۵ میلیارد یورو (۴.۹ میلیارد دلار) درآمد بالاتر برای شرکتهای آلمانی خواهد بود. " این که بیشتر به نفع آنها شده
عمار
Iran, Islamic Republic of
اسراییل از نظر ایران یک کشور نیست ووجود آن مشروعیت ندارد .اسراییل با داعش وسایر گروهها همه دریک رده هستند ودولت وکشور محسوب نمیشوند آنها تنها گروههای متجاوز وغاصب هستند . کاش این را دولتمردان ذوق زده به مهمان زیاده خواه میگفتند .اصولا در این مقطع زمانی که جو توافق برکشور حاکم است دولتمردان باید حواسشان جمع باشد جوزده نشوند ودربرقرای ارتباطات کلاه سرشان نرود.
مرگ بر اسراییل
اتفاقا ما باید بدون رودربایستی به آلمان بگوییم که شرط افزایشروابط اقتصادی، کاهش حمایت انان از یک حکومت کودک کش است