چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ - 22 May 2024
 
۰

واکنش وزیر کشور آلمان به آتش زدن پرچم اسرائیل

دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۵
کد مطلب: 572187
وزیر کشور آلمان آتش زدن پرچم رژیم صهیونیستی در جریان تظاهرات مدافعان فلسطین در حمایت از قدس در برلین را محکوم کرد و آن را 'اقدامی شرم آور' توصیف کرد.
واکنش وزیر کشور آلمان به آتش زدن پرچم اسرائیل
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، در جریان تظاهرات روز جمعه در 'دروازه براندنبورگ' برلین و همچنین در تظاهرات غروب یکشنبه در منطقه 'نیوکلن' برلین پرچم های رژیم صهیونیستی به آتش کشیده شد. روز گذشته (یکشنبه) حدود 2 هزار و 500 نفر در برلین در اعتراض به تصمیم اخیر 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا در شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند. 

در این حال، 'توماس دی ماتزیر' وزیر کشور آلمان از حزب اتحاد دمکرات مسیحی روز دوشنبه به روزنامه 'بیلد' گفت: 'آلمان با اسرائیل و یهودیان به شکلی خاص در پیوند است و زمانی که یهودیان یااسرائیل به این شکل شرم آور مورد اهانت قرار می گیرند برای ما قابل قبول نیست' . 
ترامپ هفته گذشته باتغییرسیاست چندین دهه گذشته واشنگتن، اعلام کردکه قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد و دستور انتقال سفارتخانه آمریکا را از تل آویو به قدس صادر کرد. 

دولت آلمان نیز مانند بسیاری از کشورهای جهان اعلام کرد که از این تصمیم حمایت نمی کند و تاکید کرد که وضعیت شهر قدس تنها باید از طریق مذاکره در چهارچوب راه حل دو کشور مشخص شود. 
زیگمار گابریل وزیر امور خارجه آلمان هشدار داده است که 'شناسایی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، موجب آرام شدن مناقشه نمی شود، بلکه این مناقشه را تشدید خواهد کرد.'

شهر قدس که مسجد الاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده، بخش لاینفک فلسطین بوده و یکی از مهم ترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمارمی آید و از جایگاه و اهمیت ویژه ای نزد مسلمانان برخوردار است. شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکنون هشت قطعنامه در مورد قدس صادر کره است که در این قطعنامه ها بر حفظ نظم و امنیت قدس و محافظت از مقدسات و پرهیز از هتک حرمت مقدسات و شکنجه و آزار ساکنان قدس تاکید شده است و در آن ها هرگز قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته نشده و از این رو اعلام تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و صدور دستور انتقال پایتخت آمریکا به قدس، نقض آشکار قطعنامه ها و معاهده های بین المللی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *