پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۸
۷

نامه سیف به روحانی/ آمار کذب برای جلوگیری از کاهش نرخ ارز

دوشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۶
کد مطلب: 434167
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از نگارش نامه ولی‌الله سیف به حسن روحانی دباره رقم پول‌های بلوکه شده کشورمان در خارج خبر داد.
نامه سیف به روحانی/ آمار کذب برای جلوگیری از کاهش نرخ ارز
به گزارش جهان، ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی درباره رقم پول‌های بلوکه شده ایران در خارج به حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور نامه نوشت.

عزت‌الله یوسفیان‌ملا نماینده مردم آمل و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس ضمن اعلام این خبر در تشریح جزئیات این نامه، گفت: آقای سیف به رئیس جمهور نامه‌ای نوشتندو طی آن نامه رقم دقیق پول‌های بلوکه شده ایران در خارج کشور را اعلام کردند.

به گفته یوسفیان‌ملا، رقم پول‌های بلوکه شده ایران در خارج از کشور طبق نامه مذکور حدودا ۲۶ میلیارد دلار است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی همچنین در بیان جزئیات دیگری از این نامه خاطرنشان کرد: در این نامه آمده دلیل اظهارات آقای اوباما پیرامون رقم‌ها تلاش آمریکایی‌ها برای تحت‌الشعاع قرار دادن اقتصاد ایران است.

آمار کذب برای جلوگیری از کاهش نرخ ارز


در همین حال، روزنامه جهان صنعت از حامیان دولت درباره رقم بلوکه‌شده کشور نوشته است: یک منبع آگاه در گفت‌وگو با «جهان‌صنعت» با بیان اینکه آماری که آقای سیف از میزان دارایی‌های بلوکه‌شده ایران در بانک‌های خارجی اعلام کرده درست نیست، اظهار داشت: دارایی‌های ایران حاصل از فروش نفت ۱۲۰ میلیارد دلار است که در سه کشور کره‌جنوبی، هند و چین نگهداری می‌شوند.

وی افزود: به‌طور قطع آماری که رییس کل بانک مرکزی اعلام کرده، درست نیست و احتمالا آقای سیف نمی‌خواهد اطلاعات دقیقی از میزان دارایی‌های ایران درخارج از کشور اعلام کند.

گفته می‌شود علت آمار غیرواقعی که روز چهارشنبه ولی‌الله سیف از میزان دارایی‌های بلوکه‌شده ایران مطرح کرده، جلوگیری از کاهش نرخ ارز است. چه آنکه گفته می‌شود بانک مرکزی تلاش دارد نرخ ارز در همان حوالی ۳۲۰۰ تومان در بازار نگهداری شود و اعلام این میزان دارایی به معنی کاهش نرخ ارز خواهد بود. از سویی برخی تحلیل‌ها هم حکایت از آن دارد که بانک مرکزی با مشخص نکردن میزان دقیق دارایی‌های خود قصد دارد مقصربهبود -نیافتن- اوضاع اقتصادی کشور لقب نگیرد!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


me
دیگه تدبیره چه کنیم اون 18 میلیونی که به تدبیر بنفش رای دادن کجان؟
دولت نئولیبرال ها ببینید چه میکنه
Iran, Islamic Republic of
26 ميليارد !!!
ظرف مدت چند روز از 120 ميليارد رسيد به 29 ميليارد و حالا هم 26 ميليارد !!!
مجلس باید ورود کند
کمیسیون اصل نود باید ورود کنه
علی
Iran, Islamic Republic of
دولت راستگویان!!
دولت تدبیر و امید!!
دولت ناجی اقتصاد!!
مهم نیست
ادامه روش اقای سیف باعث نارضایتی مردم و در نتیجه انتخاب نشدن اقای روحانی در دور بعدی خواهد شد .
قبل از تحریم دلار 1000 تومان بود و بعد از تحریم 3300 تومان / اکنون با رفع تحریمها و وجود دلارهای بلوکه شده و اجازه فروش نفت و.... قیمت ارز همچنان ثابت بماند یعنی سقوط دولت ؟!
سیددلسوخته
دولت راستگویان ؟
خط قرمز
احتمالا همه اینها تقصیردولت اقای احمدنژاد هس حتما ....