سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۱۰
۹
جمعی از دانشجویان بورسیه در نامه‌ای خطاب به صدیقی:

‫لطفا درباره روند هیئت علمی شدن فرزندتان و شیوه پذیرفته شدن بورسیه خودتان توضیح دهید!‬

دوشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۳
کد مطلب: 434163
جمعی از دانشجویان بورسیه در نامه‌ای از رئیس سازمان امور دانشجویان خواستند درباره فرآیندی که در دوره دکترا برای اعزام به خارج طی کرده و رزومه خود تا زمان اخذ پذیرش دکترا، توضیحاتی ارائه دهد تا افکار عمومی با حد متوسط پذیرفته‌شدگان فعلی دانشجویان دکترا (بورسیه و غیربورسیه) مقایسه کنند.
‫لطفا درباره روند هیئت علمی شدن فرزندتان و شیوه پذیرفته شدن بورسیه خودتان توضیح دهید!‬
گروه جامعه جهان نيوز: جمعی از دانشجویان بورسیه طی نامه‌ای به رئیس سازمان امور دانشجویان آوردند: حضرتعالی که نگران توانایی علمی دانشجویان بورسیه هستید لطفا رزومه فرزندتان را که با رانت شما قراراست هیات علمی یکی از دانشگاه‌ها شود را منتشر کنید تا در کنار حداقل یکی از دانشجویان لغو بورس شده مقایسه شود. از این گذشته لطفا درباره فرآیندی که حضرتعالی در دوره دکترا اعزام به خارج پذیرفته شده اید و رزومه خود تا زمان اخذ پذیرش دکترا، به صورت رسانه ای توضیحاتی ارائه فرمایید تا افکار عمومی جامعه دانشگاهی با حد متوسط پذیرفته شدگان فعلی کل دانشجویان دکترا (بورسیه و غیر بورسیه) مقایسه کنند.

این دانشجویان در ابتدای نامه خود به صدیقی آوردند: می‌دانید با انتشار نام دانشجویان بورسیه و تهمت زدن‌های بی اساس، رانتی، آقازاده، بی سواد، لغو بورس و ... بنیان چند خانواده نوپا تشکیل شده را ویران کردید؟

آبرویمان را فقط و فقط از خدا می‌خواهیم و این زمستان نیز می گذرد و رو سیاهیش به ظالمان خواهد ماند.

این دانشجویان در ادامه نامه خود آوردند: شکایت از شما را در این دنیا نمی‌توانیم نزد قاضی ببریم تا تظلم خواهی کرده باشیم، درهای قوه قضائیه بر روی ما دانشجویان بسته است، ولی امید داریم در محکمه الهی در جایگاه متهم و شاکی قرار بگیریم تا در مقابل رفتارهای خود پاسخگو باشیم.

دانشجویان بورسیه خطاب به صدیقی ادامه دادند: به اتهامات شما علاوه بر نقش در فتنه ۸۸ و ظلم به دانشجویان بی گناه باید سرکشی در برابر اوامر ولایت فقیه را نیز اضافه کرد. نمی دانیم زمانی که حضرت آقا از ظلم و بی اخلاقی ها فرمودند شما کجا بودید؟ اما اگر ذره ای ایمان به ولایت داشتید باید از خجالت سرخ می شدید و استعفا می‌دادید اما دریغ که کوچکترین واکنشی از جانب شما که مسبب این بی عدالتی هستید، مشاهده نشد.

در ادامه این نامه آمده است: نمی دانیم دقیقا در ازای ایفای نقش اساسی در این ظلم برنامه ریزی شده از طرف فتنه گران و با پادویی رسانه های وابسته داخلی و خارجی وجدان خود را به چه فروختید اما حداقل ارزیابی نمایید که ارزان نفروخته باشید. بورس کردن فرزند آقازاده تان آنهم در بزرگترین دانشگاه ایران؟ پست های بالاتر؟ الله عالم...

این دانشجویان خطاب به صدیقی در نامه خود آوردند: حضرتعالی که نگران توانایی علمی دانشجویان بورسیه هستید لطفا رزومه فرزندتان را که با رانت شما قراراست هیات علمی یکی از دانشگاه‌ها شود را منتشر کنید تا در کنار حداقل یکی از دانشجویان لغو بورس شده مقایسه شود. از این گذشته لطفا درباره فرآیندی که حضرتعالی در دوره دکترا اعزام به خارج پذیرفته شده اید و رزومه خود تا زمان اخذ پذیرش دکترا، به صورت رسانه ای توضیحاتی ارائه فرمایید تا افکار عمومی جامعه دانشگاهی با حد متوسط پذیرفته شدگان فعلی کل دانشجویان دکترا (بورسیه و غیر بورسیه) مقایسه کنند.

این دانشجویان در پایان نامه خود به صدیقی توصیه کردند که از حق الناس بترسد که بسیار دامن گیر است و از عاقبت ظالمان درس عبرت بگیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


امیرحسین
من جناب آقای دکتر صدیقی رو از نزدیک میشناسم ایشان استاد من در دانشگاه امیرکبیر بودند انسانی بسیار وارسته و با اخلاق و دانشمندی هستند خوشحالم دولت تدبیر و امید از ایشان استفاده نموده است....
سیاح
Iran, Islamic Republic of
جناب امیر حسین ، اگر چاپلوسی در کشور ما وجود نداشت نه فتنه ۸۸ درست می شد و نه قدرت و مدیریت کشور را بعضی ها ارثیه بابای خود می دانستند !?
فکر می کنی چرا بعضی وقتی رای نمی آورند می گویند تقلب شده !? از بس که دور برشان را چاپلوس گرفته است
پیداست تو هم آدم بسیار با اخلاق و وارسته ای هستی که از چنین ضایع کننده ی حق دانشجویان دفاع می کنی....
خدایا این ملت شهید داده ایران اسلامی تا کی از دست اینآقازادگان بیسواد که فقط با پول و رشوه مدرک گرفتند را خلاص میکنی خدایا ریشه آقازادگی را برای همیشه خودت از روی زمین محو و نابود بفرما آمین یا رب العالمین
Iran, Islamic Republic of
واقعا اینهایی که وزارت علوم را قرق کرده اند عجب رویی دارند
یک بند دیگه هم باید به این نامه اضافه کرد و آن هم اینه که نحوه ارتقاء این افراد بعد از هیات علمی شدن به چه شکلی بوده.... امروزه قوانینی در برخی از دانشگاههای در ارتباط با ارتقاء داره اجرا میشه که هیچ کدام از آنها برای خود این آقایون که همگی ادعای استادی دارند اعمال نشده است و حالا این قوانین توسط این افراد که خودشون بدون هیچ ضابطه درست و حسابی و بدون حساب و کتاب ارتقاء پیدا کرده اند داره ارائه و اجرایی میشه، قوانینی که تنها هدفش جلوگیری از ارتقاء اعضای هیات علمی جدید الورود به دانشگاهها هست به منظور حفظ قدرت این به اصطلاح اساتید قدیمی.... لطفا این بند را هم به این نامه اضافه کنید...
Romania
لعنت برکسانی که در رشد علمی خلل ایجاد میکنند
چرا هیچکس جوابگو نیست
چرا مسئله به این سادگی حل میشود پیچیده شده

اصلا چرا در کشور ما باید چنین مواردی پیش اید


رهبری دخالت کند
تا دانشجویان بیش از این ازرده تر نشوند
ج س
Iran, Islamic Republic of
رهبری فرمودند کمیسیون اصل ۹۰ با بازرسی کل کشور یا دیوان عدالت ، به هر نهادی مربوط است وارد شود و به آیندگان کشور اینقدر ظلم نکنند
Iran, Islamic Republic of
خدا ظالم رو لعنت کنه که از هیچ چی نمی ترسه و با ابروی مردم بازی میکنه