پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۱
«خالد بن محمد العطیه»:

روابط ایران و قطر تاریخی است

جمعه ۲۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب: 433754
وزیر امور خارجه قطر تاکید کرد پیامد توافق هسته ای ایران با کشورهای ۱+۵ نه تنها برای کشورهای منطقه بلکه برای کل جهان مثبت است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، خالد العطیه در اظهارات خود در شبکه سی ان ان آمریکا عنوان کرد: قطر اولین کشوری بود که از حل و فصل مسالمت آمیز پرونده هسته ای ایران حمایت کرد. وی با بیان اینکه قطر به امنیت و صلح منطقه اهتمام می ورزد، تاکید کرد: داشتن برنامه صلح آمیز هسته ای برای مقاصد مسالمت آمیز تحت نظارت بین المللی حق هر کشوری است.

وزیر امور خارجه قطر در مورد موضع رژیم صهیونیستی و واکنش منفی این رژیم به توافق هسته ای ایران گفت: موضع اسرائیل به طور کلی با موضع قطر متفاوت است، دوحه بر این باور است که هیچ قدرتی در خاورمیانه از جمله اسرائیل و ایران نباید سلاح هسته ای داشته باشند.

خالد العطیه تصریح کرد: دو عقیده در مورد توافق هسته ایران وجود دارد، نخست اینکه این توافق ایران را آرام خواهد کرد و باعث خواهد شد این کشور با کشورهای منطقه همگرایی بهتر و بیشتری داشته باشد و دیگری اینکه توافق هسته ای باعث خواهد شد ایران امکانات مادی بیشتری برای تداوم اقدامات خود در سوریه، عراق و یمن در اختیار داشته باشد.

وزیر خارجه قطر در ادامه افزود: امیدواریم ایران بعد از توافق هسته ای از فرصت ها برای همگرایی بیشتر با کشورهای منطقه بهره گیری کند.

وی در مورد اختلاف دیدگاه میان تهران و دوحه گفت: اختلاف قطر و ایران یک اختلاف دوجانبه و منطقه ای نیست، ما با ایران روابط تاریخی داریم و تنها اختلاف ما در مورد موضعگیری این کشور در قبال سوریه، عراق و یمن است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *