پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۲
مرکل:

مرکل: همه‌ی ما از طرف ایران تهدید می‌شویم

شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۳۲
کد مطلب: 448015
صدر اعظم آلمان در مصاحبه با یک روزنامه صهیونیستی گفت که ادامه دشمنی ایران با اسرائیل و درخواست‌های مکرر تهران برای نابودی دولت یهودی غیرقابل قبول است و تهران باید موضع خود را تغییر دهد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در پنجاهمین سالگرد روابط برلین و تل آویو در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت، تاکید کرد: ادامه دشمنی ایران با اسرائیل و درخواست‌های مکرر تهران برای نابودی دولت یهودی غیرقابل قبول است و تهران باید موضع خود را تغییر دهد.

مرکل در ادامه گفت: آلمان این پیام را بارها با صدای بلند و شفاف اعلام می کند تا ایران متوجه آن شود. ایران باید موضع غیر قابل قبول خود در قبال اسرائیل را تغییر دهد. من امیدوارم روزی سیاستمدارانی که در تهران حکومت می کنند، به این نتیجه برسند. تا آن زمان، من وظیفه دولت آلمان می دانم تا این درخواست را بارها و بارها تکرار کنم.

مرکل در ادامه به این مساله اشاره کرده است که توافق هسته ای که جولای با ایران به امضا رسیده، یک قرارداد کامل نیست و مخالفت اسرائیل با این توافق را درک می کند. ولی وی در عین حال گفت: مکانیسم هایی وجود دارد که در صورت نقض مفاد توافقنامه، تحریمهای سختگیرانه بار دیگر علیه ایران اعمال شود.

صدر اعظم آلمان تاکید کرد: من حساسیت اسرائیل نسبت به این مساله را درک می کنم، و همین طور عدم اعتماد اسرائیل به ایران را. این اسرائیل است که به طور مستقیم تهدید می شود ولی در یک جهان آزاد، همه ما از سوی ایران که قصد مسلح کردن خود به سلاح اتمی را دارد، تهدید می شویم. من هنوز نمی توانم از انتقاداتی که از توافقنامه هسته‌ای می شود، چشم پوشی کنم. ما هنوز اطمینان مطلق و قاطع نداریم که ایران صادقانه در مسیر شفافیت گام بردارد. در مواردی که ایران به تعهدات خود عمل نکند، توافقنامه اجازه اعمال مجدد تحریمها را داده است.

وی در ادامه ضمن اشاره به هولوکاست گفت: هولوکاست بر روابط آلمان و اسرائیل سایه افکنده است و من شخصا مسئولیت خود در قبال دولت یهودی را احساس می کنم.

مرکل قول داده است تا همه تلاش خود را برای برقراری روابط خوب بین برلین و تل آویو به کار گیرد. مرکل در ادامه اظهار داشت: امنیت اسرائیل یکی از موضوعات مهم مورد توجه همه صدر اعظم های آلمان بوده است و این مساله در آینده نیز همین طور خواهد بود.

اظهارات من باید از یک راه جامع فهمیده شود. آلمان به طور ساختاری متعهد به حفظ امنیت اسرائیل است. ما بی شک در قبال امنیت اسرائیل، بی تفاوت نخواهیم بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Germany
مثل سگ از صهیونیستها و از لابی سرمایه داری آنها می تر سند و این پارس کردن ها هم دلیلی جز این ندارد. این یک دلیل روشن است برای کسانی که فکر می کنند با وادادگی می توان پیشرفت کرد. به فرض محال اگر اینطور باشد نهایتا می شویم مثل آلمان با این صدراعظم حقیر
علت این سخنان معلوم است زیرا با فرض تائید هولوکاست این کشور آلمان است که باید به اشغال صهیونیست ها در آید نه فلسطین زیرا ادعای یهودی سوزی توسط آلمان نازی باعث این همه مصیبت در فلسطین است.
گنه کرد در بلخ آهنگری
به شوشتر زدند گردن مسگری