شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱
حمایت اوباما از توافق هسته ای:

کنگره بر پایه واقعیات تصمیم بگیرد

پنجشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۴۵
کد مطلب: 433612
رئیس جمهوری آمریکا طی کنفرانسی مطبوعاتی به سوالات خبرنگاران در مورد پایان مذاکرات هسته ای که جمع بندی آن روز گذشته در وین از سوی ایران و ۱+۵ اعلام شد، پاسخ داد.
به گزارش جهان، مهر به نقل از شبکه تلویزیونی ان بی سی خبر داد: «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا در این کنفرانس مطبوعاتی که در واشنگتن برگزار شد، با اشاره به بیانیه جمع بندی مذاکرات هسته ای ایران و ۱+۵ در وین گفت: توافق هسته ای تامین کننده امنیت جهانی بوده و منافع آمریکا و متحدانش را تامین می کند.

وی با این ادعا که هدف اصلی آمریکا از این توافق جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای است افزود: ما هر اقدامی را برای جلوگیری از تهدید هسته ای ایران انجام می دهیم.

اوباما در ادامه یادآور شد: حتی پس از توافق هسته ای ما اختلافات بارزی با ایران داریم. به ادعای وی ایران همچنان تهدیدی برای ارزش های غربی و سیاست های واشنگتن در منطقه و جهان به شمار می رود.

رئیس جمهوری آمریکا با تکرار ادعای حمایت ایران از تروریسم از این کشور خواست همکاری بیشتری در این زمینه با غرب داشته باشد. وی اظهار داشت: ما همچنان با پشتیبانی نظامی ایران از برخی گروه ها مانند حزب الله مشکل داریم.

به گفته اوباما، آمریکا برخلاف کوبا به دنبال عادی سازی روابط با ایران نیست. وی تاکید کرد: این توافق همه اختلافات ما با ایران را حل نمی کند. امیدواریم همه در کنگره بر اساس واقعیات و نه بر اساس مواضع سیاسی و لابی گری ها در این خصوص تصمیم گیری کنند.

رئیس جمهوری آمریکا در خصوص ارائه توافق هسته ای به کنگره آمریکا گفت: با توجه به واقعیات موجود، گمان می کنم کنگره باید توافق هسته ای را تایید کند.

اوباما مدعی شد نگرانی های رژیم صهیونیستی در مورد فعالیت هسته ای ایران مشروع است. به گفته وی آمریکا تنها دو گزینه در قبال ایران داشته است یا این که مذاکره کند و یا از گزینه نظامی استفاده نماید.

وی خطاب به مخالفان توافق هسته ای از جمله مقامات تل آویو اظهار داشت: اگر مخالفتی با این توافق دارید، باید گزینه جایگزینی برای آن معرفی کنید.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه با دفاع از توافق هسته ای به عنوان تنها گزینه موجود برای توقف مسابقه تسلیحاتی در منطقه تاکید کرد: آژانس قادر خواهد بود هر گونه تردیدی را در خصوص فعالیت هسته ای ایران اعلام کند. به گفته اوباما بازرسی از تاسیسات و فعالیت های هسته ای ایران قدرتمندترین رژیم بازرسی آژانس است که تا کنون در مورد کشوری اعمال می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *