پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا:

کار توافق هسته‌ای تازه آغاز شده است

سه شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۱۰
کد مطلب: 433369
رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا امروز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که کار از جهات مختلفی تازه آغاز شده است؛ چرا که این توافقنامه اکنون برای تأیید باید به کنگره برود.
به گزارش جهان، مهر به نقل از پایگاه اینترنتی مجلس نمایندگان آمریکا خبرداد: به دنبال قرائت بیانیه مشترک ایران و کشورهای ۱+۵ در وین اتریش، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا که در طول ۱۸ ماه مذاکرات هسته ای چندین بار برای بررسی ابعاد مختلف این توافق جلسات استماع برگزار کرده بود، امروز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که جان کری وزیر امور خارجه آمریکا و تیم وی خیلی سخت برای دستیابی به این توافق تلاش کردند اما کار آنها از جهات مختلفی تازه آغاز شده است؛ چرا که این توافقنامه اکنون برای تأیید باید به کنگره برود.

به نظر وی جلب حمایت از توافق به دست آمده، برای رئیس جمهور این کشور بسیار سخت و دشوار خواهد بود.

در بیانیه «اد رویس» آمده است: کنگره بارها اعلام کرده است که توافق حاصله باید به طور مؤثری از توان ایران برای تولید تسلیحات هسته ای جلوگیری کند، چند دهه به طول بیانجامد، از تعداد سانتریفیوژها کاسته و بازرسی های نامحدود زمانی و مکانی را میسر سازد.

وی در انتهای بیانیه خود به مسئولین این کشور هشدار داد: کنگره باید با بررسی متن توافق مشخص کند که آیا توافق کنونی منافع امنیتی آمریکا در بلند مدت را می توان تضمین کند و یا مانند توافق سال ۱۹۹۴ دولت کلینتون با کره شمالی خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *