شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱۱
۲۲

درخواست دردآور دانش آموزان کپرنشین از آقای وزیر +عکس

چهارشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۷
کد مطلب: 433559
محمدرضا فراهانی، طلبه جهادگر، با اشاره به فقر شدید علمی و تحصیلی در این روستاهای محروم، بیان کرد: در هیچ کدام از روستاهای کپرنشینی که تا به حال برای برگزاری اردوهای جهادی سفر کرده ایم، مدرسه راهنمایی به بالا اصلا وجود ندارد.
درخواست دردآور دانش آموزان کپرنشین از آقای وزیر +عکس
به گزارش جهان به نقل از سایت بسیج سازندگی، محمدرضا فراهانی طلبه جهادگری است که فکر و ذهنش مشغول خدمت رسانی به مناطق محروم است. اردوهای جهادی در مناطق جنوب کرمان بخش مهمی از زندگی او و دوستانش را تشکیل می دهد. او مسئول گروه جهادی - تبلیغی فدائیان عدالت است که از سال ۸۱ فعالیت های خود را آغاز کرده است.

این فعال جهادی گفت: فاطمه، زهرا، زکیه، زینب، طاهره، رضا، محمد، مرتضی، کرامت، ایوب و خیلی از بچه های کپر نشین در روستاهای جنوب کرمان مثل ترشاب، درکلات مارز و بسیاری از روستاهای دیگر که مجال نام بردن از آن ها نیست، دوست دارند مثل بچه های من و شما ادامه تحصیل بدهند و برای خودشان و مملکتشان کاره ای بشوند، امّا غول فقر مانع ادامه تحصیل آنان شده است.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/000433/n00433559-t.jpg

محمدرضا فراهانی با اشاره به فقر شدید علمی و تحصیلی در این روستاهای محروم، بیان کرد: در هیچ کدام از روستاهای کپرنشینی که تا به حال برای برگزاری اردوهای جهادی سفر کرده ایم، مدرسه راهنمایی به بالا اصلا وجود ندارد. مدرسه دخترانه و پسرانه در این روستاهای کپرنشین عبارت نامفهومی است، اساسا در این روستاها چیزی به معنای مدرسه مطابق تصور رایج وجود ندارد و کلاس ها در یک چادر و روی یک زیلو بدون هیچ گونه امکانات گرمایشی و سرمایشی برگزار می شود و این کودکان در سرما و گرما باید به درس گوش کنند.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/000433/n00433559-s.jpg

فراهانی با بیان اینکه برخی از روستاهای محروم جنوب کرمان به دلیل فقدان امکانات مانند انسانهای اولیه زندگی می کنند، افزود: به خاطر نبود مدرسه راهنمایی بچه ها باید چند کیلومتر پیاده از روستا بروند تا به اول یک جاده آسفالت برسند بعد هم کلی منتظر بنشینند تا شاید ماشینی از راه برسد و با سلام و صلوات آنها را به مرکز بخش یا شهر برساند، آخرین ایستگاه تحصیلی اکثر دانش آموزان کپرنشین یا راهنمایی است یا اگر باشد دبیرستان؛ البته عده معدود و انگشت شماری از آن ها کاری شبیه معجزه انجام می دهند و به دانشگاه می رسند.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000433/nf00433559-1.jpg

فراهانی با اشاره به اشکهای مادرانی که بازماندن کودکانشان از تحصیل را می بینند، خاطر نشان کرد: جاده های صعب العبور و خاکی، هزینه های بالای ایاب و ذهاب، هزینه های خوابگاه، خورد و خوراک، لباس مدرسه، کیف و کفش و کتاب و لوازم التحریر نه رمقی برای بچه ها گذاشته است و نه نفسی برای والدین، ناچاراً بچه های کپرنشین مجبور به ترک تحصیل می شوند و ما با این وجود به فکر احداث استخر و کافی شاپ در مدارس بالای شهر تهران هستیم.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000433/nf00433559-2.jpg

این طلبه جهادگر با بیان اینکه مدارس کپری مستعد آتش سوزی هستند، افزود: به دلیل نبود گاز و نفت و در نتیجه آن نبودن بخاری، معلمان در مدارس کپری در فصل سرما برای گرمایش کلاس ناگزیر از روشن کردن آتش هستند که این مساله احتمال آتش سوزی در مدارس کپری را بسیار افزایش می دهد. متاسفانه هیچ کس به فکر پیشگیری نیست اما به محض این که مدرسه ای کپری آتش گرفت و دانش آموزان جزغاله شدند دنبال مقصر می گردیم. ما حدود دو سال پیش هم از مدارس کپری گزارشی تهیه و پخش منتشر کردیم اما مسئولان ما را سرزنش کردند!

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000433/nf00433559-3.jpg

فراهانی در پایان با ناراحتی و بغضی در گلو به خبرنگار بسیج سازندگی گفت: این روزها التماس دعای کپرنشینان برای مساعدت های تحصیلی زیاد شده است، کار خیلی ها گیر ۱۰۰ تومان و ۲۰۰ تومان است و به خاطر نداشتن همین رقم های ناچیز، کودکان برای همیشه با تحصیل خداحافظی می کنند. نمی دانم از علی، پدر سه بچه بگویم که هنگام صحبت با این او سنگینی غصه و شرمندگی را بر دوشش احساس می کردم که باید دعا کند یکی از مددجویان بهزیستی به رحمت خدا برود تا نوبت به او برسد و فرزندش را به مدرسه بفرستد یا از خواهر و برادرای یتیم کپرنشینش بگویم که اندر خم هزینه های تحصیلشان مانده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


لعنت خدا بر کسانی که مسئولند ولی خود را به خواب زده اند
ايماني
خدايا اين روحيه هاي انقلابي را در ملت ومسيولين ما زنده بدار.
مسئولان اگه روحیه ای داشتن هم چین مدرسه نبود برای چی ما این همه شهید دادیم الله اعلم عدالت علی کجاست نصف نصف نصف پولی که به جیب زدن برای ساختن مدرسه کافی است
Iran, Islamic Republic of
داداش این افاضات راای کاش دردولت قبل نیزمی کردید
دولت قبل مردمی تر از این دولت بود
Iran, Islamic Republic of
شازده دولت قبل خیلی برای همین محرومین کار کرد ولی شماها و دولت کریمه تان نگذاشتند این مسیر ادامه بیابد
Iran, Islamic Republic of
انتظار داری ... و وزرای هزار هزار میلیاردیش که در کاخ ها زندگی میکنند به یاد این کپرنشینان باشند?!
خنده داره...
خدایا ادم چی باید فکر کنه تو شهرشم مدرسه که می سازن 50-50 با خیرین شریکن تو روستا وضعیت اینجوری پس این بودجه ها خرج چی میشه واقعا اونم تو قشر فرهنگی مملکت
Iran, Islamic Republic of
لعنت بر همه کسانی که در چپاول اموال ملت از همه ابعاد نقش داشته اند و لعنت بیشتر بر کسانی که منابع ملی هنگفت را صرف امور غیرضروری بجای امور زیربنایی کرده اند.
محمد
اگر وزیران و مقامات رده بالای ما درد دست های پینه زده و زخم دل حاصل از خون دل خوردن مردان و زنان روستایی و عشایری را اندکی احساس می کردند دیگر کپر برای کلاس عشایر بی معنی بود کسانی چون بهمن بیکی نیاز داریم تا فریاد بر آورد و عمل کند اما افسوس که کاخ ها بر کوخها سنگینی می کنند دیگر کوخ نشینان نایی ندارند که فریاد بزنند
خداوند لعنت کند کسانی را که همه چیز را در تهران میبینند و مالهای بسیار جمع می کنند و با خود به گور هم نمی برند
آقای جهانگيری که خودش يک روزی از جهادگران بوده است الآن در جايگاه معاون اول رييس جمهور چقدر پاسخگوی اين کپرنشينان بوده است؟!!
مجید
خدا نابودکنه کسانی راکه پولهای میلیاردی چپاول می کنند.پس مسئولین ما خصوصا وزیرآموزش وپرورش کجا تشریف دارند؟نمایندگان مجلس کجاهستند؟آیا دربندهای استیضاح وزیر آموزش وپرورش حتی لفظا اسمی از مدارس کپری بر زبان آوردندیافقط به فکرانتخابات خود هستند؟خدایا کسانی که میتوانندکاری بکنند ولی نمی کنند نابود بفرما.
مسعود دیپلمات
ای وزیر راه و ترابری و مسکن و شهرسازی!
بیایید به جای کشیدن اتوبان در اطراف تهران ، بروید نظری به جاده های روستائی بیاندازید.
بیایید حداقل 50% بودجه وزارت خانه به این روستا ها تخصیص دهید.
خدا و ملت را خوش نمی آید که این ها محروم باشند و شما فقط در فکر رفاه شهر نشینان باشید.
سه تا مسیر به سمت شمال دارن . دارن چهارمیش که تهران شماله رو با زحمت و خرج هزینه های زیاد تا صد سال اینده به پایان می رسونن واقعا نیازه که 1 ساعته تهرونی ها بیان شمال عشق و حال کنن بقیه ملتم باید خواب داشتن یه چهار دیواری تر و تمیز به اسم مدرسه رو داشته باشن
اگر کار خیری هم میکنیم .مسئولین رو تخریب نکنیم
سعيد
مسولين تا حالا ميگفتن تحريم هستيم الان ديگه بهانه ندارن . ماملت ايران تا به حال سختي هاي زيادي کشيديم وبه اين سختي ها افتخار ميکنيم ولي از اين به بعد ماهم ميخواهيم خوب زندگي کنيم پس لطفا رسيدگي کنيم وبه فرمايشات رهبري گوش دهيد.
محمد
Iran, Islamic Republic of
با سلام
آقای محمد رضا فراهانی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات شما و همکاران محترمتان در خدمت به مناطق محروم آیا راهی هست که به این مناطق کمکی بشود اگر امکان دارد شماره تماس را اعلام فرمایید
Iran, Islamic Republic of
با توافق وین تحریم از وزارت اموزش و پرورش برداشته شده و مدرسه ها خوب میشن
آقای رئیس جمهور
توافق هسته ای یا پسته ای یا پوسته ای را زمانی جشن می گیریم که با دلارهای برگشتی مطالبات مان دیگر در مملکت شاهد فلاکت نباشیم..........
ایاروزی خواهدرسیدکه عدالت دراین کشوردرهمه شئون زندگی مردم برقرارشود...
Germany
دولت می تواند مدارس شبانه روزی رایگان برای بچه هایی که در روستاهای دورافتاده زندگی می کنند تاسیس نماید. چون در کشور برنامه ریزی ها دقیق نیست برای اجرای هر کار پول زیادی هدر میرود و نتیچه هم هیچوقت رضایت بخش نیست.