جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

افتتاح 27بیمارستان‌ صحرایی در مناطق‌محروم

پنجشنبه ۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۰۵
کد مطلب: 463259
27 بیمارستان صحرایی سپاه با عنوان شهدای وحدت و شهید بقائی اهواز با حضور سردار محمد مطهری جانشین سپاه ثارالله کرمان، معاون دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، امام جمعه قلعه‌گنج و جمعی از مسولان محلی در بخش چاه داد‌خدا قلعه‌گنج افتتاح شد.
 به گزارش جهان به نقل از فارس از قلعه‌گنج، ظهر امروز 27 بیمارستان صحرایی سپاه با عنوان شهدای وحدت و شهید بقائی اهواز با حضور جانشین سپاه ثارالله کرمان، معاون دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، امام جمعه قلعه‌گنج و جمعی از مسئولان محلی در بخش چاه داد‌خدا قلعه‌گنج افتتاح شد.
 
سردار محمد مطهری جانشین سپاه ثارالله کرمان در حاشیه این آیین اظهار داشت: سپاه در کنار تأمین امنیت مرزها خدمات بسیاری را انجام می‌دهد که افتتاح این بیمارستان برای بهبود سطح بهداشتی و درمانی برای مردم از جمله این خدمات است.
 
وی بیان داشت : در زمان هشت سال دفاع مقدس مردم و جوانان قلعه‌گنج، کهنوج و منوجان احساس مسئولیت کردند و به همراه مردم اهواز از مرزهای خود دفاع کردند و در زمان حاضر  نیز همین جوانان اهوازی احساس مسئولیت می‌کنند و برای خدمت به محرومان این منطقه در این سنگر‌ها در حال خدمت‌رسانی هستند.
 
 جانشین سپاه ثارالله کرمان در جمع سران و بزرگان طوایف گفت: سپاه متعلق به تمام آحاد مردم است و هیچ‌گونه نگاهی به  جذب گروه خاصی ندارد، بلکه به دنبال خدمت به مردم است.
 
 عبدالحمید خستو فرمانده مرکز بهداری رزمی جنوب در این آیین اظهار داشت: به منظور بهبود سطح بهداشتی و درمانی مردم ساکن روستاهای دور‌افتاده آموزش پزشکی به دهیاران و شوراها داده می‌شود و با ورود این افراد به دانشگاه در طی مراحلی به آن‌ها آموزش پزشکی داده خواهد شد و همچنین به آن‌ها از طرف دانشگاه مدرک کاردانی معتبر ارائه می‌شود.
 
وی بیان داشت: از یکم تا هشت دی ماه سال جاری 26 اکیپ در زمینه بهداشتی و درمانی در دو نوبت صبح و عصر در بخش چاه دادخدا قلعه‌گنج حضور دارند و به مردم خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌دهند.
 
فرمانده مرکز بهداری رزمی جنوب افزود: علاوه بر این بیمارستان  که به منظور هفته وحدت در شهرستان قلعه‌گنج در بخش چاه‌دادخدا افتتاح شد در 10 نقطه از استان سیستان و بلوچستان بیمارستان‌های صحرایی افتتاح شده است و در حال خدمت‌رسانی به محرومان این مناطق هستند.
 
احمد نجنو امام جمعه شهرستان قلعه‌گنج در آیین افتتاح بیمارستان صحرایی سپاه با تبریک هفته وحدت اظهار داشت: شما بزرگواران که از جنوبی‌ترین نقطه کشور برای عرضه خدمات در عرصه پزشکی در یکی از محروم‌ترین نقاط کشور حضور پیدا کرده‌اید که روزگاری همین پا‌برهنگان به یاری جوانان غیور ما در دور‌ترین مرزهای کشور شتافتند.
 
وی بیان داشت: این جوانان در زمان جنگ احساس مسئولیت کردند و به جنگ با دشمن در دوران دفاع مقدس شتافتند و به این جبهه یاری رساندند.
 
  نجنو افزود: از مدد‌کارانی که در حال انجام خدمات به مردم محروم این منطقه هستند و همچنین از سپاه پاسداران که در هر کجا که احساس مسئولیت می‌کند و در حال خدمت‌رسانی به مردم است، تقدیر و تشکر می‌کنیم.
 
عیدی فرماندار قلعه‌گنج در این آیین اظهار داشت: شما مکان مناسبی را برای پرداخت زکات خود پیدا کرده‌اید و به طور یقین خدمت به مردم محروم یک نوع زکات است.
 
وی بیان داشت: شهرستان قلعه‌گنج در نقطه اتصال سه استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان  و کرمان است که با گذشت 37 سال از انقلاب هنوز محروم مانده است.
 
عیدی ابراز داشت: مشکلات قلعه‌گنج به اندازه‌ای است که با امکانات موجود قابل رفع نیستند و رفع مشکلات این شهرستان زمان‌بر و دشوار است.
 
فرماندار قلعه‌گنج گفت: خدمات بسیار ارزنده‌ای بعد از انقلاب در این مناطق انجام شده است، اما به علت وسعت زیاد شهرستان، دوری از مرکز استان و ناتوانی در به فعلیت رساندن قابلیت‌های این منطقه، مردم این شهرستان همچنان محروم مانده‌اند.
 
وی ابراز داشت: مردم شهرستان قلعه‌گنج بسیار قدردان هستند و به طور یقین این اقدام شما در دل تاریخ این منطقه ثبت خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *