يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۷
۴۲
وقتی حقیقت از زبان راکعی افشا می‌شود...

توافق امضا نشده «جریان خاص» شروع کرد؛ نوبت رفع حصر است!

چهارشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۱
کد مطلب: 433552
چرا جریان سیاسی خاص همانند سال ۹۱ که با چراغ خاموش برای آقای هاشمی رفسنجانی تبلیغ می‌کرد و راستش را به مردم نمی‌گفت؛ به حرکت سیاسی در لفافه علاقه دارد و از گفت و شنود صریح با افکار عمومی و منتقدان حذر می‌کند؟!
توافق امضا نشده «جریان خاص» شروع کرد؛ نوبت رفع حصر است!
گروه سیاسی جهان نيوزحسین مرعشی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و از معاریف حزب کارگزاران سازندگی، اخیراً و قبل از اعلام جمع‌بندی وین، طی یادداشتی در روزنامه اعتماد، گفته‌های کرباسچی، دبیر کل این حزب در ضیافت افطار رئیس‌جمهور روحانی مبنی بر ضرورت مذاکره ملی! را بصورت تلویحی مورد تأیید قرار داده و با خلط کردن این مسئله با دو مقوله مذاکرات هسته‌ای و توصیه به روحانی مبنی بر ضرورت عملگری بیشتر در عرصه سیاست داخلی! نوشته است:

«معجزه گفت‌وگو»، بهترین دستیافت از مذاکرات دو ساله ایران با گروه ١+٥ است. دیپلماسی دولت اعتدال خود را به خوبی نشان داد که می توان با حوصله نشست و با قدرت استدلال و تحلیل با مسائل و اختلافات برخورد کرد و کارها را به خوبی پیش برد. پس زمانی که معجزه گفت وگو وجود دارد چرا در مسائل داخلی از این مهم استفاده نکنیم. دولت اعتدال با این تجربه می تواند بهترین عملکرد را در مسائل سیاست داخلی داشته باشد. با معجزه گفت وگو به عرصه سیاست داخلی ورود پیدا کند و با در پیش گرفتن یک گفت وگوی سیاسی برای خاتمه دادن به مشکلات، بازسازی جناح‌های معتدل و همسو با اهداف نظام اسلامی و با ایجاد همکاری بین جناح‌های مختلف برای ارتقا هرچه بیشتر اهداف عالیه دولت حرکت کند.

در همین زمینه محمدرضا تابش، دیگر فعال اصلاح‌طلب نیز با اشاره به جمع‌بندی اعلام شده در وین به سایت حزب ندای ایرانیان گفته است: ما باید آمادگی داشته باشیم. البته در عرصه داخلی هم مسلما گشایش حاصل خواهد شد. از دولت که از این مسئله مهم خارجی فارغ شد انتظار این است که در عرصه داخلی نسبت به تحقق شعارهایش عمل کند که امیدواریم اینگونه بشود!

علی شکوری‌راد، چهره خاص سومی است که او هم در گفت‌وگو با سایت حزب ندای ایرانیان اظهار کرده است: فضای بعد از توافق یک فضای مثبت بین المللی و یک فضای مثبت داخلی خواهد بود که به دولت برای تحقق برنامه های بعدی و وعده هایی که در انتخابات به مردم داده است کمک می‌کند.

کیانوش راد، چهره دیگری از اصلاح‌طلبان است که در صبح روز چهارشنبه، یعنی روز بعد از اعلام جمع‌بندی در وین، طی یادداشتی در روزنامه آرمان امروز نوشت: خوشبختانه پرونده هسته‌ای ایران بالاخره به نتیجه نهایی رسید اما ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن در فواصل معقول و مشخصی هویدا خواهد شد. ازجمله این تاثیرات که دور از انتظار هم نیست اینکه فضای سیاسی داخلی از شرایط موجود به سمت وضعیت مطلوب‌تر تغییر جهت دهد...با رفع تهدیدهای بیگانگان انتظار بازتر شدن فضای سیاسی انتظاری معقول و منطقی است.

عبدالواحد موسوی لاری، وزیر کشور دولت اصلاحات هم به شماره روز چهارشنبه شرق گفته است: پس از حصول این توافق، دولت می‌تواند شرایط مناسب‌تری را در داخل فراهم کند...در مجموع امیدوارم که از این پس در مناسبات خارجی و داخلی شرایط مناسب‌تری را شاهد باشیم.

علی تاجرنیا نیز طی صحبت هایی در شرق با اشاره به توافق دولت روحانی و کشورهای ۱+۵ اظهار کرده است: دولت باید بتواند همان‌طور که موضوع هسته‌ای را حل کرده است، فضای سیاست داخلی را هم مدیریت کند. باید بتوان فضای داخلی را به سمتی سوق داد که تمام جریانات سیاسی امکان حضور و اظهارنظر داشته باشند. به‌هرحال به نظر می‌رسد در داخل هم‌اکنون فضا به‌نفع اصلاح‌طلبان و طرف‌داران دولت است. بر همین اساس هم انتظار جامعه این است که گشایشی در فضای سیاسی کشور ایجاد شود.

آذر منصوری و رسول منتجب‌نیا هم همین محتوا را بصورت تکراری مورد اشاره قرار داده‌اند!

 شاید بهتر بود مرعشی و دیگران صبر می‌کردند تا اینکه نتیجه جمع‌بندی اعلام شده در وین و در ادامه توافق هسته‌ای میان دولت رئیس‌جمهور روحانی و ۱+۵ برای مردم مشخص و ملموس شود تا آنگاه لب به ثنای فوائد آن و بیان انتظار اصلی خود می‌گشودند.

همچنین قابل ذکر است که گویا نه غلامحسین کرباسچی قصدی برای توضیح مدلل تئوری تازه بیان شده‌ی خود دارد و نه همقطاران وی چنین کاری را می‌پسندند و آقایان جملگی فقط درصدد طرح معنایی به نام مذاکره ملی هستند.

فی‌الواقع آنها به این سؤالات جواب نمی‌دهند که اولاً وجوب این مذاکره ملی چیست؟! ثانیاً این مذاکره ملی بین چه کسانی باید برگزار شود؟ و ثالثاً آیا مثل همیشه پای اصرار آنها بر تلاش برای رفع حصر و محدودیت از فتنه‌گران و مذاکره با نظام در این زمینه در میان است یا خیر؟!

چرا جریان سیاسی خاص همانند سال ۹۱ که با چراغ خاموش برای آقای هاشمی رفسنجانی تبلیغ می‌کرد و راستش را به مردم نمی‌گفت؛ به حرکت سیاسی در لفافه علاقه دارد و از گفت و شنود صریح با افکار عمومی و منتقدان حذر می‌کند؟!

گفتنی است پیش از تئوری مذاکره ملی کرباسچی؛ بحث «دولت آشتی ملی» بصورتی پررنگ و مدت‌دار در کلام آقای هاشمی رفسنجانی تکرار می‌شد که پس از مدتی سرد شد و دیگر مورد اشاره قرار نگرفت.

منتقدان از این می‌گفتند که تئوری آشتی ملی باید برای کشورهای درگیر بحران داخلی مطرح شود و این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران با این معضل روبه‌رو نیست.

یادآور می شود، پس از مرعشی و در قبل و بعد صحبت‌های اشاره شده از چهره‌های اصلاح‌طلب مذکور؛ فاطمه راکعی، از فعالان اصلاح طلب طی یادداشتی همین محتوا را مورد تکرار قرار داده و در شماره سه‌شنبه گذشته اعتماد با اشاره به احتمال اعلام جمع‌بندی مذاکرات در وین نوشته است:
وقتی ما با بزرگ‌ترین و قدرتمندترین دشمنان‌مان پای میز مذاکره می نشینیم و برای حفظ منافع ملی تلاش می کنیم چرا باب این مذاکره را در داخل و برای حل و فصل مسائل داخلی خود باز نکنیم. بی تردید چنین اقدامی می تواند به تقویت منافع ملی و ایرانی مقتدر بینجامد، چرا که بسیاری از کسانی که دچار محدودیت هایی شده‌اند همه فرزندان همین نظام و انقلاب هستند و همیشه در راستای اعتلای ایران عزیز قدم برداشته‌اند!

این یادداشت راکعی، تأیید کننده تحلیل موجود است مبنی بر اینکه وجه اصلی بحث مذاکره ملی کرباسچی و تأییدکنندگان آن که به بهانه اعلام جمع‌بندی مذاکرات وین، مجدداً آنرا پیش کشیده‌اند احتمالاً در اصلی‌ترین هدف خود، بر رفع حصر و محدودیت از فتنه‌گران اصرار خواهد کرد.
منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
موضوع بالاتر از رفع حصر است و اگر هم هدف باشد یک هدف میانی است برای فراهم کردن زمینه برای حمله مجدد به اصل ولایت فقیه
شما چه کاره اید مگر ندید از روز اول خود ولی فقیه از این دیدگاه حمایت کرده شجاع متدین قهرمان... به شما ربطی ندارد شما کار خودتو بکن آن با هم هستند و می دانند چکار می کنند
رهبری از فتنه گرا حمایت کرده؟خاطره گویی گویا مسریه در این قشر!
سیدحسن
شما ، چه کاره ای . آنهایی که جیب ها را از بیت المال پر کرده اند و در جایی و زمانی فتنه انگیزی کرده اند و حتی به فکر براندازی نظام بوده اند و کارهای دیگری که در این مجال نمی گنجد . جلو افتاده اند که عقب نمانند .
United States
این چه حرفیه میگی من اصلاح طلبم ولی رهبری تاج سر ماست. نود درصد اصلاح طلب ها که من میشناسم واقعا همین طور هستن. این قدر بدبین نباش هموطن و برادر/خواهر عزیزم
اصلاح طلب ولایتمدار هم مگه داریم؟یا فتنه یا ولایت!
ج س
Iran, Islamic Republic of
معجزه گفتگو !?
عجب معجزه ای !چرا در زمانی که جلیلی گفتگو می کرد معجزه نبود !?
چون جلیلی در مورد تاریخ گفتگو میکرد
مرتضی سیری
این خط تخریبی که آقای جلیلی در مذاکرات تاریخ و فلسفه می گفت را آقای ولایتی در مناظرات انتخابات 92 رونمایی کرد و از به عنوان " بیانیه خوانی " یاد می کرد!!!!!!!!!!
تمار
دکتر جلیلی بازیرکی خاص چند سال شغالها مشغول مذاکره کرد تاوقت بخرد وفرصت ایجاد کند برای دانشمندان عزیز کشور که صنعت هسته ای را پیش ببرند عزیزم این درکش سخت نیست ،که موفق هم شد.
اما گروهی ییهوی ازسرزمین ارزوها رسدند وهمه را به باد دادند وناگهان شروع به خوشحالی نمودند وسرودند که هسته ای مونو دادیم نقل ونبات اوردیم.
اگر جلیلی میخواست اینطور امتیازدهی کنه که همون سال اول افتخار(؟!!) به نتیجه رسوندن این مذاکرات رو به نام خودش میزد!
سیاح
Iran, Islamic Republic of
نه جانم چون جلیلی منافع کشور را حفظ می کرد نه حاضر بود ۲۰% غنی سازی را از دست دهد و نه حاضر بود فردو را تعطیل کند و نه ۹ تن مواد غنی سازی شده را به. ۳۰۰ کیلو تبدبل کند و نه تحقیقاتی را تعطیل کند
جلیلی بعد از پارک پرایدش در فرودگاه به محل مذاکرات میرفت و در مورد تاریخ صحبت می کرد و با چمدان پر از تحریم به ایران بازمیگشت
شما راست ميگی! خوبه ميدونين دوران جليلی چی ميخواستن! خواسته های غرب چيا بود الان چياست!
با تخريب جليلی؛ ظريف بالا نخواهد آمد! کارتون بسيار کثيف است!! شما کارهای خوب ظريف رو بيان کن لازم نيست جليلی رو تخريب کنی!
بعدهم اگه جليلی با چندانی از تحريم ميومد لابد ظريف با چمدانی از پول اومده!!!! از تحريمهای بعد از ژنو چه خبر؟؟
ظريف هم ميره پياده روی و قه قهه سر ميده و ميگه اگه شکست بخوريم انتخابات مجلس پررررررر
جلیلی نبود چی داشتین که همون اول تو ژنو سوخت کنید و برباد بدین؟!؟
خیلی بی منطقی . پراید الان چه ربطی داشت . مثلا با پورشه مال حرام بروند ، جواب می ده .
United States
این توافق مورد حمایت همه است " و دولت هم زحمت کشید " ولی جریان رسانه ای خاصی که نمود ان زنجیره ای هاست و از حمایت خارجی هم برخوردار است " از این توافق برای کوبیدن مخالفان و متدینین استفاده میکنند " در حالی که خود دولت و اقای روحانی اصلا جناحی رفتار نمیکنند . اما این جریان نه روحانی و نه هاشمی برایشان مهم نیستند " بلکه فعلا از انها برای کوبیدن مخالفان استفاده میکنند .
کاری نداره بیاد شفاف سازی بکنه دولت
Iran, Islamic Republic of
از خودت مایه بذار. امثال جنابعالی عاد ت دارند همه رو فقط خودشون ببینند. منفی هات نشون میده چقدر اقلیتی
United Kingdom
شتر سواری که دولا دولا نمیشه رهبر بارها گفته فتنه گران قابل اعتماد نیستند ولی دولت در معرفی وزیران و استانداران باز از اون جریان خاص انتخاب میکنه

فعلا بمانند رهبری فقط از تلاشهای تیم هسته ای تشکر میکنیم و تا قبل از بررسی کامل توسط کارشناسان نه موافقیم نه مخالف
Romania
اعدام فتنه گران بهترين پاسخ به اين مزخرفات است
احسنت
باشه طلبت
اعدام غارتگران بيت المال و انهايى كه با ادعاى ساده زيستى و پاكدستى اعتماد عمومى مردم را خدشه دار كردند مهمتر از است دلواپس
رضا
اونهایی که با کمک و حمایت آمریکایی ها می خواستند نظام رو سرنگون کنند چی؟
نواب
باید داد دستگاه قضا، نه دست منه نه شما نه فتنه گران نه رییس جمهور نه اصلاح طلب و نه اصولگرا.
کشور قانون داره، هیچ مقامی حتی ریاست محترم جمهوری در حد و اندازه یک دادیار قوه قضائیه نیستن که بخوان در مورد کسی حکمی یا دستوری بدن. زمانی که قوه قضائیه حکم صادر کرد چهره واقعی افراد مشخص میشه که چکسی جلو قانون ایستادگی میکنه و منافقه.
United States
سوال اینه که فتنه گران چه کسی هستند؟ یکبار برای همیشه مشخص کنید تا هرکسی رو دلتون خواست فتنه گر نکنین!
حامد
United States
آقای تحلیل گر آخرش نگفت که چرا وقتی با شیطان بزرگ میشه ماهها مذاکره کرد با منتقدین داخلی نمیشه مشابه رفتار کرد که هموطن ما هستند
Estonia
غلطهای زیادی !!! وقتی نظام لطف کرده که خائنین در حصر زنده موندند عده ای هم طلبکارانه برخورد میکنند و پررو میشن
ایرانی
انشاله قوه قضاییه در فرصتی مناسب شروع به محاکمه سران فتنه 88کرده تا بدینوسیله دل مردم ایران را شاد کند.
Estonia
یک تو دهنی دیگه میخوان از ملت مانند 9 دی .... حتی برای کسانی که در راس کارند باید حساب دستشان بیاد
Latvia
جریان خاص غلط کرده ....
ما هم با آنان هم عقیده ایم ومنتظریم که حالا خیال دولت ظاهرا از مذاکرات راحت شده وهمه چی گل وبلبل شده حضرت اقا اجازه محاکمه صریح وعلنی سران فتنه را صادر بفرمایند وهمه مردم هم نتیجه محاکمه را هرچه بود حتی اعدام بپذیرند تا ملت ازشر این استخوان های لای زخم راحت شوند . کسانی که خواستار رفع حصر هستند در واقع خواستار اعدام این سه نفرند تا در پی ان اشوب وبلوا به پا کنند حضور عده ای در گرو وجود فضای غبار آلود است
Iran, Islamic Republic of
خربرفت و خربرفت و خربرفت
United States
این توافق ۸ سال قبل انجام می شد اگر وقایع ۸۸ به دولتهای غربی امید تازه ای جهت بر اندازی نمی داد.
Iran, Islamic Republic of
شماها چرا ناراحتيد اگر رهبر معظم تشخيص رفع حصر بدهند انجام ميشود و اگر تشخيص ندهند انجام نميشود همانند مذاكرات
مردم حق ندارند پشت رهبری پنهان بشن بلکه باید سپر برای رهبری باشند!رفع حصر برخلافه عدالته و برای فهمیدن این موضوع نشستن پای منبر لازم نیست!اجازه نمیدهیم یک مشت فتنه گر که رهبری رو دوره کردند ایشون رو تحت فشار بگذارند!
امیرسعید ابوزهرا
ازدکترجلیلی حرف نزنید عزیزان جهان خوان
......
مذاکرات دکترجلیلی باعث عزت وشرف این مرزوبوم بود....اما جانشین های او ماموربه نرمش قهرمانانه بودند...دراین حالت یک قهرمان ،اگر به دلایلی نتواند زیر یک خم بگیرد ...یا بازی را می برد یا مساوی می کند ودرحالت سوم ممکنست با اختلاف اندک بازی راواگذارکند.(شعاربرد_برد ازاین حالت درآمده است)
بنابراین ،عزت وشرفی حاصل وتثبیت نمی شود.
دکترجلیلی مامور به حفظ و توسعه عزت واقتدار کشوربود برادر....
ازقضا من ، مذاکرات اورابیشتر،دوست می داشتم.
اقبال مهدوی
Iran, Islamic Republic of
آقایان در خواب خرگوشی بسر میبرند وبه فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدارهیت دولت که فرمان امام علی (ع) رابه سردارش مالک اشترتوضیح فرمودندرانفهمیده اند.وبیانات ایشان رادر دیدار دانشجویان هم نفهمیدند اصلا نمی خواهند بفهمند.

بروید خوب گوش کنیدوتکرار نکنیدوبفکر خدمت باشید تا حمایت از خائن.
عمار
Iran, Islamic Republic of
فتنه 88خط قرمز است عبور از خط قرمز چه درعرصه جهانی چه درعرصه داخلی کلا ممنوع است.!
سوء استفاده از هرموضوع پیش آمده برای عبور از خطوط قررررمز ممنوووووع است.(مثل سوءاستفاده افطاری ، سوءاستفاده سفر استانی،سوءاستفاده توافقی،سوءاستفاده ازبخشش حر،و..........).
اسماعیل ابن ابراهیم
ذوق زده نشو و یه ذره فکر کن! همان طور که توافق نتیجه مقاومت مردم بود ، خود حصر هم نتیجه مقاومت مردم است ، نه رفع حصر!!!
علی
آری درست است جای آنها واقعا حصر نیست آنها را باید از حصر بیرون آورد سپس محاکمه و به اتهام خیانت و ضربه به منافع ملی اعدام کرد آنها سزاوار اعدامند نه حصر