يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰
۱۲

درخواست دانشجویان بورسیه از آملی‌لاریجانی برای ورود به پرونده بورسیه‌ها

سه شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۴
کد مطلب: 433278
جمعی از دانشجویان بورسیه در نامه‌ به آملی‌لاریجانی اعلام کردند: هدف جنجال بورسیه‌ها تهی کردن دانشگاه‌ها از حضور نیروهای نخبه است که امیدواریم موجبات ورود دستگاه قضا به این پرونده فراهم و سبب خنثی سازی توطئه فتنه‌گران شود.
درخواست دانشجویان بورسیه از آملی‌لاریجانی برای ورود به پرونده بورسیه‌ها
به گزارش جهان، جمعی از دانشجویان بورسیه در سومین نامه‌ خود به آیت‌الله آملی‌لاریجانی رئیس قوه قضائیه اعلام کردند: همان گونه که مستحضرید یکی از چالش‌های اخیر در حوزه آموزش عالی مساله بورسیه‌ها بوده است. مهم‌ترین هدف این جنجال تهی کردن آینده دانشگاه‌ها از حضور نیروهای نخبه، خدوم و انقلابی است که از طرف تیم وابسته به عناصر فتنه در وزارت علوم برنامه ریزی و اجرایی شده است.

این دانشجویان تاکید کردند: اتخاذ موضع آشکار نسبت به این فتنه جدید که به تعبیر رهبر معظم انقلاب یکی از غلط ترین کارهای سال‌های اخیر، خلاف قانون، اخلاق و ظلم به خیلی‌ها بود که نتیجه‌اش سربلندی در آزمون ظلم ستیزی، اجرای عدالت و از آن مهم‌تر ولایت پذیری نیروها و دستگاه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد بود.

در ادامه این نامه خطاب به رئیس قوه قضائیه آمده است: آنچه را لازم می‌دانیم به عرض حضرتعالی برسانیم این است که ما دانشجویان بورسیه در این نزدیک ۱۴ ماهه اخیر هیچ مرجعی را برای دادخواهی عادلانه، بیطرفانه و بدون غرض ورزی نیافته‌ایم. سخنان رهبر بزرگوارمان بیانگر مظلومیتی بود که سبب شد ایشان شخصاً اظهار نظر فرمایند.

این دانشجویان در نامه خود ادامه دادند: مصوبه خلاف قانون اساسی و خلاف اصل حقوقی یعنی مصوبه ۶۳۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز راه را بر پیگیری عادلانه شکایت قضایی بسته و باعث جری‌تر شدن عناصر فتنه‌گر در وزارت علوم در ظلم‌های عدیده بر نخبگان بی پناه شده است.

دانشجویان بورسیه خطاب به آملی لاریجانی اعلام کردند: از حضرتعالی که به بصیرت و فضل علمی شناخته شده‌اید تقاضا داریم که دردهای ما را بشنوید و دستور فرمایید موجبات ورود دستگاه قضا به این پرونده و دفاع از دانشجویان مظلوم بورسیه فراهم شود. یقینا دستور انقلابی شما باعث رفع مظالم عدیده و خنثی سازی توطئه فتنه گران برای آینده دانشگاه‌ها خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Australia
این دانشجویان بورسیه کی فرصت می کنند درس بخونند و تحقیق انجام بدهند؟ این بنده خداها که هر هفته بالای 12 تا نامه سرگشاده می نویسند!
ج س
Iran, Islamic Republic of
سه تا نامه در ۲ سال و آنهم اکنون که دانشگاه تعطیل است شما را ناراحت کرده
راست می گویند اگر ۳۰۰۰نفر خلاف قانون تحصیل می کنند چرا وزارت علوم به قوه قضائیه گزارش تخلف نمی دهد و پرونده ای برای مجازات متخلف تشکیل نمی دهد
اگر تخلف نشده دروغگویان چرا مجازات نمی شوند
در هر دو صورت لازم است رفع ظلم شود
سلام
به این دانشجویان ظلم بزرگی شد
اینها رو از درس و زندگی انداختن
خوب خواسته دشمن هم همینه
رتبه علمی کشور بخاطر همین سیاسی بازی ها از جایگاه 15 به 17 رسیده است!
از معیشت و زندگی این دانشجوهای که نزدیک یکسال و نیم حقوق نگرفتن فقط به خدا باید شکایت کردد.
چرا دروغ میگی از خدا بترس
نوشتن نامه برای آدم های بیسواد کار سختیه. برای سه هزار دانشجوی نخبه مملکت وقتی نمی گیره روزی ده تا نامه ده خطی بنویسن. به درس شون میرسن نگران نباش. تازه از صدقه سر وزارت محترم و دولت فخیمه کار هم میکنن تا بتونن خرج زندگی شون رو هم بدن.
این رو از اون افرادی بپرس که بورسیه ها رو مجبور به انجام این کار ها کردن تا بتونن حق خودشان رو بگیرن
استخدام بورسیه ها یعنی تحمیل مالیات بیشتر به مردم.
سلام دوست عزیز
در تمام دنیا مرسوم که دولتها خیلی از دانشجوهاش رو بورس میکنند چه پیشرفته چه غیر پیشرفته
این سرمایه گذاریست نه هزینه!
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز با کدام دلیل و استدلال این حرف را میزنید؟ چرا الکی و بدون اطلاع آخرت خود را میسوزانید. بنده دانشجوی دکتری در یکی از دانشگاههای برتر کشور هستم ولی بورسیه نیستم. در دانشگاهی که بنده درس میخوانم چندتا از این دانشجویان بورسیه هم هستند که خدایش از لحاظ رزومه و معدل یه سر و گردن از همکلاسیهاشون بالاترند.
خدا به ما رحم کند با این قضاوتهای الکی.
بله شما به عمله بیشتر نیاز دارید تا نخبه
نشخوار روشن فکری هم حدی داره.
خدا لعنت کنه کسانی که مسسب این ظلم بزرگ شدن و با ابروی جوانان نخبه و متعهد کشور بازی کردن
علی
واقعا این دانشجویان چه گناهی داشتند که اینطور مورد ظلم و بی مهری ووزارت علومدقرار گرفتند غیر از اینکه فقط میخواستند درس بخوانند و به مملکت خود خدمت کنند؟ خدا از سر تقصیرات این جماعت نمیگذرد. باید از این دانشجویان مظلوم حلالیت بطلبند.