جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

کسر کارانه پرستارانی که مرخصی بروند

دوشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۸
کد مطلب: 433094
دبیرکل خانه پرستار با انتقاد از اجرای طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد کارکنان بیمارستان های دولتی، تاکید کرد: پرداختی ها به گروه های پزشکی و غیر پزشکی در این طرح، تبعیض آمیز است.
به گزارش جهان، محمد شریفی مقدم در گفتگو با مهر، اظهارداشت: پرداختی به کارکنان و پرسنل بیمارستان های دولتی در قالب طرح مبتنی بر عملکرد، غیرعادلانه و تبعیض آمیز است.

وی افزود: نه تنها پرداخت ها تبعیض آمیز است که حتی رویه ها و نظارت ها بر نحوه اجرای این طرح نیز تبعیض آمیز است.

شریفی مقدم با اشاره به موج اعتراض پرستاران در بیمارستان های دولتی که مابه التفاوت کارانه پرسنل بر اساس این طرح پرداخت شده است، ادامه داد: متاسفانه این طرح به حدی تبعیض آمیز است که اگر یک پرستار به مرخصی برود، از کارانه او کسر می شود.

وی افزود: حتی اگر یک پرستار اضافه کار نماند، کارانه پرداختی به او کم می شود، در صورتی که بر اساس قانون ارتقای بهره وری، قرار بود ساعت کار پرستاران کم شود.

دبیرکل خانه پرستار با انتقاد از تبعیض آمیز بودن پرداختی ها در نظام سلامت، گفت: پرداختی ها با سیاست های کلی نظام سلامت در تضاد است. زیرا، طرح مبتنی بر عملکرد باعث می شود که پرستار ساعت کار بیشتری در بیمارستان باشد، اما بر اساس قانون ارتقای بهره وری نیروهای بالینی، ساعت کار پرستاران می بایست کم شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *