شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳ - 25 May 2024
 
۱

"عزت امروزمان مرهون رهبری ولایت است"

دوشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب: 433030
حضرت آیت الله نوری همدانی استقلال و عزت ایرانی اسلامی را نتیجه حاکمیت ولایت فقیه در کشور دانست و تاکید کرد: از زمانی که امام خمینی(ره)، ولایت فقیه را به عرصه انقلاب آورد؛ ایران از سلطه استبداد و استکبار نجات پیدا کرد و فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) در جامعه جاری شد.
به گزارش جهان به نقل از رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، یکشنبه شب در برنامه چشمه معرفت از سلسله سخنرانی‌های شب‌های ماه مبارک رمضان که از شبکه اول سیما پخش شد با اشاره به معاد و زنده شدن مردگان در قیامت اظهار داشت: روز قیامت هر کسی با امام و پیشوای خودش در پیشگاه الهی حاضر و محشور می‌شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی ابراز داشت: مسأله پیشوایی و رهبری در اسلام بسیار مهم است؛ چنان که در روایت آمده است‌ «هیچ امتی بدون رهبر نبوده است و اگر دو نفر در روی زمین باشند، یکی از آنها رهبر است».

وی به روایتی از پیامبراکرم(ص) اشاره کرد و یادآور شد: این روایت در کتاب‌های اهل سنت و شیعه ذکر شده است که حضرت فرمودند «اگر فردی بدون شناخت امام زمانش(عج) از دنیا برود به مرگ جاهلیت مرده است».

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم افزود: شناخت امام زمان(عج) موجب ارتقای درک و بصیرت انسان است؛ تا در عرصه‌های مختلف سیاسی و فرهنگی از ایشان پیروی کند؛ چنان که در روایات نیز به مسأله رهبری بسیار اهمیت داده شده است.

وی افزود: فردی که رهبر الهی را نشناسد، طبق آیه قرآن در دنیا نابینا است؛ یعنی به دلیل نداشتن بینش و بصیرت در مسیر گمراهان قرار دارد و در قیامت نیز سرنوشت بدی خواهد داشت.

حضرت آیت الله نوری همدانی به انحطاط و عقب‌ماندگی ایران پیش از انقلاب اشاره کرد و گفت: از زمانی که امام خمینی(ره)، ولایت فقیه را به عرصه انقلاب آورد؛ ایران از سلطه استبداد و استکبار نجات پیدا کرد و فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) در جامعه جاری شد.

وی افزود: امروز نظام اسلامی در سایه ولایت فقیه، عزت و استقلال و پیشرفت دارد و در وصیتنامه ۹۹ درصد از شهدا راجع به حمایت و پشتیبانی از ولایت فقیه سفارش شده است؛ چنان که در حال حاضر فریاد حمایت مردم از رهبری در جامعه طنین‌انداز است.

این مرجع تقلید تأکید کرد: مسأله رهبری در اسلام از قداست و جایگاه والایی برخوردار است و یک مسأله وحیانی و الهی است؛ زیرا انسان کرامت دارد و خداوند سرنوشت انسان‌ها را به دست ظالمان و مستکبران نمی‌سپارد.

حضرت آیت الله نوری همدانی افزود: خداوند سرنوشت انسان‌ها را به دست معصوم(ع)‌ یا نایب معصوم(ع) سپرده است؛ چنان که در قرآن به رهبری و امامت حضرت ابراهیم(ع) اشاره شده و به عدم شایستگی ظالمان و مستکبران برای رهبری مردم اشاره کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *