جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱

کمک هنگفت خیرین به زندانیان غیر عمد

يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۵۳
کد مطلب: 432769
معاون ستاد دیه کشور از کمک ۳۵ میلیاردی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد و آزادی ۸ هزار و ۴۹۸ زندانی غیرعمد در سال ۹۳ خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، علی مهربان در جشن گلریزان که به‌ منظور آزادی زندانیان جرائم غیر عمد از سوی انجمن حمایت از زندانیان ورامین و ستاد دیه استان تهران برگزار شد اظهار کرد: بنا بر روایات اهل بهشت کسانی هستند که دارای دست بخشنده هستند و ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای بخشندگی و نیکی کردن به مردم و نیازمندان است و این فرصت در ماه‌های دیگر فراهم نیست.

وی گفت: متاسفانه بخشی از زندانیان کشور را افرادی تشکیل می‌دهند که به واسطه یک سهو و یک خطای غیرعمد در زندان به سر می‌برند و آزادی این افراد نیازمند کمک خیرین است.

معاون ستاد دیه کشور تاکید کرد: خوشبختانه قوه قضاییه همکاری مناسبی با ستاد دیه کشور برای رفع مشکلات حقوقی این دسته از زندانیان دارد و ستاد دیه نیز برای اصلاح قوانین و پیشگیری از ورود زندانیان جرایم غیرعمد گام‌های مهمی برداشته است.

وی با اشاره به اقدامات ستاد دیه کشور در سال ۹۳ گفت: در سال گذشته بیش از ۳۵ میلیارد تومان از سوی خیرین برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد جمع‌آوری شد که از این میزان فقط ۳ میلیارد تومان مربوط به کمک‌های مردمی از طریق دستگاه‌های خود پرداز چهار بانک کشور بوده است.

مهربان تصریح کرد: سال گذشته ۱۸۳ جشن گلریزان در سراسر کشور برگزار شد که بیش از ۳۲ میلیارد تومان نیز در این مراسمات از سوی خیرین پرداخت شد تا در مجموع به آزادی ۸ هزار و ۴۹۸ نفر از زندانیان غیرعمد کمک شود.

وی بیان داشت: جمع بدهکاری‌های مالی این تعداد که شامل مهریه، دیه و بدهکاری مالی است بیش از ۷۲۸ میلیارد تومان بود که بیش از ۴۲۵ میلیارد این مبلغ از طرف شاکیان با رضایت حل و فصل شده است.

معاون ستاد دیه کشور در پایان به زندانیان عدم پرداخت مهریه اشاره کرد و افزود: متاسفانه زوج‌های جوان و خانواده‌های آن‌ها در هنگام ازدواج دقت لازم را ندارد و انتظار داریم در حوزه مهریه بزرگان و ریش سفیدان با وساطت مانع زندانی شدن افراد شوند.

به گزارش فارس، در این مراسم با کمک مسئولان و روسای ادارات و خیرین شهرستان ورامین بیش از ۷۸ میلون تومان جمع‌آوری شد و تا ضمینه آزادی تعدای از زندانیان غیرعمد شهرستان ورامین فراهم شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *