شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۱

شرط جهانگیری برای رسیدن به "توافق خوب"

جمعه ۱۹ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب: 432485
معاون اول رئیس‌جمهور گفت: هرچه به لحظات آخر مذاکرات نزدیک می‌شویم یقیناً تصمیم‌گیری‌ها دشوارتر است و فکر می‌کنیم اگر غرب از زیاده‌خواهی‌ها دست بردارد حتما می‌توانیم به یک توافق خوب برسیم.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس در جمع خبرنگاران، با اشاره به برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس، گفت: ایرانی‌ها هر سال در جمعه آخر ماه مبارک رمضان همراه با مردم جهان حمایت‌شان را از مردم مظلوم فلسطین اعلام می‌کنند.

وی با بیان اینکه امروز خطر داعش در بخش وسیعی از کشورهای اسلامی وجود دارد و کشورهای اسلامی را درگیر خونریزی و جنایات کرده است، افزود: مردم ایران با حضور در راهپیمایی روز قدس حمایت‌شان از مردم مظلوم مسلمان در سراسر جهان اعلام می‌کنند و از طرفی حضور مردم در این راهپیمایی نشان‌دهنده اعلام انزجار از دشمنان است. فکر می‌کنیم این حمایت گسترده مردم در واقع به مردم مبارزی که در صحنه هستند، روحیه می‌دهد.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه ۱+۵، گفت: مذاکره‌کنندگان کشورمان جزو قوی‌ترین تیم‌های دیپلماسی هستند که در تاریخ یک کشوری شکل گرفته، به طوری که توانسته‌اند در مقابل شش کشور قدرتمند دنیا با منطق از مواضع ملت انقلابی ایران دفاع و خطوط قرمز نظام را رعایت کند و حقوق هسته‌ای ملت ایران را به اثبات برسانند.

جهانگیری تأکید کرد: پیداست که حمایت مردم از چنین تیم مذاکره‌کننده‌ای موجب دلگرمی آنان است، زیرا راهی که در پیش گرفته‌اند از این طریق می‌توانند به خوبی پیش ببرند.

وی اظهار داشت: پیداست که مذاکره دشوار و پیچیده‌ و مذاکره‌ای است که یک طرفش شش کشور قدرتمند دنیا قرار دارند، به طوری که در روزهای آخر هماهنگ شدن بین خودشان هم کار دشواری است.

معاون اول رئیس‌جمهور در پایان خاطرنشان کرد: هرچه به لحظات آخر مذاکرات نزدیک می‌شویم، یقیناً تصمیم‌گیری‌ها دشوارتر است و فکر می‌کنیم اگر غرب از زیاده‌خواهی‌ها دست بردارد حتما می‌توانیم به یک توافق خوب برسیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
اسحاق خوش باش