چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۱
۵
در دیدار با دبیران کل احزاب:

هاشمی رفسنجانی: اشتباه می‌کنیم که نمی‌گذاریم حزب بزرگ در کشور فعالیت کند

يکشنبه ۷ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۹
کد مطلب: 430437
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه انتخابات حزب جمهوری اسلامی همیشه دموکراتیک برگزار می‌شد گفت: اشتباه می‌کنیم که نمی‌گذاریم حزب بزرگ در کشور فعالیت کند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با دبیران کل احزاب که صبح امروز در دفتر مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یارانش اظهار داشت: قبل از انقلاب اسلامی احساس وجود تحزب در کشور وجود داشته است و ما از امام خمینی(ره) دو بار درخواست کردیم که بتوانیم حزب در کشور راه اندازی کنیم. ولی امام با این درخواست ما مخالفت می‌کرد و علت را نمی‌گفت و ما نیز آن را قبول می‌کردیم.

وی با اشاره به وجود احزاب کوچک مسلح همچون توده، کمونیسم، منافقین و حزب مسلح خط امام، افزود: در زمان انقلاب عطش تحزب گرایی در ما وجود داشت و قبل از انقلاب توسط آیت الله مطهری و آیت الله طاهری خرم‌آبادی از امام خمینی (ره) درخواست تأسیس حزب را کردیم و بعد از انقلاب زمانی که دلیل عدم اجازه امام را پرسیدیم، ایشان گفتند که دلیل عدم اجازه ما این بود که ممکن است ساواک شما را شناسایی کرده و برای شما مشکل ایجاد کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه انتخابات حزب جمهوری اسلامی همیشه دموکراتیک بود، خاطرنشان کرد: فاجعه هفتم تیر و انفجار دفتر حزب جمهوری یک کودتا بود که ما آن را خوب شکست دادیم.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه احزاب فناپذیر نیستند، یادآور شد: ممکن است که احزاب شکست بخورند و حزب دیگری تشکیل دهند.

وی تأکید کرد: زمانی افرادی دور هم جمع شدند و قصد داشتند که حزب جمهوری اسلامی را فعال کنند ولی موانعی بوجود آمد؛ ما اشتباه می‌کنیم که نمی‌گذاریم حزب بزرگ در کشور فعالیت کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم عزت انقلابی را بدست آوریم باید به حزب مردمی بازگردیم و احزاب شکست ناپذیر احزابی هستند که از دل مردم بیرون می‌آیند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اگر حزبی در چار چوب نظام حرکت کند کی مخالفه
خواب نما شده باز هم.
اصلا دیگه به نقل قولهای ایشون نمیشه اعتماد کرد
ج
Iran, Islamic Republic of
امام ره فرمودند ملت را گروه گروه نکنید ۰۰۰
United States
یادته اون روز که همه مخالفان را قلع و قمع می کردی
همینطوری بدون حزبش مملکتو ...دیگه وای به حال وقتی که حزب بزرگم بخواین تشکیل بدین.....
من که می دونم شما آرزوت اینه ایران بشه ژاپن، و مالزی.... ولی حاج آقا راه ایران از مسیر دیگه ای می گذره.....