شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱

با این شیرینی ها افطار کنید

جمعه ۵ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۵۰
کد مطلب: 429961
پژوهشگر گروه روزه داری پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص الگوی رژیم غذایی صحیح در ماه رمضان گفت: مصرف مواد غذایی شیرین طبیعی در هنگام افطار بسیار ضروری است.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، ژاله شادمان به فواید مصرف غذاهای زود هضم در وعده افطاری اشاره کرد و افزود: باید غذاهایی زودهضم مانند پوره سیب زمینی، انواع سوپ و یا آش رقیق و کم چرب، تخم مرغ آب پز، فرنی مصرف شود.

وی با بیان اهمیت تغذیه صحیح در وعده افطاری اشاره کرد و گفت: افطار را باید با یک وعده غذایی ساده آغاز کرد و در این وعده باید موادغذایی سبک و ملایم خورده شود تا معده برای دریافت غذای اصلی آماده شود.

کارشناس ارشد تغذیه اظهار کرد: خوردن غذاهای سنگین در افطار، دستگاه گوارش را که چند ساعت در حال استراحت بوده را با مشکل روبرو می کند.

شادمان بر لزوم تامین مواد مورد نیاز بدن از طریق وعده غذایی تاکید و توصیه کرد که سحری مانند یک ناهار سبک، افطار همانند صبحانه و شام نیز مانند وعده غذایی شام قبل از ماه رمضان مصرف شود.

شادمان با اشاره به اینکه در وعده سحری بایدغذاهایی مصرف شود تا قندخون را به آهستگی افزایش دهد، افزود:در هنگام سحر بهتر است از مواد غذایی دارای فیبر مانند غلات کامل، حبوبات (جو، عدس، لوبیا)، ماکارونی، سیب زمینی ، مربا، برنج و نان های بدون سبوس استفاده شود چرا که هم سرعت هضم و جذب مواد غذایی دارای فیبر کمتر است و هم خاصیت سیرکنندگی بیشتری دارند.

این کارشناس ارشد تغذیه بیان کرد: از مصرف نمک زیاد در وعده سحری باید خودداری شود، چون نمک زیاد سبب احساس تشنگی در ساعات روز خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *