پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

نکاتی برای رفع تلخی دهان در ماه رمضان

پنجشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۵۰
کد مطلب: 431165
برخی از روزه داران در ماه رمضان دچار احساس تلخی در دهان می‌شوند که با چند توصیه‌ی ساده می‌توان این تلخی را تاحد زیادی بر طرف کرد.
به گزارش جهان، پیام فرحبخش متخصص تغذیه درگفتگو با باشگاه خبرنگاران بیان کرد: برخی از روزه داران در ماه رمضان دچار احساس تلخی در دهان می‌شوند که علت آن این است که وقتی روزه داران ساعات متمادی گرسنه هستند معمولا بدن قند خون را استفاده می‌کند و بعد از آن به سراغ قندهای ذخیره شده در کبد و عضلات می‌رود.

وی افزود: بعد از اینکه بدن از قندهای ذخیره شده استفاده کرد به سمت ذخایر چربی می‌رود که با سوختن چربی ها ماده‌ای بنام اجسام کتونی تولید می‌شود که موجب بوی بد دهان می‌شود.

فرحبخش گفت: این بوی بدی که از دهان متصاعد می‌‌شود شبیه بوی آستون است، علاوه بر اینها به علت اینکه معده ساعت‌های طولانی خالی است، ترشحات گوارشی کمتر شده و این طعم تلخ در دهان ایجاد می‌شود.

این متخصص تغذیه ادامه داد: معمولا بعد از افطار با مصرف یک تا دو لیوان مایعات این طعم تلخ از بین خواهد رفت اما استفاده از میوه‌ها و سبزیجات در طول مدت افطار تا سحر بسیار توصیه می‌شود.

فرحبخش خاطر نشان کرد: همچنین مصرف موادی که دارای طبع سرد هستند مثل عرق کاسنی،‌خاکشیر در بین وعده‌ی افطار تا سحر نیز در از بین بردن این مشکل حائز اهمیت است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *