يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

هنرمندان صاحب دهکده می شوند

پنجشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۰۹
کد مطلب: 428558
سخنگوی انجمن هنرهای تجسمی استان کرمان با اشاره به اینکه مسکن هنرمندان یکی از دغدغه‌هاست، گفت: دهکده هنرمندان در قالب پروژه مسکونی، هنری، فرهنگی و تجاری در استان کرمان ساخته شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، محمدرضا هاشمی‌نژاد شامگاه چهارشنبه در نشست علیرضا رزم‌حسینی استاندار کرمان با منتخبان انجمن‌های فرهنگی و هنری استان در محل تالار پالیز اظهار کرد: انجمن هنرهای نمایشی بخشی از پازل بزرگ فرهنگی و هنری استان کرمان است و مطالبات ما هم بخشی از همان پازل محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه برند کرمان در اذعان عمومی باید تغییر کند، گفت: با رویدادهای فرهنگی و هنری بزرگ و پر طمطراق می‌توان این کار را انجام داد و ما هنرمندان و همچنین بخش دولتی در این مورد قدری سستی کرده‌ایم.

هاشمی‌نژاد افزود: انجمن هنرهای تجسمی استان کرمان از ۲۰ سال قبل راه‌اندازی شده و دوره‌های اوج و افول را داشته است و یکی از استخوان‌دارترین انجمن‌ها از نظر بحث آکادمیک است، زیرا چند دانشکده در حوزه هنرهای تجسمی در کرمان راه‌اندازی شده است.

وی تاکید کرد: برگزاری رویداد ملی هنرهای تجسمی به صورت دوسالانه می‌تواند فضای مناسبی را برای معطوف کردن اذهان عمومی به سمت کرمان ایجاد کند و بخشی از اعتبارات دولتی را به سمت کرمان سرازیر کند.

این هنرمند گفت: در بحث مسائل صنفی جامعه هنری غفلت شده است و گاهی هنرمندان هم در این زمینه کوتاهی کرده‌اند، اما بضاعت جامعه هنری به شکل فرهنگی است و هنرمند، بضاعت فرهنگی دارد که مهمترین شاخص جامعه فرهنگی و هنری است و دولت باید کمک‌ کند تا به بحث‌های صنفی هنرمندان رسیدگی شود.

هاشمی‌نژاد با اشاره به اینکه مسکن هنرمندان یکی از دغدغه‌هاست، افزود: دهکده هنرمندان در قالب پروژه مسکونی، هنری، فرهنگی و تجاری در استان کرمان ساخته شود.

وی عنوان کرد: اعتبار یک درصدی که دستگاه‌های دولتی باید برای خرید آثار هنری هزینه کنند یا استفاده نمی‌شود یا مشاوره تخصصی برای خرید آن آثار نمی‌گیرند.

سخنگوی انجمن هنرهای تجسمی استان کرمان ادامه داد: بحث اقتصاد هنر مورد تاکید استاندار کرمان است و اکسپوهای سالانه آثار هنرهای تجسمی، می‌تواند راهکاری برای رونق اقتصاد آثار هنری باشد در صورتی که باید تبلیغ و ساز و کار مناسب، برای خرید و فروش آثار هنری انجام شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *