شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

اعمال بیمه ۳۱ هزار نویسنده و هنرمند

سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب: 497500
مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۳۱ هزار نویسنده و هنرمند تحت پوشش بیمه سازمان هستند گفت: ظرفیت پذیرش افراد جدید را نیز داریم.
به گزارش جهان، سیروس نصیری در گفتگو با مهر، در مورد بیمه نویسندگان و هنرمندان گفت: در حوزه بیمه این افراد هم اکنون ما مشکلی نداریم و با توافقی که انجام شده قرار است بدهی گذشته ناشی از عدم پرداخت حق بیمه هنرمندان و نویسندگان طی اقساط چند ماهه به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود و البته پرداختی های امسال نیز به‌روز انجام شود.

وی افزود: بخشی از بیمه هنرمندان از هدفمندی یارانه ها تامین می شود که سقف تعداد آن ۱۰ هزار و ۴۷۷ نفر است و بر اساس صحبت‌های انجام شده یک تا دو هزار نفری را که هنوز در این بخش ظرفیت وجوددارد به تشخیص خود آنها به ما معرفی و به لیست بیمه اضافه خواهیم کرد.

نصیری به توافق با وزارت ارشاد نیز اشاره کرد و گفت: همچنین با این وزارتخانه نیز توافقی انجام شده تا افرادی که به تشخیص خودشان نیاز به بیمه دارند، به ما معرفی کرده و ما مشکلی برای تحت پوشش قرار دادن افراد جدید نداریم.

مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی گفت: در حال حاضر بیش از ۲۳ هزار نویسنده و هنرمند از محل توافقنامه با وزارت ارشاد تحت پوشش بیمه قرار دارند و همچنین ۸ هزار نفر نیز از محل هدفمندی یارانه ها بیمه هستند.

به گفته مهر، صندوق هنرمندان و نویسندگان، ۵۰ میلیارد تومان در قبال بیمه هنرمندان و نویسندگان به تامین اجتماعی بدهکار هستند، به طوری که تعهد کردند حداکثر تا شهریور سال آینده بدهی خود را تسویه کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *