سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰

تکذیب مدیرعاملی خادم در پرسپولیس

سه شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۱
کد مطلب: 427017
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش گفت: اسلامیان برای تصدی سمت نایب‌ رئیس اول فدراسیون فوتبال مشکل قانونی ندارد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا،  نصرالله سجادی پس از برگزاری مجمع فدراسیون فوتبال در خصوص این مجمع در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز مسائل مختلفی در مجمع فدراسیون فوتبال مطرح شد و همچنین در مورد اسلامیان و عرب‌عامری که نواب رئیس فدراسیون هستند، رای‌گیری شد که در نهایت آنها انتخاب شدند.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه اسلامیان رئیس صندوق بازنشستگی هم هست، آیا دو شغله محسوب نمی‌شود، خاطرنشان کرد: رئیس صندوق بازنشستگی شغل محسوب نمی‌شود و اسلامیان برای تصدی سمت نایب‌ رئیس اول فدراسیون فوتبال مشکل قانونی ندارد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه مشحون بازنشسته بود اما برای حضور در مجمع انتخاباتی فدراسیون‌ بسکتبال به وی مجوز داده شد، آیا این کار را برای کفاشیان هم انجام می‌دهید، گفت: باید یک مقدار جلو برویم تا ببینیم چه اتفاقاتی می‌افتد.

سجادی در خصوص وضعیت هیئت مدیره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: اعضای هیئت مدیره جدید دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به زودی مشخص و معرفی می‌شوند اما در این بین نکته مهم دستور دولت مبنی بر حمایت جدی در همه زمینه‌ها از این دو باشگاه است که مورد اقبال عمومی هم قرار دارند. پیرو همین دستور ما هم همه تلاش خود را می‌کنیم تا هرگونه کمکی که از دست ما برمی‌آید برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس انجام دهیم.

وی در خصوص اینکه اسپانسر باشگاه استقلال قرارداد سه ساله با این باشگاه امضا کرده و آیا این موضوع منافاتی با واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی ندارد، خاطرنشان کرد: در قرارداد اسپانسر بندی وجود دارد که اعلام شده اگر باشگاه به بخش خصوصی واگذار شود فرد یا نهادی باشگاه‌های استقلال یا پرسپولیس را می‌خرد باید مقدار پولی که اسپانسر هزینه کرده به وی برگرداند و به همین دلیل از این حیث مشکلی وجد ندارد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش در پاسخ به این پرسش که با توجه به گزارش کمیسیون اصل ۹۰ مجلس مبنی بر وجود فساد در فوتبال چرا هیچ‌گاه عملا شاهد برخورد جدی مسئولان با این موضوع نبوده‌ایم، گفت: ابتدا باید بگویید منظورتان از مسئولان کیست؟ نباید در این خصوص کلی‌گویی صورت گیرد چون با کلی‌گویی همین می‌شود که شما می‌بینید. باید موضوع فساد در فوتبال به طور روشن و دقیق فقط توسط مراجع قانونی و سازمان های نظارتی بررسی شود تا اگر فساد فرد یا افرادی مشخص شود طبق قانون با آن فرد یا افراد برخورد صورت گیرد.

سجادی در خصوص اینکه گفته می‌شود قرار است امیررضا خادم مدیرعامل باشگاه پرسپولیس شود، گفت: حضور خادم به عنوان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس را تکذیب می‌کنم.

وی در خصوص بحث مدیرعاملی عابدینی در باشگاه پرسپولیس هم اظهار داشت: باید هیئت مدیره مشخص شود و خود هیئت مدیره در این خصوص تصمیم بگیرد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش در خصوص نشستی که با افشارزاده داشته و همچنین از موقعی که افشارزاده سرپرست حوزه وزارتی شده دیگر به ساختمان باشگاه استقلال نرفته است، گفت: تا این لحظه افشارزاده مدیرعامل باشگاه استقلال است، ضمن اینکه او در وزارت ورزش سرپرست حوزه وزارتی است، بنابرین شغل محسوب نمی‌شود و او همچنان به کارش در باشگاه استقلال ادامه می‌دهد. در خصوص نژادفلاح هم باید بگویم که او به عنوان قائم‌مقام باشگاه پرسپولیس مشغول به کار است.

سجادی در پاسخ به این پرسش که در برخی از رسانه‌ها مطرح شده وزارت ورزش و جوانان کمر به نابودی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس بسته است، تصریح کرد: نه تنها وزارت ورزش این کار را نمی‌کند بلکه باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس مثل فرزندانش است. چگونه ممکن است یک پدر بخواهد فرزندان خود را نابود کند. در حال حاضر باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس متعلق به وزارت اقتصاد و دارایی است اما طی توافق شفاهی که بین دو وزیر ورزش و دارایی صورت گرفته قرار شده با توجه به فرارسیدن فصل نقل و انتقالات امور دو باشگاه به وزارت ورزش محول شود تا شاهد حضور دو تیم قوی در رقابت‌های فصل آینده لیگ برتر باشیم، مطمئن باشید از هیچ‌گونه کمک و حمایتی از این دو باشگاه دریغ نمی‌کنیم.

وی در خصوص تعیین تکلف سرمربی دو تیم استقلال و پرسپولیس و به ویژه تیم پرسپولیس اظهار داشت: ابتدا باید هیئت مدیره دو باشگاه انتخاب شوند و خود اعضای هیئت مدیره در خصوص انتخاب سرمربی تصمیم‌گیری کند. در حال حاضر هم اعضای کمیته فنی دو باشگاه در حال بررسی و مذاکره با مربیان و بازیکنان مختلف هستند.

سجادی در پاسخ به این پرسش که وضعیت برانکو چه می‌شود، گفت: برانکو قرارداد ۱.۵ ساله با باشگاه پرسپولیس دارد که نیم‌فصل آن گذشته و یک فصل آن باقی مانده است. او به زودی برمی‌گردد و کار خود را با باشگاه پرسپولیس شروع می‌کند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش در پاسخ به این پرسش که آیا نگران نیستید که در رقابت با سایر باشگاه‌ها فصل نقل و انتقالاات را از دست بدهید، خاطرنشان کرد: به هر حال همان طور نام فصل نقل و انتقالات روی آن قرار دارد، همه باشگاه‌ها در حال مذاکره با گزینه‌های مدنظر خود هستند و اینکه گفته می‌شود فلان مربی به فلان جا می‌رود فقط در حد گمانه‌زنی است.

سجادی در خصوص اینکه چرا هنوز فدراسیون اسکی هیئت رئیسه خود را به وزارت ورزش معرفی نکرده و آیا با این وجود انتصاب روسای کمیته‌های مختلف در این فدراسیون قانونی است، خاطرنشان کرد: ما در مورد معرفی اعضای هیئت رئیسه فدراسیون اسکی به این فدراسیون قانونا تذکرات خود را داده‌ایم تا خیلی زود هیئت مدیره خود را معرفی کنند. به هر حال شاید دلیل‌اش این باشد چون هوا گرم است و فعالیت‌های فدراسیون اسکی کمتر شده در این خصوص تعلل ایجاد شده است.

وی در همین خصوص افزود: طبق قانون رئیس فدراسیون می‌تواند روسای کمیته‌ها را انتخاب کرده و برای آنها ابلاغ بزند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش در مورد انتخابات فدراسیون دوومیدانی خاطرنشان کرد: هنوز در این زمینه اتفاق خاصی نیفتاده و کاندیداها تا پایان هفته وقت دارند ثبت‌نام کنند.

سجادی در مورد اظهارنظر گرشاسبی مبنی بر اینکه اداره‌کل ورزش و جوانان استان تهران می‌تواند به باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس کمک کند، خاطرنشان کرد: همان طور که گرشاسبی از باشگاه فولاد حمایت می‌کرد از تیم‌های تهرانی هم می‌تواند حمایت کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *