يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

رونمایی از ۶ جلد کتاب در حوزه زنان و خانواده

سه شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۲
کد مطلب: 426976
معاون ترویج و همکاری‌های علمی مرکز تحقیقات زن و خانواده از رونمایی ۶کتاب در سال جدید خبر داد و گفت: در سال جاری از ۶ جلد کتاب با عناوین جنسیت و زبان قرآن، شروط ضمن عقد نکاح، اذن ولی در ازدواج باکره، مرجعیت زنان، مادری در اسلام و جنسیت و فلسفه اخلاق رونمایی به‌عمل خواهد آمد.
به گزارش جهان، علی غلامی در گفت‌وگو با مهرخانه، با اشاره به گذشت یک‌سال و نیم از آغاز کار معاونت ترویج و همکاری‌های علمی مرکز تحقیقات زن و خانواده گفت: این معاونت از تجمیع سه اداره فن‌آوری اطلاعات، ارتباطات و هماهنگی‌های علمی و آموزش، با هدف ترویج دیدگاه‌های مرکز، ارایه آموزش‌ها، برگزاری نشست‌های کارشناسی و علمی، برقراری ارتباطات و همکاری‌هایی با مراکز داخل و خارج کشور، در حوزه زنان و خانواده تشکیل شد.

وی به سه برنامه پنج‌ساله مرکز تحقیقات زن و خانواده اشاره کرد و افزود: برنامه پنج‌ساله اول با تمرکز بر تربیت نیروی انسانی امسال به پایان خواهد رسید. از رهاوردهای این عرصه می‌توان به جذب هیئت علمی برای گروه‌های علمی مختلف مرکز اشاره کرد.

معاون ترویج و همکاری‌های علمی مرکز تحقیقات زن و خانواده با بیان این‌که پنج‌ساله دوم از سال ۹۵ آغاز می شود، اظهار داشت: تعمیق پژوهش‌ها و تولید محتوایی فاخر و در پنج‌ساله سوم گسترش ارتباطات، تعاملات و برقراری ارتباطات بین‌الملل مدنظر قرار خواهد گرفت. در پنج ساله دوم و سوم بیشترین درگیری با حوزه ترویج و ارتباطات است و ما سعی داریم محتواهای علمی را با سازوکارهایی عرضه، و سطح تعاملات را در عرصه بین‌المللی گسترش دهیم.

برگزاری بیش از ۳۰ دوره آموزشی

غلامی از فعالیت‌های حوزه آموزش به برگزاری بیش از ۳۰ دوره آموزشی و آموزش ۱۳۰۰ نفر اشاره کرد و گفت: به‌زودی آموزش درس‌گفتار به صورت نیمه‌حضوری در مباحث زنان و خانواده اجرا می‌شود. علاوه بر آن می‌توان به اجرای طرح مدرس و یا آموزش تک‌درس نیز اشاره داشت.

ایجاد بانک محتوای علمی در دسترس و رایگان در قالب پورتال

وی به فعالیت‌های حوزه فن‌آوری اشاره کرد و اظهار داشت: در حوزه فن‌آوری، به زودی طرح جدید پورتال با سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی رونمایی خواهد شد. تاکنون بیش از ۱۰ هزار مقاله زن‌پژوهی، چکیده‌ای از تعداد پایان‌نامه‌ها، کتاب‌شناسی کتب زنان و خانواده در بانک محتوای علمی در معرض دید قرار گرفته است. همچنین بانک اطلاعاتی با موضوع آیات و روایات در حوزه زنان و خانواده تجمیع و گردآوری شده است.

نمایه‌محور بودن بانک محتوای علمی

معاون ترویج و همکاری‌های علمی مرکز تحقیقات زن و خانواده نمایه‌محور بودن را ویژگی اصلی بانک محتوای علمی برشمرد و افزود: نمایه‌های تخصصی حوزه زنان در این بانک علمی ثبت شده است تا با جستجوی پیشرفته بتوان به موضوع مورد نظر دست یافت. همچنین کلیه متون به صورت کامل و رایگان در اختیار مخاطبین قرار می‌گیرد.

غلامی در حوزه ارتباطات و همکاری‌ها به برگزاری نشست‌های تخصصی اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از ۳۰ نشست و همایش تخصصی در حوزه زنان و خانواده برگزار شده است، در حوزه ارتباطات داخلی و بین‌المللی نیز برخی از تفاهم‌نامه‌ها منعقد شده و برخی دیگر نیز در شرف امضا و نهایی‌شدن هستند. از جمله تفاهم‌نامه‌ها می‌توان به تفاهم‌نامه با مرکز امور زنان وزارت کشور، مرکز تحقیقات زنان دانشگاه تهران، مرکز فقهی ائمه‌اطهار، مرکز تربیت مدرس صدیقه کبری و دانشگاه ادیان و مذاهب اشاره کرد.

رونمایی از ۶ جلد کتاب در حوزه زنان و خانواده در سال جاری

وی از رونمایی ۶ جلد کتاب در سال جدید خبر داد و افزود: در سال جاری از ۶ جلد کتاب با عناوین جنسیت و زبان قرآن، شروط ضمن عقد نکاح، اذن ولی در ازدواج باکره، مرجعیت زنان، مادری در اسلام و جنسیت و فلسفه اخلاق رونمایی به‌عمل خواهد آمد.

غلامی در پایان خاطرنشان کرد: در ارتباطات بین‌المللی، تعداد قابل توجهی از هیئت‌های خارجی از مرکز بازدید کردند و این دیدارها قرار است به صورت مستمر همراه با نشست‌های کارشناسی ادامه یابد. همچنین تاکنون برخی از کارشناسان به مراکز مجامع بین‌المللی اعزام شده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *