دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۷
۳۷

مردانی باظاهر زنانه/ دخترتان رادختر بار بیاورید!

يکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۲۴
کد مطلب: 365233
هیچ مردی راضی به زندگی و ازدواج کردن با شخصی مانند خودش نیست . برای بدست آوردن یک مرد واقعی ، شما نیز باید یک زن واقعی باشید! مردها ازدواج می کنند تا همسرانشان زن باشند . نه اینکه آنها نیز مانند یک مرد رفتار کنند!
مردانی باظاهر زنانه/ دخترتان رادختر بار بیاورید!
گروه فرهنگی جهان نيوز: یکی از مسائل مهمی که از کودکی باید روی آن کار شود، هویت جنسی انسانهاست . یک فرد برای اینکه زندگی سالم به همراه نیازها و عواطف صحیح را داشته باشد ، احتیاج دارد تا هویت جنسی درستی داشته باشد.

بعنوان مثال ، یک خانم وقتی یک زن تمام عیار باشد، بهتر می تواند از سوی همسرش درك شود و زندگی بهتری خواهد داشت ، زیرا او یک زن و کامل کننده ی مرد است، پس دلیل کمی برای جر و بحث ها خواهد ماند.

او علاقه دارد تا یک مرد باشد . او از جنسیت خود ناراحت و بیزار است . برای او زندگی یعنی کار کردن و شغل داشتن . آرمان او این است که روی پای خودش بایستد و مستقل باشد. لباسهای مردانه می پوشد و معمولاً جدی ، خشک و پُررو است.

او علاقه زیادی به مدیریت دارد و دوست دارد تا رئیس و رهبر باشد و گاهی اوقات برای اینکه ثابت نماید که می تواند ، دست به اقدامات جسورانه و خطرناکی می زند، مثلاً اهل سیگار و دود می شود و نیز از اینکه با مردها سر و کار داشته باشد لذت می برد زیرا زمانی که در کنار یک مرد است، احساس خوبی دارد و خود را با او برابر و قدرتمند می داند.

معمولاً به ورزش های خشن و مردانه مانند ورزش های رزمی ، بدنسازی و کوهنوردی علاقمند می شود و از دیدن فیلمهای اکشن و هیجانی لذت می برد.

آری او یک زن است که به دلیل عدم آموزش خانواده و یا همبازی شدن با برادران و یا همنشینی با پسران همسن و سالش و یا تفکر غلط جامعه، تبدیل به یک مرد شده و دچار بحران هویت است.

تفکر غلط اطرافیان و جامعه در بروز این بحران، بسیار مهم و تاثیر گزار است، بگذارید با مثالی موضوع را روشن تر کنم.

در گذشته وقتی خانواده دختر بچه ای را می دیدند، دست روی سر او کشیده و می گفتند: چه دختر خوشگلی، ایشالا عروس بشی.

آموزش های مادر به دخترش شامل آشپزی ، خیاطی ، خانه داری و این چیزها بود، دختر بچه های دیروز، از خواهر و برادر کوچکتر خود مراقبت می کردند، به مادر در کارهای خانه یاری می رساندند و از این گونه کارها.

اما امروزه وقتی دختر بچه ای را می بیینند برایش آرزوی دکتر و مهندس شدن می کنند، اطرافیان زنی را که درآمد داشته باشد را می پسندند و اگر زنی شیرینی بپزد، با گفتن جمله" وای چقدر تو حوصله داری! بیکاری، برو از شیرینی فروشی بهترین ها رو بخر!" او را تشویق می کنند!

اشتباه برداشت نشود، منظور این نیست که زن دکتر و مهندس نشود و یا این که فقط در خانه به آشپزی بپردازد، اتفاقا زن باید کار کند، درآمد داشته باشد و ...منظور از این سخنان، به هم خوردن اولویت های زندگی یک خانم می باشد، اولویتی که تا دیروز ازدواج ، فرزندآوری ، داشتن خانه ای آرام و خانواده ای خوشبخت بود، امروزه به دختران تحصیلکرده مجرد، مادران حداکثر با یکی دو بچه کارمند و خسته و خانواده هایی که می توانم به جرات بگویم زیاد آرام و دوست داشتنی نیست، تبدیل شده است.

تمای اینها نتیجه این است که افراد را از کودکی با هویت و وظایف آینده خود آشنا نکرده اند. اکثر این افراد از بحران هویت خود بی خبر هستند و به جای آن ، خود را قدرتمند و با عُرضه فرض می کنند.

یکی از علل مهم طلاق و جدائی ها و همچنین سست بودن روابط زنان ، همین بحران هویتی و عدم شناخت هویت جنسی است که در حقیقت پایه گذار اصلی این مشکل را می توان باز هم والدین و مربیان ناآگاه دانست.

نتیجه این بحران، مردهایی با ظاهر زنانه و یا زنانی با روحیات مردانه، خانواده های آسیب دیده ، طلاق و تنهایی می باشد.

پس فرزندان دخترتان را دختر بار بیاورید و به خاطر داشته باشید که هیچ مردی راضی به زندگی و ازدواج کردن با شخصی مانند خودش نیست . برای بدست آوردن یک مرد واقعی ، شما نیز باید یک زن واقعی باشید! مردها ازدواج می کنند تا همسرانشان زن باشند . نه اینکه آنها نیز مانند یک مرد رفتار کنند!
منبع: تبیان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
متأسفانه همسر من علیرغم اینکه ویژگی‌های مثبتی دارد.. خیلی تلاش میکند جسورانه در مقابل من بآیستد و به قول خودش کم نیاورد.. و این باعث تنفر من از او شده.. چون همیشه در افکار خودم زنی را تجسم میکنم که در کمال لطافت و مهربانی در کنار شوهرش است...
واقعا احمق هستند زنانی که نمیدانند خداوند چه گوهری از محبت و لطافت در وجودشان گذاشته و بجای قد علم کردن مقابل شوهر که نتیجه‌ای هم جز تیرگی روابط ندارد.. از این نعمات استفاده کنند تا ببینند چطور شوهر به میل آنها رفتار خواهد کرد

یک ضرب المثل انگلیسی می‌گوید... زن مطیع فرمانروای قلب شوهر است
شما هم سعی کن اینجوری یک طرفه قضاوت نکنی دوستان هم به قضاوت یکطرفه رای مثبت ندهند!
عبدالله
فمنیسم بجای انکه حامی زنان به صورت واقعی و ایفای نقش زنانه و مادرانه آنان باشد با این ادا و اطوار هم زنان را نابود کرد هم کانونهای خانواده ها را متلاشی می کند. متاسفانه سریالهای تلویزیون خودمان هم به آن دامن می زنند. چقدر پرخاشگری زن به مرد ؟ چقدر الفاظ و کلمات بی ادبانه زن در سریالها به شوهر یعنی پدر بچه هایش ؟ این شیوه چه تاثیر مخربی بر دختران خانواده می گذارد؟ یکی از دلالیل مهم پیشقدم نشدن پسران برای ازدواج همین قضیه است. البته نمی خواهم مشکلات اقتصادی را نفی کنم؟ اما با همین مشکلات اقتصادی اگر پسران از آرامش بعداز ازدواج و عدم دخالتهای مادر زن و افکار فمنیستی دختران خیالشان راحت باشد ، به سمت ازدواج رغبت نشان می دهند. چرا فکر می کنیم در زمان گذشته مشکلات اقتصادی نبود؟ واقعا پدران و پدر بزرگ های ما همه در ناز ونعمت بودند و ازدواج کردند؟ یک نگاهی به اطراف خودمان بیاندازیم خواهیم دید که مشکلات اقتصادی داشتند اما مادر و یا مادر بزرگ ما نقش مادرانه و همسر فداکار را بخوبی ایفا می کرد حتی اگر سفره رنگارنگ نداشت. اب دوغ خیار چرا ضرب المثل شد؟ نون وماست چرا ضرب المثل شد؟ نون سبزی چرا ضرب المثل شد؟ با چادرسفید عروسی به خونه شوهر رفتن و با کفن سفید از خونه شوهر خارج شدن چرا ضرب المثل شد؟ از اینگونه ضرب المثل ها تا دلتان بخواهد هست که دلیل بر واقعیتی در زندگی نسل های گذشته است و آنهم نبودن فمینیسم بازی در زندگی گذشتگان می باشد. رویه ای ای که زندگی غرب را متلاشی کرد و برای ما سوغات فرستادند .
« مدیر محترم سایت خیلی وقت است که کامنتهایم را درج نمی کنید . علتش را نمی دانم چونکه نه آنها را می بینم و نه به ایمیلم اطلاع می دهید. در حالی که هیچکدام از کامنتهایم توهین به کسی نیست که برای سایت مشکل آفرین باشد.»
اگر فکر می کنید که پسرهای امروزه بخاطر مردانه رفتار کردن زنان ازدواج نمی کنند ، به نظر من سخت در اشتباهید . پسرهای امروزه توان مالی و معنوی اداره کردن یک زندگی را ندارند . پسرها به راحتی به خود اجازه می دهند احساسات دختر ها را به بازی بگیرند . قلبشان را می شکنند . همین قلبهای شکسته است که تلاش می کند تا با پیشرفت تحصیلی و کاری خود را وابسته نکنند .
بی صواد از جای خاصی پول بگیر
نه اینچنین نیت این قلبهای شکسته باید تفکر صحیح را بیاموزند تا اولا" و در انتخابهایشان دقت کنند تا بازیچه نشوند ثانیا" در صورت اشتباه به همه تعمیم ندهند
هرچند میل به استقلال طلبی کاذب و کمرنگ کردن اولویتهای طبیعی و فطری و ارزشمند زن و مردواره کردن او دلایلی بس عمیق تر از دلشکستگی یا بازیچه شدن دارد شاید باورش مشکل باشد اما این مسئله یک هدف راهبردی برای شکست جریان فکری و روبه رشد اسلام ناب است
زن به عنوان شاید مهمترین عنصر در عرصه عاطفی خانواده آماج حملات حساب شده ایست تا زن نباشد. امپراطوری رسانه ای در غرب و ایادی اش در همین کشور خودمان و ...... همگی در این راستا چنین فرهنگها و ارزشهایی را ترویج می کنند و در پس ظاهر زیبا و دلفریب حمایت از زن ،‌گویی مرد بودن ارزش ثابتی است که هر چه زن به آن شبیه تر باشد موفق تر و ارزشمندتر است
و البته احمق‌ترند کسانی هستند که به این نظر درست، رأی منفی داده‌اند
ايمان
مرسي جهان نيوز
فكر نمي كردم منطقي هم باشي
هادی
Iran, Islamic Republic of
آره موافقم اصلا بهش نمیخورد این حرفا
آدمیزاد
Colombia
بزرگترین قربانی فمینیسم خود زنهایند ،چون آنها در نهادشان زن اند و غریزه مادری دارند اما جامعه مدرن ، به آنها میگوید میان ومرد و زن فرقی نیست ،و اینجور زنها نه میتوانند کسی را خوشبخت کنندو نه خودشان خوشبختند و سرانجام در تنهایی و افسردگی میمانند، .
Iran, Islamic Republic of
مثل اینکه این روش همه گیر شده.خداوند زن را مایه ی آسایش زندگی قرارداه.نه مایه ی تنش
Iran, Islamic Republic of
توی جامعه ما داره جای زن و مرد عوض میشه. زنها مایل به اشتغال توی محیطهایی هستن که بعضا مناسب جایگاه و روحیه یک زن نیست.
فرهنگ مبتذل غربی اینقدر شبهه نابرابری زن و مرد در اسلام رو القاء کرد که جامعه ما از جامعه اصیل اسلامی در این زمینه فاصله گرفت و پذیرای فرهنگ غربی شد که فقط اسم فرهنگ داره و در اصل، اوج بی فرهنگیه!!
خدا لطفی بفرماید
چرا صدا و سیمای خودمون رو نمی گی اینها هم مشکل ادراک معیار ارزشمندی دارند. وقتی معیار ارزشمندی مطرح شدن چهره فرد در منظر عمومی باشه نتیجش این می شه که زن و مرد ،پیر و جوون ،کوچک و بزرگ و همه و همه تلاش بکنند تا چهرشون تو جامعه مطرح بشه و حضور فیزیکی داشته باشند از ماست که برماست
Germany
آره اما وقتی خانمی شغلی مردانه رو انتخاب می کنه کدام رسانه هست ( که تو کل مملکت و شبانه روز با شبکه های کشوری و استانی صدا و تصویرش ارائه میشه ) فورا و با ذوق زدگی تمام میره سراغش مصاحبه می گیره و با آب و تاب تمام ازش تعریف و تمجید می کنه؟
فراگیری این مسائل رو باید از آموزش و پرورش شروع کرد که شوربختانه آموزش و پرورش ما کلا فشله
France
این" فشله" رو خوب اومدی
از صدا و سیما چرا که آثار کار صدا و سیما گاهی به سرعت در آموزش و پرورش منعکس می شود بخاطر دارم سالیانی قبل در برنامه ای تلوزیونی مسابقه بخور بخور توسط شهریاری و ...اجرا می شد نظر به سوابق، به فرزندانم توصیه کردم مواظب باشید اگر چنین مسابقه ای برگزار شد شرکت نکنید فردا بچه ها آمدند و گفتند آره مسابقه برگزار شد توی این مسابقه از بچه ها خواسته می شد مستقیما با دهنشان ماست بخورند یعنی مثل حیوانات.شما در اینجا بدآموزیهایی مثل پرخوری وحیوان گونه خوردن را می بینید که به سرعت توی مدرسه کپی برداری می شود صدا و سیما محل اعتماد عمومی لذا اگر در این لغزشی رخ دهد سرایتش به سایر جاها طبیعی است
همایون
United States
ر از یک طرف ظاهرا از هویت زن دفاع میکنند و با زبان دیگرشان این هویت را با گفتن "زن باید کار کند، درآمد داشته باشد" نقض میکند. ایشان هنوز نمیدانند که وقتی زن را به میدان کار و کسب می افکنید، خصوصیات او را در معرض انهدام قرار میدهید، همانطور که اگر مرد در خانه بماند و خانه داری کند. خداوند عقلی به رئسای ما عطا کند.
Iran, Islamic Republic of
من یک زن هستم و کارمندم و از این که کار می کنم بسیار پشیمانم چون نمی توانم به فرزند و شوهرم و حتی خودم رسیدگی داشته باشم اکثر وقتم سر کار می گذرد ولی به دلیل نداشتن خانه و کفاف ندادن حقوق همسرم مجبورم مدتی تحمل کنم .
آرزویم شده است خانه داری!
New Zealand
منم همینطور خواهر...غبطه می خورم به زنان خانه دار...
خداوند مشکلات شما و امثال شما را به کرمش و به برکت این ماه بزرگش به یسر و آسانی حل فرماید
Germany
دقیقا یکی از مشکلات همینه البته این که خانمی توی خانه کاری سوای کار خانه هم داشته باشد که متناسب باروحیه زنانگی باشد مخصوصا آنهایی که نان آوری ندارند . اما واقعیت دیگری این است که بسیاری از خانمهایی که بی همسر می شوند دیگر امکان ازدواج مجدد نمی یابند و یکی از موانع باور غلطی است که می گوید خدا یکی زن هم یکی یعنی روحیه بلند زنان ما به این جا رسانیده اند
یک زن
باید ریشه این مشکل ها رو درآورد. شما که از زن های گذشته حرف میزنید از مردهای گذشته هم حرف بزنید. مردهای قدیم غیرت داشتند، و به معنای واقعی مرد بودند. وقتی یه مرد برای هزینه های زندگی منت سر زنش میزاره و با هزار غرو لند تامین هزینه میکنه زن چیکار کنه؟ وقتی مردی مدام میزنه توی سر زنش که از جامعه و دنیای امروز عقبه. وقتی مردی خجالت میکشته همسر خانه دار و محجوبش رو با خودش اینور و اونور ببره .اینجاست که یک زن آرزو میکنه مستقل باشه و درآمد داشته باشه و کم نیاره. یادتون باشه یک زن همیشه دوست یک زن باشه با همان لطافت هایی که خدا تو وجودش گذاشته اما از نامردی مردهاست که مجبور میشه از اصل خودش فاصله بگیره. از نامردی مردها. مردها اگر مرد باشند زن ها هم زن میمانند. هیچ وقت تو یه معضلی که به وجود میاد تنها یه طرف مقصر نیست.
راه خدا
راه حل افزایش روشهای غلط نیست یکی از کار های کلیدی و مهم تشویق همسرتان است به حضور در مسجد و جماعت و جمعه. در ضمن از موقعیتهای استجابت دعا مثل بعد از نماز استفاده کنید و مرتب برای اصلاح ایشان دعا کنید
یه مطلب هم با این عنوان بنویسید که پسرتان را مرد بار بیاورید!
Iran, Islamic Republic of
این نویسنده محترم توجه نکرده اند که قسمت بزرگی ازتمایل دخترها به پسر نمایی، ریشه در مزیتهای پسر بودن در جامعه ما دارد و فشارهایی که به دختران وارد می شود. یک نمونه برای شما:
همین چند روز پیش که مسوولان ورزشی اعلام کردند که دخترها نمی توانند در اینترنت بلیط مسابقه را بخرند و بازی والیبال ایران را از نزدیک ببینند،دختر من که سی سال دارد گفت 1. کاش دخترنبودم
2. کاش اگر دختر بودم در ایران نبودم و
3. کاش اگر مجبوربودم که دختر باشم و در ایران باشم، ایران اسلامی نبود
حالا اضافه کنید مشکل حجاب، مشکل طلاق، مشکل حضانت، و .....
حضور مردان در ورزشگاه مخصوص خودشان ویژگی انحصاری نیست زنان هم می توانند در ورزشگاههای خودشان حضور بیابند
توجه
اگردخترتان ازدواج نکرده است سعی کنید در اولین خواستگاری که متدین باشد جواب مثبت بدهید یکی از بهترین شادمانی ها و تفریحات سالم خدا پسندانه برای جوانان ازدواج است ازموقعیت این ماه با برکت که وضعیت بهتری برای استجابت دعا دارد استفاده کرده برای سعادت فرزندتان مرتب دعا کنید که برای خودتان هم می تواند ثواب فراوان در پی داشته باشد
آن قدر تبلیغات مسموم شده که ارزشها رو برایمان ضد ارزش جا انداخته اند
بهنام
جهان جون ! خبرگزاری بی سوتی نمیشه .

قبلا سوتی دادی ، اعصاب ما رو با سوتی هات خورد کردی !

اما این نوشته ات در مورد زنان به قدری جالب بود که بنده به شخصه از تمام سوتی های تو گذشتم .

حالا دیگه باید گفت : جهان بی بدیلی .
ببخشید باید بگویم مطالب شما کاملا منطقی و مناسب است ولی با مردانی که مانند زن می مانند و به همه کارهای زنان سرک میکشند دوست دارند در جمع زنان باشند از کابینت و یخچال گرفته تا هزاران کار آشپزخانه همیشه دخالت دارند و اعلام نظر می کنند آدم را کلافه میکنند تا از آنها سوال نشده هی کارهای زنانه انجام میدهند باید چگونه برخورد مرد چطور حالت نباید از اون به هم بخوره چطور میشه تحملش کرد همش از همه چیزی که مربوط به زنان است دوست دارد سردرآورد..... هیچوقت یکطرفه صحبت نکنید لطفا
فرهاد
سرمايه گذاري در راستاي شكوفايي فرهنگ ايراني اسلامي بايد وظيفه همگاني و بخصوص مسئولين باشد.
Iran, Islamic Republic of
وقتی جامعه به پسران آزادی بیشتری میدهد و فضای بازتری برای آنها ایجاد میکند , قطعاً دختری که هنوز هویت خود را نشناخته و توسط جامعه و خانواده قدرت ابراز وجود هم پیدا نمیکند و دائم سرکوب میشود سعی میکند رفتاری مردانه از خود بروز دهد و از جنسیت اصلی خود فاصله بگیرد .......
Colombia
هموطن ،اولا ما نباید خانواده و جامعه را صحنه قدرت طلبی و جاهطلبی شخصی بدانیم ، هویت هر کسی بسته به رفتار و گفتار و ویژگیهای نهادی خودش است و نباید چشمداشت تا دیگران وجود ما را تایید کنند،البته میان زنها و مردها فرقهایی هست که به آنها هویتی دوستداشتنی میدهد، اگر مردی رفتاری زنانه داشت و یا زنی رفتاری مردانه داشت پس خود اینهایندکه هویتشان را نفی میکنند و پایین میآورند ، و این واکنش درستی به بد رفتاری اطرفیان نیست.
آزادی ازچه چیزی معیار است ؟ اگر در پاسخ این پرسش دچار اشتباه شویم یا پاسخ صحیح را به فراموشی بسپاریم تا...اشتباهات بعدی ادامه می یابد.آزادی از هوا و هوس توی محیط خانه بهتر تامین می شود یا در محیط بیرون که عوامل مختلف و مهیج هوسرانی به وفور سر راه سبز می شود؟!
Germany
وقتی رسانه های ما نقش های بی بدیل زنانه زنان را آن گونه که شایسته است مورد پردازش قرار نمی دهند...
احمدی
کاش صداوسیما این مطالب رادرفیلمهاوسریالهاموردتوجه قرارمیداد
Germany
اگر مبانی فکری غلط باشد فیلم و سریال نتیجه عکس می دهد