دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۳
۲

۱۰ استان دارای بیشترین جمعیت سالمندی

جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۰
کد مطلب: 375229
مدیرکل دفتر آمار، جمعیت و اطلاعات مهاجرتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: استان های گیلان، اصفهان، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، تهران، سمنان، زنجان، مرکزی، همدان و مازندران دارای بیشترین جمعیت سالمندی هستند.
به گزارش جهان، «علی اکبر محزون» روز جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود: نرخ جمعیت سالمندی در کشور به طور متوسط ۵.۷ درصد است و این ۱۰ استان، دارای جمعیت ۶۰ سال به بالا (بالاتر از میانگین متوسط کشوری) هستند.

وی ادامه داد: استان های گیلان با ۸.۱ درصد، مرکزی ۷.۴ درصد، خراسان جنوبی ۷.۳درصد، آذربایجان شرقی ۷.۱ درصد، همدان ۶.۸ درصد و مازندران با ۶.۷ درصد دارای جمعیت سالمندی بیشتر هستند.

مدیرکل دفتر آمار، جمعیت و اطلاعات مهاجرتی سازمان ثبت احوال

، سمنان را با ۶.۶ درصد، اصفهان ۶.۵ درصد، زنجان ۶.۵ درصد و تهران ۶.۱ درصد را از دیگر استان های برشمرد که دارای بیشترین جمعیت سالمندی بالاتر از میانگین(۵.۷ درصد) هستند.

محزون با بیان این که ادارات کل ثبت احوال استان ها بر اساس رویکرد سازمان ثبت احوال، تشکیل شورای راهبردی جمعیت در استان را پیگیری می کنند، ادامه داد: تشکیل شورای راهبردی جمعیت در استان ها، گامی اساسی در عملیاتی شدن سیاست های کلی جمعیتی است.

وی تصریح کرد: سیاست های کلی جمعیت برای کشور، راهبردی اساسی و استراتژیک است که برای تحقق آن نیازمند عزم ملی است.

مدیرکل دفتر آمار، جمعیت و اطلاعات مهاجرتی سازمان ثبت احوال کشور تاکید کرد: شورای راهبردی جمعیت در استان ها می تواند علاوه بر عضویت دستگاه های ذیربط از قبیل بهداشت و درمان، ورزش و جوانان و غیره با حضور صاحبنظران، اساتید دانشگاهی و دبیرخانه آن در ثبت احوال تشکیل شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


mohamad
اوضاع بدترم ميشه مردم با اين مشكلات همون يكيم زيادشونه . كاره اين دولتو اون دولت نيست مشكلات بايد حل بشه
Iran, Islamic Republic of
ما که بچه بودیم 20 سال پیش صبحانمون چای شیرین داغ بود الان شکم بچه هارو نمی شه با پنیر های جورواجورم سیر کرد با این خرجایی که وجود داره یه دونه بچه ام زیادی میاد