جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

والکه:نمی‌دانم درفساد فیفا نقش من چیست!

جمعه ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۵۰
کد مطلب: 426108
دبیرکل فدراسیون جهانی فوتبال خود را در فسادهای اخیر فیفا بی‌گناه می‌داند.
به گزارش جهان به نقل ازتسنیم، هفته گذشته بود که پس از دستگیری تنی چند از اعضای ارشد فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) به اتهام فساد اداری و مالی، وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا مدعی شد در کنار ۱۵۰ میلیون دلاری که در این بین به عنوان رشوه در امور مختلف پرداخت و دریافت شده، رقم ۱۰ میلیون دلار نیز از سوی مقامات آفریقای جنوبی به فیفا به عنوان رشوه پرداخته شده است تا در رأی‌گیری برای اعطای امتیاز میزبانی جام جهانی ۲۰۱۰ دست برده شود.

گفته شده در این مورد نامه‌ای هم به عنوان مدرک وجود دارد. ‏در این نامه که امضای رئیس وقت اتحادیه فوتبال آفریقای جنوبی پای آن دیده می‌شود از ‏والکه خواسته شده تا ۱۰ میلیون دلار از بودجه عملیاتی کمیته برگزاری جام جهانی ۲۰۱۰ را در اختیار ‏پروژه‌ای که جک وارنر ریاست آن را به‌عهده داشت، قرار دهد.‏ حالا ادعا شده که این ۱۰ میلیون به‌عنوان رشوه پرداخت شده و ژروم والکه فرانسوی مسئول جابه‌جایی این مبلغ به کنفدراسیون کونکاکاف (آمریکای مرکزی و شمالی و حوزه دریای کارئیب) بوده است. به دنبال طرح این موضوع پای جک وارنر، نایب‌رئیس پیشین فیفا به ماجرا باز شد.

ژروم والکه در گفت‌و‌گو با شبکه رادیویی «فرانس اینفو» فرانسه گفت: ۱۰ میلیون دلاری که از آن بحث شده از حساب فیفا پرداخت نشده است. من قدرت صدور مجوز پرداخت چنین رقمی را نداشتم. نمی‌دانم در داستان این فساد نقش من چیست! نمی‌توانم خودم را بابت هیچ چیزی سرزنش کنم. نیازی هم نمی‌بینم که بی‌گناهی خودم را در این باره به اثبات برسانم.

وی با اشاره به اینکه گفته می‌شود او هم باید همانند سپ بلاتر از پست خود استعفا کند، اظهار داشت: دلیلی نمی‌بینم که بگویم تمایلی برای باقی ماندن در پست دبیرکلی فیفا ندارم. در ضمن رئیس بعدی فیفاست که تشخیص می‌دهد چه کسی به عنوان دبیرکل فدراسیون جهانی فوتبال فعالیت کند.

پس از آشفتگی‌های اخیر فیفا سه‌شنبه شب، سپ بلاتر درست چهار روز پس از انتخاب مجددش به عنوان رئیس فیفا برای پنجمین دوره متوالی از سمت خود اعلام کناره‌گیری کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *