جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰

حمله روزنامه اصلاح طلب به سلامت انتخابات

يکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب: 425381
بیان سخنانی در خصوص سلامت انتخابات باعث شده است که سایر افراد بدون پروا در سلامت انتخابات هایی که تا کنون در کشور برگزار شده شک و شبهه وارد کرده و فرمانداران و استاندارانی را که هم راستا با اصلاح طلبان حرکت نکرده اند، در حالی که هنوز انتخابات برگزار نشده متهم به ایجاد اختلال در روند قانونی انتخابات شده اند.
به گزارش جهان به نقل از دانا، اظهارات دیروز روحانی در خصوص برگزاری انتخابات سالم، شفاف و آزاد این شائبه را برای همه به وجود آورد که انتخاباتی که تا کنون در کشور برگزار شده است، این سه ویژگی را نداشته است.

اظهارات روحانی باعث شد تا همه افرادی که تا کنون در لفافه انتخابات را زیر سوال برده بودند و حتی در سال ۸۸ با این اظهارات توانستند به فتنه دامن زده و با این بهانه مردم را به خیابان بکشانند، بار دیگر ادعاهای خود در خصوص تشکیک در سلامت انتخابات را مطرح کنند.

در همین راستا، محسن رهامی یکی از فعالین اصلاح طلب در کشور در مطلبی در روزنامه اعتماد نوشت: فرمانداران از یک طرف باید با بی طرفی کامل مجری امر انتخابات باشند و از دخالت مستقیم خود و نهادهای مختلف در آن جلوگیری کنند و از سوی دیگر آنقدر از اقتدار لازم برخوردار باشند که آنچه از رای دهندگان به صندوق ریخته می شود به نحو سالم شمارش شده و آنچه از صندوق بیرون بیاید که توسط مردم گزینش شده است.

رهامی در ادامه نوشته است: در واقع این وظایف اجرایی انتخابات که به عنوان حق الناس از سوی مقام معظم رهبری هم بیان شده باید به صورت امانتدارانه اعلام شود. اگر فرمانداران به نفع یک تشکیلات باشند و توانایی برای جلوگیری از دخالت افراد غیرمسوول در انتخابات را نداشته باشند، دخالت های غیرقانونی را پیش بینی نکنند و گرایش و نظرات سیاسی شخصی خود را در چیدمان هیات اجرایی اعمال کنند، انتخابات ناسالم و مخدوشی را شاهد خواهیم بود.

در جای دیگری از این مطلب نوشته شده است: تاکید وزیر کشور و شخص رییس جمهور چنانچه همراه با انتخاب فرمانداران بی طرف و قوی باشد که از یک طرف مجری قانون اساسی و از سوی دیگر مانع دخالت نهادهای غیرمسوول در انتخابات باشد به این نحو که بتوانند آرمان ها و ایده های قانون اساسی را پیاده کنند می توان امیدوار به برگزاری انتخاباتی سالم بود.

بیان سخنانی در خصوص سلامت انتخابات باعش شده است که سایر افراد بدون پروا در سلامت انتخابات هایی که تا کنون در کشور برگزار شده شک و شبهه وارد کرده و فرمانداران و استاندارانی را که هم راستا با اصلاح طلبان حرکت نکرده اند، در حالی که هنوز انتخابات برگزار نشده متهم به ایجاد اختلال در روند قانونی انتخابات شده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *