يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۵
۸

رئیس کمیسیون امنیت ملی: آمریکا دبه کند، ما هم دبه می‌کنیم

يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب: 423007
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: عربستان، ائتلاف و هیچ کس دیگر حق بازرسی کشتی ایرانی در یمن را ندارد که حتی نماینده سازمان ملل بر این مسئله تصریح دارد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی: آمریکا دبه کند، ما هم دبه می‌کنیم
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، علاءالدین بروجردی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس با اشاره به شرایط اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی از سوی ایران در جمع خبرنگاران گفت: ما در مجلس هفتم اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی توسط دولت وقت را متوقف کردیم چرا که این موضوع یکی از مصوبات مهم مجلس بود و به قوت خود باقی است.

وی با بیان اینکه هر گونه اقدام مشابه جهت اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی نیاز به تأییدیه مجلس دارد، افزود: افسار پروتکل الحاقی در اختیار مجلس است و مجلس باید در این زمینه تصمیم‌گیری کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا توافق ایران و گروه ۱+۵ هم باید به تصویب مجلس برسد، متذکر شد: معتقدیم اصل و فرع توافق به تأییدیه مجلس نیاز دارد.

بروجردی در ادامه در رابطه با طرح‌های مبتنی بر مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ در کمیسیون متبوع خود گفت: طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای از جمله طرح‌هایی است که در کمیسیون امنیت مورد بررسی است که نمایندگان می‌توانند در جلسه بعداز ظهر امروز کمیسیون، نقطه نظرات خود را طرح مطرح کنند تا این طرح با اصلاحات و پیشنهادات جدید به صحن علنی ارائه شود.

وی در ادامه در رابطه با شرایط بازرسی‌های تحت پذیرش پروتکل از مراکز نظامی ایران بیان داشت: معتقدیم تحت شرایط پروتکل و در صورت نهایی شدن مذاکرات و توافق، این مسئله باید با تأیید مجلس بین مراکز حاکمیتی و نظامی مستثنی شود.

نماینده مردم بروجرد در ادامه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا تا تیرماه نگارش متن نهایی مذاکرات به پایان می‌رسد یا خیر گفت: رهبر انقلاب در این رابطه اذعان داشتند که این تاریخ وحی منزل نیست و آنچه مهم است حفظ منافع ملی در توافق است و اگر از زمان عبور کردیم زمان مجددا تمدید خواهد شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی در ادامه در رابطه با سابقه عهدشکنی‌های آمریکا در جریان مذاکرات هسته‌ای بیان داشت: اگر آمریکایی‌ها در جریان مذاکرات به اصطلاح دبه کنند ما هم دبه می‌کنیم و این توافق بدون شک جاده دوطرفه است.

بروجردی در ادامه در رابطه با کشتی حامل کمک ایرانی به یمن و اظهارات برخی از کشورهای حاشیه مبنی بر این موضوع گفت: عربستان و ائتلاف غیرقانونی و یا هیچ کس دیگر حق بازرسی کشتی ایرانی در یمن را ندارد که حتی نماینده سازمان ملل بر این مسئله تصریح دارد.

وی افزود: توافق ما با سازمان ملل پهلو گرفتن کشتی ایرانی در بندر قدیبیه است که امید داریم سازمان ملل از حیثیت خود در جهت استقلالش دفاع کند و تحت فرمان آمریکا و دیگران نباشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
عزیز جان دبه آمریکایی ها در مدت کوتاهی برگشت پذیر است اما اگه ما بخواهیم دبه کنیم باید 6 سال زمان داشته باشیم.
محمد سلطانى
نظر من تا حدودى ارتباط به اين پرسش و پاسخ نيست ولى بايد اين را بگويم كه الهى من لياقت اين را داشته باشم كه فداى رهبر عزيزم بشم.
مردم دراز گوش نیستند!
Iran, Islamic Republic of
به شرط اینکه در توافق مثل آمریکاییها جای دبه رو خوب گذاشته باشید! اما آمریکا هیچ وقت اجازه گنجاندن چنین بندی را در توافقنامه به تیم ایرانی فعلی نخواهد داد چون تیم فعلی به دنبال توافق به هر قیمتیه و آمریکا خیلی خوب اینو فهمیده! متاسفانه شما مثل آمریکاییها جرئت تهدید ترک میز مذاکرات یا بی اعتنایی به تهدید آنها را ندارید پس بیخود اینقدر کری نخونید
Panama
درود بر آقای بروجردی
مجید
Iran, Islamic Republic of
در این دو سال هنوز هیچ توافقی مطرح نشده بود فعالیت هسته ای و فضایی به تعطیلی کشیده شده است، در مقابل دبه آمریکا می خواهید دبه کنید؟ با کدام دولت؟ با این ژنرال های فرتوت و خسته؟
کریمی
آدم ساده ... آمریکا دبه کند چیزی را از دست نداده و نمیدهد !!!!!
ولی زمانیکه شما تصمیم میگیرید دبه کنید میلاردها تومان زیان مادی دیده ایم و ..... زمان را از دست داده ایم و از پیشرفت و رغابت با رغبا عقب افتاده ایم و زیرساخت دانش و صنعت هسته یمان را از دست داده ایم و ووووووووووو
Iran, Islamic Republic of
آقای بروجردی فکر می کنیدشما یا مجلس که در گذشته نه چندان دور درراس امور بود دراین دولت چه جایگاهی داریدکه اینگونه اظهار نظر می کنید
کاظم
تيم مذاکره کننده واقعا ادمهاى خوش بين وخوش قلبى هستند.
هرچه امريکايها ميگويند تحريم را لغو نمى کنيم اينها ميگويند شوخى ميکنند!
امريکا تهديد ميکند اينها ميگويند با ما نبود با يه ايران ديگه است!
امريکا ميگويد از هرجاى ايران بخواهيم بازرسى ميکنيم اينها ميگويند عيبى نداره!
امريکا باز جويى از دانشمندان را خواستار است اينها ميگويند گپ دوستانه است!
و...............