چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰
۱

کوهکن: با اصلاح طلبان ائتلاف نمی‌کنیم

يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۳
کد مطلب: 422992
رئیس ستاد انتخابات جبهه پیروان گفت: طرح برخی اصلا‌ح‌طلبان برای ائتلاف با اصول‌گرایان معتدل در جلسه شورای مرکزی جبهه پیروان مطرح شده و اعضای جبهه به اتفاق آراء نظر دادند که چنین ائتلافی عملی و امکان‌پذیر نیست.
به گزارش جهان، محسن کوهکن رئیس ستاد انتخابات جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به طرح برخی اصلا‌ح‌طلبان برای ائتلاف با اصول‌گرایان معتدل اظهار داشت: در میان سلایق اصول‌گرایی آنچه مسلم و غیرقابل انکار است، این است که از جبهه پیروان خط امام و رهبری به عنوان جریان معتدل و میانه‌رو در جریان اصول‌گرایی یاد می‌کنند و لذا اگر قرار باشد سلیقه‌ای از سلایق اصول‌گرایی به دنبال این امر باشد، با توجه به ویژگی‌ها و سلایقی که ۱۸ تشکل عضو جبهه پیروان دارد، باید به صورت طبیعی این جبهه جلودار باشد.

وی ادامه داد: طرح برخی اصلا‌ح‌طلبان برای ائتلاف با اصول‌گرایان معتدل در جلسه شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری مطرح شده است و اعضای جبهه استدلال کردند و به اتفاق آراء نظر دادند که چنین ائتلافی عملی و امکان‌پذیر نیست.

رئیس ستاد انتخابات جبهه پیروان خط امام و رهبری افزود: استدلال اعضای این جبهه این است که به طرف مقابل (اصلاح‌طلبان) خوش‌بین نیستند و احساس می‌کنند طرف مقابل به این مسئله ابزاری نگاه می‌کند.

کوهکن یادآور شد: پاسخ صریح، روشن و قاطع ما این است که ما به حضور اصلاح‌طلبان در صحنه تمایل داریم اما بحث ائتلاف سازوکار خاص خود را دارد و سوابق و عملکرد جریان اصلاح طلب حتی لایه‌های میانه‌رو و معتدل آنها نشان می‌دهد که نمی‌شود به چنین فضاسازی‌هایی که برخی از آنها مطرح می‌کنند، خیلی اعتماد کرد.

وی در خصوص وظیفه اصول‌گرایان در مقابل طرح اصلاح‌طلبان گفت: از اظهارات اصول‌گرایان این موضوع را شاهد هستیم که آنها خط قرمزی برای خود تعریف کرده‌اند و آن خط قرمز این است که در تصمیم‌گیری‌های خود در سال ۱۳۹۴ به هیچ عنوان به سمت‌وسوی واگرایی نروند و هم‌ّ و غم اصول‌گرایان حرکت بر روی ریل همگرایی باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حجت
Iran, Islamic Republic of
احسنت مرحبا به رهیر عزیزم...لبیک یا خامنه ایی جانم فدایت رهبر عزیز ... البته رهبر مسلمین جهان رهبرم در ستایش حضرتعالی زبانم قاصر است...