چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۷
۵۶
یک نکته قابل تامل درباره نشست کمپ دیوید؛

پس از صهیونیست‌ها، اعراب هم از توافق هسته‌ای حمایت کردند/ لزوم هوشیاری دستگاه دیپلماسی

جمعه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب: 422714
پس از بیانیه لوزان، صهیونیست ها همانند گذشته دیگر از توافق و مذاکرات هسته ای انتقاد نمی کنند.
پس از صهیونیست‌ها، اعراب هم از توافق هسته‌ای حمایت کردند/ لزوم هوشیاری دستگاه دیپلماسی
به گزارش جهان نيوز، منابع صهیونیستی پیش از این نیز اعلام کرده بودند که اسراییل از بیانیه لوزان و توافق هسته ای با ایران راضی است ولی رسما آن را اعلام نمی کند.

این در حالیست که کارشناسان معتقدند که بیانیه لوزان و فک شیت آمریکایی، صهیونیست ها را تاحدود زیادی راضی کرده و آنها به همین دلیل نسبت به یک توافق امیدوار شده اند.

در کنار صهیونیست ها، برخی کشورهای عربی نیز در ماه های اخیر بارها نسبت به مذاکره هسته ای با ایران انتقاد کرده اند.

اما یکی از دلایل اصلی برگزاری نشست اخیر سران کشورهای عربی خلیج فارس با اوباما در کمپ دیوید، موضوع مذاکرات هسته ای بوده است.

همچنانکه مشاور امنیت ملی آمریکا نیز گفت در نشست کمپ دیوید موضوع برنامه هسته‌ای ایران بخش عمده‌ای از گفت‌وگوها را به خود اختصاص داد.

بن رودز اضافه کرد: برنامه هسته‌ای ایران بخش عمده‌ای از مذاکرات کمپ دیوید را به خود اختصاص داد و اوباما سران کشورهای عربی حوزه خلیج فارس را در جریان تحولات مذاکرات هسته‌ای ایران قرار داد.

به همین دلیل خروجی موضع رسمی کمپ دیوید درباره ارزیابی مذاکرات هسته ای از منظر مخالفین و یا رقیبان منطقه ای ایران بسیار قابل تامل است.

این در حالیست که امیر قطر در کنفرانسی خبری در پایان نشست کمپ‌دیوید به‌نیابت از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس گفت: «همه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس از توافق هسته‌ای با ایران استقبال می‌کنند».

به اعتقاد کارشناسان تغییر موضع انتقادی صهیونیست ها و برخی کشورهای منطقه درباره مذاکرات هسته ای پس از بیانیه لوزان، علامت مهمی برای لزوم هوشیاری طرف ایرانی و رعایت خطوط قرمز است.

مهمترین سوال در این باره این است که بعد از بیانیه لوزان و انتشار فکت‌شیت آمریکایی مخالفان و رقبای منطقه ای ایران چه مزایایی در توافق اخیر هسته ای مشاهده کرده اند که به یکباره تغییر موضع داده اند؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Romania
فکر کردید برای چی مسئولین عزیز فکت شیت ایرانی را در گاوصندوق بدون کلید پنهان کرده اند؟!
Romania
اگه بدونی چقدر خدارو شکر میکنم برای رای ندادنم به روحانی
سیاح
Iran, Islamic Republic of
ومن خدارا شکر می کنم که به خاتمی و روحانی رای ندادم و توبه می کنم که یک بار سال ۶۸ به هاشمی رای دادم ۰ الهیی العفو
سیاح
Iran, Islamic Republic of
با معیار و شاخص حسن روحانی که ......
خب چی؟؟؟
Romania
اقلیت غرب گرا و غرب زده درون دولت هر کشوری که مردم در صحنه حضور پیدا نکرده اند، امنیت حیثیت علم فناوری قدرت نظامی و فرهنگ رو دو دستی در مقابل پشیزی به غرب هدیه کرده اند
Romania
ناصر الدین شاه طی قرار دادی که با روسیه امضاء کرده بود متعهد شد که به مدت بیش از ۳۵ سال حق ساختن راه آهن را نداشته باشد و کشورهای دیگر هم در ایران این کار را انجام ندهند . با این قرار داد درست در زمان پیشرفت کشورهای اروپایی و آمریکا از آنها عقب ماندیم . و روسیه لطف کرد و در عوض ده ها سال عقب ماندن و در آینده محتاج شدنمان ۲۲ ملیون منات به ایران وام داد .

اکنون بر فرض اینکه توافق هسته ای صورت بگیرد و تمام تحریم ها رفع شود (حقوق مارا بگیرند تا یکی از حق های ما را بدهند ، که اگر بدهند) و ایران گلستان شود ، عقب ماندن ده ها ساله و بلکه صد ها ساله از دنیا در زمینه هسته ای را چه کسی جبران می کند ؟ زمانی که نفت به اتمام رسید چه کنیم؟

مردم سرنوشت خود را رقم خواهند زند …

عزت و سربلندی؟

یا خیانت و ذلت؟
مهاجر
این بیانه نشان می دهد که در جریان توافق هسته ای دو احتمال وجود دارد:
احتمال اول وقوی تر آنکه امتیازهای که طرف غربی گرفته آنقدر نقد و دلچسب و باورنکردنیست که حتی دولتهای مزدورو احمق عرب منطقه هم از شنیدن و اطلاع آن اطمینان پیدا نموده اند که ترمر ایران کشیده شده و ایران کشوری قابل کنترل است و نقش ایران را در منطقه کاهش می دهد.اما گفتنی ها در این باره فراوان است
احتمال دوم که ضعیفتراست آنست که طرف غربی همه حیله ها و ترفند های خویش را به کار بسته تا ملت ایران را نسبت به دولت و مذاکره کنندگان بدبین نموده و کمپ دیوید قطعه ای از این پازل بوده.
ان شاالله زیرسایه حضرت صاحب عج و تحت لوای امام حاضر حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای کشتی انقلاب از این تنگه به سلامت عبور کند.
شما فرزندان .....درود
حرام زاده های منطقه وامریکای ادم کش نهایت....
مرگ بر آمریکا
مرگ بر سعودی یهودی
بله ، همین سعودی یهودی پست...
بیششششششششششبار
Iran, Islamic Republic of
جهان جان .. عزیزم
Iran, Islamic Republic of
جهان چیزی از ....تو سایتت نگفتی!!!!
حق رو گفته شک نکن
محمد
فریاد شهیدان وهمی پیر خمین است
ذلت نپذیرید که این رسم حسین است
چشمان طمع برکرم دشمن خونخوار
ذلت بود ورسم ذلیلان خطاکار
چون باکری و همت وچمران بخروشید
بردشمن قداره ایران بخروشید
ننگ است اگر در طمع نان و کبابید
شیران وشهیدان وطن را به چه دادید
(تیکه ای از شعری طولانی از حقیر برای ادای دین به خون شهدا هرچند از زیر دین خون شهدا بیرون نمییایم )
کجا حمایت کردن؟!
اتفاقا اعراب هم با اسرائیل و دلواپسان هم ‌صدا شده‌اند!!!
منطق شما مثل سال 88 ....
فتنه گران چون آبرویی در بین مردم ایران ندارند دائما به فکر فتنه دیگری هستند که یکی از آنها همین مطلب است که می خواهند اینچنین القا کنند که خواسته اکثریت مردم انقلابی با اعراب و اسرائیل یک چیز است اما این را بدانند که آنقدر دم خروس بیرون زده که این رسوائی قابل پوشاندن نیست .
هم فتنه گران و هم صدالبته ....
حامیان او
شما اساسا مریضید براتون فرقی نداره اسراییل مخالف باشه یا موافق ! شما حرف خودتون رو تکرار میکنید. ولی به .... همه دلواپسان داخلی و خارجی توافق بنحو درست شکل خواهد گرفت و ایران مسیر رشد را در ارامش طی خواهد کرد. البته رانت شما ها کم یا حذف میشه ؟!؟!
Romania
شتر در خواب بیند پنبه دانه
ا ف
اگر مسئولین دولت ما اینقدر در خواب باشند و نیرنگ امریکا و اسرائیل و سران خائن عرب را متوجه نشوند ملت ایران انها را نمی بخشند .
ج س
Iran, Islamic Republic of
اگر ندارد خواب هستند که محاسباتشان تغییر کرده آرزوشان شده دم کدخدا را دیدن
معلوم نیست در این توافق چه بر سر ایران آوردن که اسراییل و اعراب هم راضی شدن
اوباما به همه ازجمله اسراییل اعراب و ... فکت شیت ارائه می ده و همه از واقعیات مذاکره مطلعند ولی مسئولین ما با خودشون هم درگیرند نمی دونند فکت شیت داده اند یا نه
محمد
و علي الاسلام و السلام اذ قد بليت الامه براع مثل يزيد
اگر ملاك امام در تشخيص كار خوب و اشتباه و تشخيص دوست و دشمن يادتان نرفته باشد ايشان فرمودند:
امام خمینی (ره) :اگر چنانچه امریکا از ما تعریف کند و روزنامه‎های امریکا از ما تعریف کنند، آن وقت است که باید مردم بگویند این چه است قضیه؟ یک قضیه‎ای است که دارند تعریف می‎کنند!
اولین خیانت تاریخی ....
حج هم باید تا ابد تا ال سعود هست تحریم بشه
تا دیروز که مخالف بودن شما بر طبل ناسازگاری می کوبیدید
حالا که موافقن باز یه چیز دیگه میگید
کلا حرف حساب شما چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ما از اول گفتیم این توافق کاکلا خفت بار و مایه ی بی آبروییه.
اسراییل و اعراب بگن خوبه یا بد مفاد توافقنامه که عوض نمیشه.
البته سید حسن نصرالله جواب هم صهیونیستهای آمریکایی را داد و هم جواب اذناب داخلی اش را که توافق لوزان موفقیت مقاومت وایران است. و تا جایی که به ما مربوط است تا زمانی که رهبری این مذاکرات را رهبری می کند و از دولت می کنند ما هم حامی مذاکرات هستیم والسلام
حامد
کلاشما چیزی نمی فهمید.پس توضیح دادن هم برای شما فایده واثری ندارد.
kamal
Canada
با توجه به هوشیاری به موقع جهان نیوز در کشف حیله دشمنان پیشنهاد می شود ...
مزایا در سال 92 و در بخش محرمانه توافق بوده که فقط مردم ایران از آن بی خبر بوده اند و دارد تدریجا آشکار میشه مثلا بازرسی برنامه ریزی شده از مراکز نظامی بقول عراقچی!
هیچ توافقی بدون....
وادادگی صورت نمی گیره رابطه گرگ و میش معلومه
محمد
نیازی نیست اسراییل موضع بگیره - حامیان داخلی اونها با چهره اسلامی برای تحت فشار گذاشتن دولت موثرترند.
حسن پور
تو را به حضرت عباس به این ملت رحم کنید بگذارید توافق انجام شود کمرمان زیر بار رکود و بیکاری وتورم شکست به والله داریم نابود می شویم.
سیاح
Iran, Islamic Republic of
حسن پور عزیز، توافق با این بدی ، نتنها تورم و رکود را حل. نمی کند بلکه کشور و ترا هم بدبخت تر میکند نشستی توافق ترا خوشبخت کند?! اگر امثال شما اینگونه خوشخیال نبودند که مملکت در ریل درست قرارمیگرفت
حسن پور عزیز! این هم از دغلبازی برخی سیاستبازان است که مردم خیال کنند توافق هسته ای اوضاع اقتصادی را متحول میکنه. بقول آقا حل مسائل اقتصادی را در داخل جستجو کنید نه در لوزان و ژنو.
تو کجا سیر میکنی هموطن؟ مشکل بیکاری و رکورد مگه با این توافق حل میشه؟
ریشه مطلب اینه که این دولت نه به هسته ای ....
مخاله یا موافق؟؟؟
که زده به هدف حقیقت رو گفته
اولش همه مخالف بودند الانم مخالفن ولی بنا به دستور رئیس کلشون اوباما اعالم رضایت کردند نه به به خاطر متن گزارش و نوغ توافق
ببین توافق چه توافقی که اسرائیل و اعراب و امریکا ازش خوشحالن، خدا رحم کنه معلوم نیست چه بلاهای قرار سرمون نازل بشه،
روحانی مچکریم.
مرگ بر.. سعوی یهودی.
عربستان و اسرائیل
آخه اینا با همن
دستگاه دیپلماسی خیلی وقته گوششو برای این حرفا بسته، نمونه اش سخنان جناب حضرتی در برنامه نگاه یک ، که هر انتقادی جناب محمدی میکرد ایشونو تند رو و مخالف مذاکره خطاب میکرد و جزء به اصطلاح دستاورد ، نقاط ضعف رو پیشاپیش حل شده فرض کرد ، انگار امریکا و سیاست ها و عملکرد هاش ناشناخته است، واقعا برای این همه بی توجهی به انتقادات درست منتقدان متاسفم.
Iran, Islamic Republic of
توافق به نفع جهان وعدم توافق به ضرر جامعه جهانی است.
United States
مرگ بر آل صهیون