پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۱

کیفیت توافق از زبان سخنگوی خارجه آمریکا

پنجشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۱
کد مطلب: 413518
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت : باید در نهایت به بسته ای دست یابیم که زمان گریز هسته ای ایران در آن یکسال باشد و چهار مسیر دستیابی به بمب را مسدود کند .
به گزارش جهان، صدا و سیما به نقل از سی ان ان خبر داد، ماری هارف درگفتگو با سی ان ان در پاسخ به این پرسش که مذاکرات هسته ای ایران در لوزان سوئیس چگونه به نظر می رسد گفت:ما ضرب الاجل پایان ماه مارس را پیش روی خود داریم. ما سخت تلاش می کنیم تا ببینیم که در این هفته چقدر پیشرفت می توانیم داشته باشیم.

همانطور که ممکن است در جریان باشید، جان کری وزیر امور خارجه ی آمریکا باید به واشنگتن باز گردد تا میزبان مقامات افغان باشد.

ما این هفته در لوزان سوئیس خواهیم بود تا ببینیم که چقدر می توانیم کار انجام دهیم؟ این گفتگوها دشوار هستند، هنوز موضوعات فنی وجود دارند که باید روی آنها کار شود، موضوعات سیاسی زیادی هم وجود دارند که باید روی آنها کار شود.

تصمیمات سیاسی بسیاری هم وجود دارند که لازم است ایران در این مقطع آنها را اتخاذ کند.

مجری سی ان ان گفت:می خواهیم درباره ی موانع اصلی صحبت کنیم. آیا موانع اصلی، تحریم ها هستند؟ آیا موانع اصلی این است که ایرانی ها می خواهند به برنامه ی تحقیق و توسعه در فناوری هسته ای شان ادامه دهند؟ به نظر شما بزرگترین مانع چیست؟

ماری هارف در پاسخ به این پرسش گفت:به نظر من گفتن اینکه بزرگترین مانع چیست ، کار دشواری است چون همه ی این موضوعات روی یکدیگر تاثیر دارند. وقتی که شما درباره ی یک بسته ی کلی صحبت می کنید ، اینکه درباره ی غنی سازی اورانیوم و ذخایر آن چه می کنید روی موضوع پلوتونیوم تاثیر می گذارد، روی شفافیت تاثیر می گذارد. ما اساسا باید در نهایت به بسته ای دست یابیم که زمان گریز هسته ای (ایران) در آن یکسال باشد و چهار مسیر دستیابی به بمب را مسدود کند. روشن است که موضوعاتی که شما به آنها اشاره کردید موضوعاتی بزرگ برای بحث و گفتگو هستند. تحقیق و توسعه ، تحریم ها و زمان بندی آن همه و همه جزو موضوعات مهم هستند. کارشناسان ما روی این موضوعات کار می کنند. جان کری وزیر امور خارجه ی آمریکا و ظریف وزیر امور خارجه ی ایران روی این مسائل کار می کنند.

مجری سی ان ان گفت: آیا این انتظار وجود دارد که طرف های این گفتگوها هفته ی آینده بار دیگر تشکیل جلسه خواهند داد؟ اگر این هفته موفقیت بدست نیاید آیا طرح جایگزین وجود دارد؟

ماری هارف گفت:ما این هفته بررسی می کنیم که ببینیم به چه چیزی می توانیم دست یابیم. امروز روسای سیاسی سایر اعضای گروه پنج بعلاوه ی که یک رتبه شان یک درجه پائین تر از وزرای امور خارجه است، به لوزان آمدند تا آنها هم با ایرانی ها گفتگو کنند. ما بررسی خواهیم کرد تا ببینیم که این هفته به چه چیزی می توانیم دست یابیم؟ اما اگر ما این هفته نتوانیم این کار را انجام دهیم البته که تا پایان ماه مارس فرصت داریم و به واشنگتن باز خواهیم گشت و سپس دوباره تشکیل جلسه خواهیم داد. ما اکنون به مدت یکسال و نیم است که گفتگو می کنیم. ما تا پایان ماه وقت نیاز داریم تا ببینیم که آیا به صورت دیپلماتیک می توان این کار را انجام داد؟ بسیار اهمیت دارد که ما از زمانی که در اختیار داریم استفاده کنیم تا به توافقنامه ی درست و خوب دست یابیم. ممکن است این کار تا سی و یکم مارس طول بکشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ج س
Iran, Islamic Republic of
تصمیمات سیاسی ایران انجام دهد!!!!!! ۰۰۰ اگر کسی اهداف پلید آمریکاییها را نفهمد در جهل مرکب است