جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۳
۱۴

آیت‌الله وحید‌: اگر غیرت دینی دارید، عزاداری کنید

پنجشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۰
کد مطلب: 422679
یکی از مراجع تقلید گفت: ای هیئات مذهبی! اگر غیرت دینی دارید، همه باید حرکت کنید و در سالروز شهادت آن امام همام در شهرهای قم، مشهد و ... با پرچم‌های عزا در کوچه و خیابان به دخترش حضرت معصومه علیها السلام و به پسرش حضرت امام رضا علیه‌السلام تسلیت بگویید.
آیت‌الله وحید‌: اگر غیرت دینی دارید، عزاداری کنید
به گزارش جهان به نقل از مرکز خبر «حوزه»، آیت‌الله حسین وحید‌خراسانی در درس تفسیر خود در مسجد اعظم به برخی از مقامات و ویژگی‌های حضرت امام کاظم(ع) اشاره کرد و گفت: اگر این مملکت به ائمه دین معرفت داشت و می‌دانست که امام موسی بن جعفر علیهما السلام کیست؟ این کشور در سالروز شهادت این امام همام یکپارچه در عزا بود، منتها نه ما فهمیدیم، نه دیگران.

وی با نقل برخی از قضایا در علم و معجزات و عبادات آن حضرت گفت: این قضایا عقل هر حکیمی را مبهوت می‌کند. جبرئیل و میکائیل(ع) در عبادت او مبهوت‌اند؛ هفت سال تمام، با ساق استخوان کوبیده سجده کرد، آن هم چه سجده‌ای! بعد از نماز صبح به سجده می‌رفت، اذان ظهر سر از سجده بر می‌داشت و کار بندگی را به جایی رساند که شد زین المجتهدین.

یکی از مراجع تقلید ضمن بیان مصائب آن امام همام بیان کرد: ای هیئات مذهبی! اگر غیرت دینی دارید، همه باید حرکت کنید و در سالروز شهادت آن امام همام در شهرهای قم، مشهد و ... با پرچم‌های عزا در کوچه و خیابان به دخترش حضرت معصومه علیها السلام و به پسرش حضرت امام رضا علیه‌السلام تسلیت بگویید و به دنیا اعلان کنید هفت سال در ظلمات زندان، روز و شب در سجده گذشت و آن جور از دنیا رفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
سراسر عزادار بودن خوبه اما طبق فرمایش مقام معظم رهبری شایسته نیست دسته جات عزاداری راه انداخت و در کوچه و خیابان عزاداری کرد غیر از چند مورد مثل محرم .
تبیین نقش این امام بزرگوار مهمتر از راه انداختن پرچمهای عزا در کوچه و خیابان است
حمید
Iran, Islamic Republic of
برادر من هر چیزی جای خودش را دارد، تبیین معارف آن امام همام جای خودش باطن و هسته معرفت الهی است اما عزاداری کردن ما (عزاداری صحیح و با معرفت) ظاهری است که به اذن خداوند به باطن ختم میشود.
درضمن جمله ای که از مقام معظم رهبری گفتی کاملا اشتباهه چرا که ایشان فرمودند دسته های عزاداری نباید برای مردم مزاحمت ایجاد کنه حتی در محرم و صفر.
سلام تاریخ سخنرانی حضرت آقا میگذارید حمید جان.
Iran, Islamic Republic of
نه عزیز جان شما برو کامل گوش کن یا بخون متنش رو بعد قضاوت کن. حتی ایشون اسم هم میارن برای حضرت علی )ع( در شبهای قدر یا شهادت حضرت زهرا ( س ) فرمودند از تجمع در خیابانها بپرهیزید و حتی نشان دادنش توی تلويزون رو هم ناشایست دونستن و فقط تاسوعا و عاشورا در محرم نه طبق گفته شما کل محرم و صفر.
این دوستمون هم همین رو گفتن و با عزاداری مخالفت نکردن گفتن تجمع و در خیابان ها جمع شدن ایراد داره تازه طبق گفته شما مزاحمت خوب نیست خیلی از دسته جات ایجاد مزاحمت میکنند
دوست عزیز این حرف رهبری روببینید.

ﻣﺴﺄﻟﻪﯼ ﺩﯾﮕﺮ، ﻣﺴﺄﻟﻪﯼ ﺭﻭﺿﻪﻫﺎﺳﺖ . ﺭﻭﺿﻪﺧﻮﺍﻧﯽ ﻭ
ﺳﯿﻨﻪﺯﻧﯽ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺎﺷﺪ؛ ﺍﻣﺎ ﻧﻪ ﺩﺭ ﻫﺮ ﻋﺰﺍﯾﯽ . ﺍﯾﻦ ﺭﺍ ﺑﺪﺍﻧﯿﺪ
ﮐﻪ ﺭﻭﺿﻪ ﺧﻮﺍﻧﺪﻥ ﻭ ﮔﺮﯾﻪ ﮐﺮﺩﻥ - ﺁﻥ ﺳﻨﺖ ﺳﻨﯿﻪ - ﻣﺮﺑﻮﻁ
ﺑﻪ ﻫﻤﻪﯼ ﺍﺋﻤﻪ ﻧﯿﺴﺖ؛ ﻣﺘﻌﻠﻖ ﺑﻪ ﺑﻌﻀﯽ ﺍﺯ ﺍﺋﻤﻪ ﺍﺳﺖ . ﺣﺎﻻ
ﯾﮏ ﻭﻗﺖ ﺩﺭ ﺟﻤﻊ ﻭ ﻣﺠﻠﺴﯽ ﮐﺴﯽ ﺭﻭﺿﻪﯾﯽ ﻣﯿﺨﻮﺍﻧﺪ،
ﻋﺪﻩﯾﯽ ﺩﻟﺸﺎﻥ ﻧﺮﻡ ﻣﯿﺸﻮﺩ ﻭ ﮔﺮﯾﻪ ﻣﯿﮑﻨﻨﺪ؛ ﺍﯾﻦ ﻋﯿﺒﯽ
ﻧﺪﺍﺭﺩ . ﺍﺻﻼً ﻋﺰﺍﺩﺍﺭﯼ ﮐﺮﺩﻥ ﯾﮏ ﺣﺮﻑ ﺍﺳﺖ، ﺭﻭﺿﻪﺧﻮﺍﻧﯽ
ﻭ ﺳﯿﻨﻪﺯﻧﯽ ﺭﺍﻩ ﺍﻧﺪﺍﺧﺘﻦ ﯾﮏ ﺣﺮﻑ ﺩﯾﮕﺮ ﺍﺳﺖ .
ﺭﻭﺿﻪﺧﻮﺍﻧﯽ ﻭ ﺳﯿﻨﻪﺯﻧﯽ ﺭﺍﻩ ﺍﻧﺪﺍﺧﺘﻦ، ﻣﺨﺼﻮﺹ ﺍﻣﺎﻡ
ﺣﺴﯿﻦ ﺍﺳﺖ؛ ﺣﺪﺍﮐﺜﺮ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﺑﻌﻀﯽ ﺍﺯ ﺍﺋﻤﻪ ﺍﺳﺖ؛ ﺁﻥ
ﻫﻢ ﻧﻪ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﻭﺳﻌﺖ . ﻣﺜﻼً ﺩﺭ ﺷﺐ ﻭ ﺭﻭﺯ ﺗﺎﺳﻮﻋﺎ ﻭ
ﻋﺎﺷﻮﺭﺍ ﺑﺨﺼﻮﺹ، ﺩﺭ ﺷﺐ ﻭ ﺭﻭﺯ ﺑﯿﺴﺖﻭﯾﮑﻢ ﻣﺎﻩ ﺭﻣﻀﺎﻥ،
ﺳﯿﻨﻪﺯﻧﯽ ﻭ ﻋﺰﺍﺩﺍﺭﯼ ﻭ ﺑﺮﭘﺎﯾﯽ ﺟﻠﺴﺎﺕ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ؛ ﻭﻟﯽ
ﻣﺜﻼً ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﻮﺳﯿﺒﻦ ﺟﻌﻔﺮ ‏( ﻋﻠﯿﻪﺍﻟﺴّﻼﻡ ‏) - ﺑﺎ
ﺍﯾﻦﮐﻪ ﻭﻓﺎﺕ ﺁﻥ ﺑﺰﺭﮔﻮﺍﺭ ﺍﺯ ﻭﻓﺎﺗﻬﺎﯼ ﺩﺍﺭﺍﯼ ﺭﻭﺿﻪﺧﻮﺍﻧﯽ
ﺍﺳﺖ - ﻣﻦ ﻟﺰﻭﻣﯽ ﻧﻤﯿﺒﯿﻨﻢ ﮐﻪ ﺳﯿﻨﻪﺯﻧﯽ ﺑﺸﻮﺩ؛ ﯾﺎ ﻣﺜﻼً ﺩﺭ
ﺳﺎﻟﮕﺮﺩ ﺷﻬﺎﺩﺕ ﺣﻀﺮﺕ ﺯﻫﺮﺍ ‏(ﺳﻼﻡﺍﻟﻠَّﻪﻋﻠﯿﻬﺎ ‏) ﻣﻨﺎﺳﺒﺘﯽ
ﻧﺪﺍﺭﺩ ﮐﻪ ﻣﺎ ﺑﯿﺎﯾﯿﻢ ﻧﻮﺣﻪﺧﻮﺍﻧﯽ ﻭ ﺳﯿﻨﻪﺯﻧﯽ ﮐﻨﯿﻢ؛ ﺑﻬﺘﺮ
ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻣﻮﺍﺭﺩ، ﺷﺮﺡ ﻣﺼﺎﯾﺒﺸﺎﻥ ﮔﻔﺘﻪ ﺑﺸﻮﺩ .
ﺷﺮﺡ ﻣﺼﺎﯾﺐ، ﮔﺮﯾﻪﺁﻭﺭ ﺍﺳت .سخنرانی رهبری درجمع کارکنان صداوسیما درسال 73
Iran, Islamic Republic of
يعني شما بيشتر از يك مرجع عاليقدر شيعه مي فهمي؟
مهردادبابصیرت و نابغه و متفکر و اسلام شناس و نویسنده و سخنور
عاشقشم بی بهانه
ایرانی
اوه عارف بزرگوار نام بزرگ خود را چگونه با خود حمل می کنید برادر؟
سعید
مهرداد جان اسمت طویلتر از نظرت بود!! فکر نمیکنی این یه خورده بد باشه؟
United States
مطلبی که نوشتید با توجه به اسمتان به نظر غرض ورزانه می آید. نکنید.
غیرت داشتن چیز خوبیست، به خصوص وقتی که دارن آش اسلام رو با جاش می برن مثلا درسال 88 خوب است غیرت داشته باشیم و سکوت نکنیم، به هر صورت علی رغم همه انتقادات خدا سایه همه علمای دین بخصوص حضرت اقای وحید را برای ما حفظ کند
?KA YA SHEY أین تذهب ؟ به کجا چنین شتابان ؟
Iran, Islamic Republic of
بنام خدا
دوستان توجه بفرمایید عده ای آگاهانه و مغرضانه یا شاید اگر بخواهیم خیلی خوش بینانه بسنجیم سعی و تلاش دارند نظرات علما و مراجع را در تضاد با نظر رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای (ادام الله ظله العالی) جلوه بدهند در حالی که اصلا چنین نیست و ایشان صراحتا نظر مبارکشان را در مورد لزوم عزاداری در مصیبت عظمای همه معصومین علیهم السلام را بیان فرموده اند اما معظم له مقید و معتقد به حفظ و محافظت از اختصاصی بودن بعضی از شیوه های صحیح عزاداری به حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام هستند مثل سینه زنی زنجیرزنی و شاید تعزیه و هرگز نفرموده اند برای حضرت زهرا (سلام الله علیها ) یا سایر معصومین علیهم السلام عزاداری نشود بلکه فرموده اند به راه انداختن دسته های زنجیرزنی و سینه زنی در عزاداری غیر از امام حسین (علیه السلام) ضرورتی ندارد همچنان که در هیچ کجای فرمایش حضرت آیت الله وحید خراسانی تصریح به لزوم سینه زنی و زنجیرزنی نشده است
کما اینکه در راستای نظر مبارک حضرت امام خامنه ای مبنی بر لزوم محافظت بر اختصاصی بودن بعضی از مراسم و شیوه های عزاداری به حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) از صدراسلام تا کنون برگزاری مراسم اربعین فقط و فقط اختصاص به امام حسین (علیه السلام) داشته و دارد و هیچ عالم و فقیهی حتی در سایر مذاهب نیز سفارش به برگزاری مراسم (اربعین)) برای هیچ یک از معصومین علیهم السلام حتی برای حضرت ختمی مرتبت حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم ننموده اند پس باید به عمق نظر مقام معظم رهبری پی ببریم و مجادله و تزاحم بی جا در نظرات فقهی علما ایجاد نکنیم
??KA YA SHEY أین تذهب؟؟به کجاچنین شتابان؟؟
باتشکر وامتنان از بذل توجه دوستان عزیز و محترم
خدانگهدار//۹۶/۷/۱۰/ / یازدهم محرم ۱۴۳۹ قمری
اکبر
دسته جات عزاداری مختص حضرت سیدالشهداست
در سیره امامان معصوم ع عزادری فقط برای سید الشهدا ع دیده می شود
ضمن ارادت به همه عالمان بزرگوار و مراجع تقلید، می خواستم بگویم وقتی تیتر را خواندم فکر کردم مطلبی در مورد اعدام شیخ نمر، یا شیعیان زیر بمباران مظلوم یمن ، ویا جنایات صهیونیست و داعش و آمریکا صحبت کرده اند.... واقعا امروز کدام عزاداری واجب تر است؟
امام وقتی محرم و صفر در نوروز بود نگفتند عید نداریم اما وقتی طلاب فیضیه را با وحشی گری کشتند اعلام عزا کردند...