پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

انتشار آخرین آثار مرحوم معتمدنژاد

يکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۲۶
کد مطلب: 330225
موسسه نشر شهر، آخرین آثار تالیف و ترجمه شده توسط مرحوم کاظم معتمد‌نژاد را منتشر کرد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم،‌ موسسه نشر شهر آخرین تلاش‌های علمی مرحوم معتمدنژاد را که شامل دو تالیف و ترجمه در زمینه علوم ارتباطات است، منتشر کرد.

کتاب «اجلاس جهانی سران درباره جامعه اطلاعاتی (ژنو: دسامبر ۲۰۰۳ تونس: نوامبر ۲۰۰۵)» که شامل سخنرانی‌ها، دیدگاه­‌ها و نقطه نظرهای رهبران و مقام­‌های عالی دولت­ها و نمایندگان مؤسسات مختلف حاضر در نخستین اجلاس جهانی سران درباره جامعه اطلاعاتی است و کتاب «جامعه اطلاعاتی» که در جهت کمک به شناخت مبانی نظری و سیاست­‌ها و راهبردهای جهانی مربوط به جامعه اطلاعاتی تدارک یافته است، دو آثار تالیفی مرحوم معتمدنژاد است که به تازگی منتشر شده است.

کتاب «ارتباطات و سلطه فرهنگی» نوشته هربرت شیلز و ترجمه پروفسور معتمدنژاد، سومین اثری است که در چهار بخش جداگانه موضوعات سلطه فرهنگی و سرچشمه‌ها و زمینه‌های جاری آن، دیپلماسی سلطه فرهنگی و جریان آزاد اطلاعات، تکنولوژی سلطه فرهنگی، سیاست‌های ارتباط ملی، عرصه جدیدی برای مبارزه اجتماعی و تجربه انقلاب شیلی و سیاست‌های ارتباطی اصلاح‌طلبی و ضد انقلاب در آن کشور را مورد بحث و بررسی قرار داده است.

کاظم معتمدنژاد استاد علوم ارتباطات و مولف بیش از صد عنوان کتاب،‌ روز پنجشنبه ۱۴ آذر، در سن ۷۹ سالگی در تهران درگذشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *