شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱
۲
در مناظره‌ای با عنوان روند مداکرات هسته‌ای عنوان شد

قدیری ابیانه: آمریکا تن به حق نمی‌دهد

چهارشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۳۰
کد مطلب: 422399
قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در مکزیک و احمد شیرزاد نماینده اصلاح‌طلب مجلس ششم در مناظره‌ای به تبیین دیدگاه و نظرات خود نسبت به روند مذاکرات هسته‌ای در ارتباط با آمریکا پرداختند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، حسن قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا در مناظره‌ای که به همت دانشجویان جامع اسلامی دانشگاه اصفهان و علوم پزشکی در تالار پیامبر اعظم تشکیل شده بود، اظهار کرد: معتقدم که مذاکرات هسته‌ای به نتیجه نخواهد رسید، اما دستاورد این مذاکرات قطعاً آن است که افرادی که متصور هستند حل مشکلات در گروی ارتباط با آمریکا است خطا کرده‌اند.

وی ادامه داد: اگر بیانیه‌ای هم به تأیید دو طرف برسد و کنگره و شورای امنیت سازمان ملل آن را تأیید کند، آمریکا باز هم زیر قول و پیمان خود می‌زند.

شیرزاد نماینده اصلاح‌طلب مجلس ششم نیز در این مناظره عنوان کرد: در بحث مذاکرات و آنچه که به توافق ژنو منتهی شد، صرفاً تغییر رویکرد دولت روحانی نبود و این روند تغییر از قبل از دولت یازدهم آغاز شده بود.

وی اضافه کرد: مشکلات ناشی از تحریم‌ها و تنگناهایی که بر سر راه تولید وجود دارد و قطعنامه‌های سنگینی که علیه ایران در مجامع بین‌المللی صادر شد واقعیتی چون نابسامانی اوضاع اقتصادی را برای ایران به وجود آورد.

* قدیری ابیانه: آمریکا تن به حق نمی‌دهد

سفیر سابق ایران در مکزیک بیان کرد: در قبال تعهد آمریکایی‌ها نسبت به وعده‌هایش در مقابل ایران هیچ اهرم فشاری در جامعه جهانی نخواهد بود. لحن نرم و لبخند حتی بیش از حد معمول و عرف نمی‌تواند دشمن را به دوست ما تبدیل کند.

وی اضافه کرد: دستاورد مذاکرات هسته‌ای دو مطلب است؛ نخست آنکه همگان می‌فهمند آمریکا تن به حق نمی‌دهد و با ایران نیز هرگز دوست نمی‌شود.

قدیری ابیانه یادآور شد: آمریکا هرگز با ایران و انقلاب دوست نمی‌شود.


این کارشناس مسائل استراتژیک یادآور شد: اسناد لانه جاسوسی نشان داد که آمریکا به دنبال نفوذ در دولت، ضربه به نظام، تخریب انقلاب و کاشتن جاسوسان خود در میان ملت بود.

قدیری ابیانه تأکید کرد: آمریکا دیگر کدخدای سابق جهان نیست و ایران دیگر قدرت سابق را ندارد؛ بلکه قدرت بازدارندگی امروز ایران بسیار افزون‌تر شده است.

* شیرزاد: جامعه پالس‌های مثبت به روند مذاکرات دولت یازدهم می‌دهد


شیرزاد در ادامه توضیح داد: دولت یازدهم با رویکرد تغییر در روند مذاکرات هسته‌ای به جلو آمد و سیاست خود را بر هماهنگی با نظام به منظور رسیدن به نقاط مشترک در مذاکرات هسته‌ای قرار داد.

نماینده اصلاح‌طلب مجلس ششم متذکر شد: مواضع رهبر معظم انقلاب از دو بُعد رهبر دینی و رهبر سیاسی قابل تأمل است. مخاطبین باید متوجه باشند که مواضع رهبری در کدام بُعد مطرح می‌شود.

وی تصریح کرد: تأکید رهبری بر این مطلب که مذاکرات ایران با گروه ۱+۵ فقط در بخش هسته‌ای است صحیح بوده و قطعاً فرمایشات رهبری براساس تأثیرگذاری در صحنه سیاست و جامعه بین‌المللی بیان می‌شود.

شیرزاد عنوان داشت: در تأکید بر صحیح بودن روند مذاکرات در دولت یازدهم همین بس که امروز جامعه پالس‌های مثبت از خود بروز می‌دهد.

قدیری ابیانه در ادامه این مناظره بار دیگر بر دشمن بودن آمریکا تأکید کرد و ادامه داد: دشمنی آمریکا با ایران تمام‌نشدنی است و هرگز حتی با برچیده شدن همه تأسیسات هسته‌ای ایران پایان نمی‌پذیرد.

وی اظهار کرد: ندیدن دشمن و دشمنی‌ها هنر نیست. متأسفانه تجمعات اعتراضی برخی اقشار مختلف جامعه همچون معلمان موجب سوء‌استفاده دشمنان شده است و می‌تواند به اقتدار نظام ضربه بزند.

سفیر سابق ایران در مکزیک اضافه کرد: فتنه ۸۸ دشمن را به انشقاق بر نظام و انقلاب امیدوار کرد. تشدید تحریم‌های ظالمانه علیه ملت دستاورد فتنه ۸۸ بود.

شیرزاد در ادامه گفت: ما باید نسبت به هر تحرک و عملکرد خود پیامدها، داده‌ها و هزینه‌های آن را بررسی کنیم؛ نمی‌توان مرتباً‌ شعار داد و به پیامدهای جهانی و داخلی آن توجه نداشت.

استاد دانشگاه صنعتی اصفهان بیان کرد: ۳۰ سال است که شعار «مرگ بر آمریکا» می‌دهیم به راستی از دادن این شعار چه فایده‌ای برده‌ایم؟ باید عملی با رژیم صهیونیستی مبارزه کنیم و دست از شعار دادن برداریم.

شیرزاد ادامه داد: کسانی که امروز در قالب دلواپسان شعار «مرگ بر آمریکا» می‌دهند و با روند مذاکرات مخالفت می‌کنند باید نقشه و راهبرد خود را در همه ابعاد به مردم ارائه دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


م
United Kingdom
مگر قرار است امریکا تن به حق دهد ؟!!. ضمنا نقشه راه را حضرت ابا عبدالله الحسین ع مشخص کرده اند . امریکا مظهر استکبار و ایران مظهر استقلال پس توافق یعنی جمع نقیضین که محال است اما کم کردن فشار از هر دو طرف بر حسب شرایط طوریکه منجر به آدم کشی نشود مینا و هدف از مذاکرات است .چون وقتی قرار باشد انسانیت و انسان معدوم گردد و ارثیه و وارثی باقی نماند برای چه چیز مذاکره کنیم
حق با آقای شیرزاد است صحبتهای آقای غدیری مبنای منطقی ندارد.