يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۴
۲
قدیری‌ابیانه:

آمریکا از ایران امتیاز فوری می‌خواهد

جمعه ۱۴ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۵۰
کد مطلب: 415225
کارشناس مسائلی سیاسی گفت: افکار عمومی جهان نیز متوجه شده که نرسیدن دو طرف به توافق تقصیر آمریکا و هم‌پیمانانش است به همین لحاظ مقامات آمریکایی اظهار کردند که نگرانند نتیجه نگرفتن مذاکرات به گردن آمریکا بیفتد.
به گزارش جهان، محمدحسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به این دور از مذاکرات ایران و ۱+۵ گفت: با توجه به سیاست‌های مقام معظم رهبری و ترسیم خطوط قرمز که در حقیقت در جهت حفظ حقوق حقه ملت ایران است، آمریکا ترفندهای خود برای ترساندن هیأت ایرانی و عقب‌نشینی آنها را بربادرفته می‌بیند.

وی افزود: تاکنون فریبکاری آمریکایی‌ها نتوانسته موضوعی را به ایران تحمیل کند. آمریکایی‌ها می‌خواهند از ایران امتیازات فوری و قطعی بگیرند اما در مقابل هیچ امتیازی ندهند. زیرا وعده‌های آمریکا نسیه و مشروط بوده و امکان بازی درآوردن در آن بسیار زیاد است.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: در حقیقت آنها می‌خواهند ایران را از حقوق حقه خود محروم کنند بدون اینکه حتی تحریم‌ها را برچینند. اما باید بدانند که کشوری با ۳۰۰ سال سابقه تمدنی نمی‌تواند برای ملتی با چند هزار سال سابقه تمدنی خط مشی تعیین کنند.

قدیری‌ابیانه تصریح کرد: آمریکا در طول مذاکرات که می‌توان از آن به نرمش قهرمانانه یاد کرد، با توجه به هدایت‌های مقام معظم رهبری، هم در صحنه جهانی و هم در داخل آمریکا و هم نزد افکار عمومی ایران شکست خورده است.

وی ادامه داد: مطابق نظرسنجی یک مرکز معتبر آمریکایی در حالی که اوایل سال گذشته ۶۸ درصد مردم موافق پافشاری به حقوق هسته‌ای علیرغم حفظ تحریم‌ها بودند اما این رقم در اواخر سال گذشته به ۹۴ درصد رسید. یعنی در طول مذاکرات مردم متوجه شدند که دم زدن آمریکا از رابطه با ایران و مذاکرات برای حل مسائل فیمابین دروغی بیش نیست و مردم بیش از گذشته به عمق دشمنی آمریکا پی بردند.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: در صحنه داخلی آمریکا نیز هر چند اعضای افراطی کنگره خواستار تشدید تحریم‌ها و فشارها هستند اما افکار عمومی و مردم آمریکا نظری متفاوت دارند و دولت اوباما هم می‌داند که توان به کارگیری گزینه‌های دیگر علیه ایران را ندارد و خیالبافی‌های کنگره و آگاهی کاخ سفید نسبت به توانایی‌های آمریکا اختلافات بین این دو را عیان کرده است.

قدیری‌ابیانه خاطرنشان کرد: از سوی دیگر افکار عمومی جهان نیز متوجه شده که نرسیدن دو طرف به توافق تقصیر آمریکا و هم‌پیمانانش است به همین لحاظ کری و سخنگوی وزارت خارجه و کاخ سفید آمریکا اظهار کردند که نگرانند اگر نتیجه نگرفتن مذاکرات به گردن آمریکا بیفتد ادامه تحریم‌ها دشوار خواهد بود و اتحاد ادامه‌دار تحریم‌ها شکسته می‌شود.

وی در پایان اظهار داشت: هیأت ایرانی باید مطمئن باشد ملت ایران در مقابل هر گزینه‌ای در دفاع از حقوق خود آمادگی دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دکتر سلام
سایت غنی سازی فردو با این توافق از پاییز 94 دانشجوی رشته فیزیک می پذیرد.
لب تاب دادیم تی تاب گرفتیم.
احمد
کشوری با چند هزار سال تمدن در برابر کشوری با 300 سال تمدن !!!!!!! مگه سیاست امروزه به سن کشورهاست ؟ اگر اینجور بود که خوب بود .... اگر اینجور بود باید الان ما ابرقدرت میبودیم ..