جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱

شدیدترین قرار‌ تامین برای سارقان حرفه‌ای

يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۱۳
کد مطلب: 421995
دادستان کل کشور گفت: باید شدیدترین قرار تامین یعنی بازداشت برای پرونده سارقان حرفه ای و کسانی که امنیت اجتماعی مردم را بر هم می زنند، اعمال شود.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رییسی روز یکشنبه در حاشیه همایش سراسری قضات دادسرا و دادگاه انقلاب تهران در جمع خبرنگاران افزود: به هیچوجه نباید زمینه ای برای سارقان و بر هم زنندگان امنیت اجتماعی فراهم شود تا آرامش مردم را به خطر بیاندازند.

وی با بیان اینکه اولویت مبارزه با مواد مخدر شبکه ها و سرشبکه ها هستند، گفت: نباید از خرده فروشان نیز غافل شد و چهره شهر تهران و بقیه شهرها باید از این آلودگی ها پاک شود.

رییسی تصریح کرد: موافقیم در جاهایی که امکان دارد، از قرار بازداشت در دادسراها و دیگر مجازات ها در دادگاه ها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه باید از مجازات های جایگزین برای کاهش جمعیت کیفری استفاده کرد، افزود: اما نسبت به کسانی که امینت جامعه را به خطر می اندازند مانند قاچاقچیان و سارقان حرفه ای برخورد باید عبرت آموز باشد.

** در حادثه مهاباد با دروغ احساسات مردم را تحریک کردند

دادستان کل کشور درمورد حادثه مهاباد گفت: در مهاباد حادثه ای اتفاق افتاد که دادستان و دادگستری از همان لحظه موضوع را دنبال کردند.

وی ادامه داد: حادثه ای بود که در یک هتل اتفاق افتاد و منجر به قتل یک خانم شد که نکته قابل ملاحظه در این خصوص این بود که دشمنان بلافاصله در آن دمیدند.

به گفته رییسی، آنها با اشاعه دروغ احساسات مردم را تحریک کردند و این امر به یک بحران شهری تبدیل شد.

رییسی با قدردانی از جوانان و مردم شهر مهاباد افزود: از مردم و جوانان هشیار مهاباد تشکر می کنم که فتنه ای را که ضد انقلاب ها برپا کردند با هشیاری و بصیرت بی اثر ساختند و توانستند امنیت را در این شهر برقرار کنند.

رییسی تاکید کرد: حتما قصد داریم با مسببان این حادثه ریشه ای برخورد کنیم که چند نفر نیز تحت تعقیب هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *