جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۳

رشوه برای پوشیدن پیراهن تیم ملی!

شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب: 421724
مربی تیم ملی بدنسازی و پروش اندام گفت: غلام‌قمری لابی‌های مختلفی کرد نتوانست به تیم ملی بیاید. او پیشنهادات مختلف مالی را از طریق کسی به من داد تا نظرم را جلب کند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، روز نهم اردیبهشت ماه رقابت انتخابی (بازبینی) تیم ملی بدنسازی ایران اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا در ژاپن برگزار شد که حواشی متعددی داشت. عده‌ زیادی از اهل فن نسبت به انتخاب‌های صورت گرفته و مشخص شدن نفرات نهایی خصوصا در رشته فیزیک معترض بودند و می‌توان اوج این اعتراضات را در دسته قدی ۱۷۲+ رشته فیزیک دید. جایی که اسدی موفق شد به تیم ملی راه یابد و فتاحی از راهیابی به تیم ملی باز ماند.

مجید غلام قمری یکی از افرادی بود که انتقادات بسیاری را به کمیته فنی و علی تبریزی در این مورد وارد دانست.

در همین راستا علی‌تبریزی عضو کمیته فنی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به ادعاهای مجید غلام قمری، قهرمان بادی‌کلاسیک جهان اظهار داشت: متاسفانه هیچ کدام از صحبت‌هایی که او مطرح کرده ، واقعیت ندارد. هیچ صحبتی با فتاحی، ورزشکار دسته قدی ۱۷۲+ که قمری نسبت به آن اعتراض دارد،‌ نداشته‌ام. می‌توانید با فتاحی تماس بگیرد و در این خصوص با وی صحبت کنید. از فتاحی سوال کنید که آیا تبریزی در مورد اینکه چه مقامی کسب کرده‌ و یا نوع بدنش به فیزیک نمی‌خورد و ... صحبتی کرده است؟ هیچ صحبتی با این ورزشکار نداشته‌ام و اظهاراتی که در این باره شده کاملا کذب است.

وی در خصوص اینکه قمری گفته اگر ملاک، نظر داوران است که ۷ داوری رسمی فدراسیون نظر خود را در مورد فتاحی در رقابت‌های انتخابی تیم ملی اعلام کرده‌اند، پس این اظهار نظر تبریزی چیست، ادامه داد: داوران در خصوص ورزشکاران، یک هفته قبل از مرحله بازبینی رای داده‌ بودند. رقابت‌‌های قهرمانی کشور روز جمعه بود و ما در بین نفراتی که بدن‌های خوبی داشتند و واجد شرایط بودند، نفرات اول تا سوم را به اردوی تیم ملی و مرحله بازبینی جهت انتخاب در مسابقات قهرمانی آسیایی ژاپن دعوت کردیم.

«قمری در صحبت‌هایش گفته بود که بدن فتاحی در روز بازبینی به مراتب بهتر از روز انتخابی بوده است.» مربی تیم ملی پرورش اندام ایران در این خصوص گفت: چنین گفته‌ای، نظر این آقا است. اصلا نظر او برای ما ملاک نیست. کسی که ورزشکار رده ۳ و ۴ ایران است، نمی‌تواند نظرش را به کمیته فنی اعلام کند. فردی که یک ورزشکار درجه ۳ و ۴ در سطح ایران است، نمی‌تواند از کمیته فنی که تمامی آنها قهرمان جهان هستند، ایراد بگیرد. او هر زمان در رقابت‌های انتخابی تیم ملی ایستاده است، مانند انتخابی روز ۹ اردیبهشت ماه تیم ملی، چهارم شده است. یک عنوان اولی ایران که او کسب کرده است را برای ما بیاورید. ببیند تا به حال در ایران به عنوان نخست دست یافته است؟ متاسفانه او در حد تیم ملی ایران نیست.

تبریزی با بیان اینکه تمام مطالب عنوان شده از سوی قمری کذب است، گفت: اصل مطلب این است که وی در انتخابی تیم ملی به عنوان چهارمی دست یافت و به اردوی تیم ملی و مرحله بازبینی نرسید. یعنی در حد تیم ملی نبود که بخواهد دعوت شود. در این خصوص که گفته شده بنده رای خود را القا کرده‌ام هم باید بگویم این موضوع هم کاملا کذب است. داوران در روز انتخابی تیم ملی رای خود را داشته‌اند و کمیته فنی هم رای خود را داشته است. تمام آرای ۷ عضو کمیته فنی موجود است. تمام افراد با رایی قاطع به اسدی رای دادند. آیا قمری می‌تواند تبعات این حرفی را که زده، بپذیرد؟

وی در خصوص این موضوع که قمری گفته بود تبریزی در فیزیک اطلاعات چندانی ندارد و در کلاس‌های داوری فیزیک که در ایران برگزار شده است، شرکت نکرده، یادآور شد: او در این مورد کاملا درست گفته است. در کلاس‌های پاول، رئیس کمیته داوران فدراسیون جهانی شرکت نکردم. بنده کارشناس خبره فدراسیون، مدرس رسمی فدراسیون جهانی(IFBB) و رئیس کمیته ورزشکاران و قهرمانان فدراسیون جهانی هستم. ضمن اینکه مدرک درجه یک داوری هم دارم. با این تفاسیر نمی‌توانند بگویند که کلاس داوری فیزیک را رفته یا نرفته‌ام. کسی که در این سطح قرار دارد حتما به تمام زیر شاخه‌های بدنسازی اشراف کامل دارد. حداقل تجربه‌ام بیشتر از اوست که بخواهم چنین رایی را صادر کنم. به عنوان مدرس فدراسیون جهانی این را می‌گویم که او اصلا نمی‌تواند در مورد من صحبت کند. فیزیک استاندارهایی دارد که شامل کشیدگی اندام، حجیم نبودن بدن، ورزیده بودن عضلات پهلو و کشیدگی گردن و زیبایی صورت است که هیچ کدامیک از این موارد را فتاحی نداشت.

مربی تیم ملی بدنسازی و پرورش اندام ایران در خصوص اینکه در شبکه‌های اجتماعی خیلی از کارشناسان بدنسازی و ورزشکاران فیزیک خلاف نظر کمیته فنی را داشتند و معتقد بودند که فتاحی باید ملی‌پوش می‌شد، تصریح کرد: آنها نظر خودشان را ارائه داده‌اند و این موارد اصلا برای ما ملاک نیست. کمیته فنی کار خودش را به صورت مستقل انجام داده و اجازه هم نمی‌دهد کسی در کارش دخالت کند.

وی خاطرنشان کرد: قمری سه بار در مسابقات انتخابی تیم ملی شرکت کرده و هر سه بار هم بار از سوی داوران و کمیته فنی انتخاب نشده است. او در این زمان‌ها به افراد، لابی‌ها و وزارت ورزش متوسل شده است. از فدراسیون‌هایی با ما تماس گرفته شده که او را به تیم ملی بیاوریم. روسای فدراسیون‌ها با ما تماس گرفتند و در خصوص او با ما صحبت کردند. کسانی که در کادر کنونی فدراسیون هستند با من در مورد او صحبت کردند. هیچ‌کدام را نپذیرفتم. گفتیم شایسته‌سالاری باید صورت بگیرد. او از کانال‌ها و مجاری مختلف، لابی کرد که به تیم ملی بیاید اما ما در کمیته فنی چنین چیزی را قبول نکردیم. این کار یک دلیل داشت. تمامی نفراتی که در کمیته فنی حضور دارند، خاک این رشته را خورده‌اند. سختی و زجر کشیده‌اند. آنها این خط خوردن‌ها و لابی‌ها را دیده‌اند. ما همه درد کشیده هستیم و اجازه نمی‌‎دهیم فردی از مجاری غیرقانونی به تیم ملی بپیوندند. برایم فرقی ندارد چه کسی پشت و لابی اوست. کار خودمان را انجام می‌دهیم و تنها در شرایطی کوتاه می‌آییم که فشار زیادی به ما وارد شود که در این حالت از جای خود خارج می‌شویم و در آنجا نمی‌مانیم. تمام اعضای کمیته فنی فدراسیون با هم در این مورد صحبت و بیعت کرده‌ایم.

تبریزی ادامه داد: ایشان لابی‌های مختلفی کردند و نتوانستند به تیم ملی بیایند. پیشنهادهای مختلف مالی را از طریق یک واسطه به من داد تا نظرم را جلب کند. آخرین روش و تلاشی که او در سال گذشته کرد و موفق هم بود اینکه کسی به فدراسیون آمد و گفت که قمری فرزند شهید است و لطفا به سبب خانواده شهدا او را بپذیرید. رئیس فدراسیون با ما صحبت کرد و در کمیته فنی هم این موضوع را مطرح کردیم. گفتیم که ما هر چه داریم از شهدا داریم و او از خانواده معظم شهداست به همین دلیل ایرادی ندارد و او به تیم ملی بیاید. وی را پذیرفتیم. در رقابت جهانی که شرکت کردیم، نتوانست مقامی کسب کند، البته دقیقا حضور ذهن ندارم کدام رقابت بود اما می‌دانم که در آن رویداد چهارم شد.

وی اظهار داشت: پس از رقابت‌های مذکور بر حسب وظیفه خود تحقیقاتی انجام دادیم. دلیل این تحقیقات هم شرایط زندگی قمری بود. با توجه به شرایط اجتماعی و اخلاقی که دارد، کارهایی که برای ورود به تیم ملی انجام داده بود و دوستانی که دارد این اقدام را صورت دادیم. اصلا به او نمی‌خورد که فرزند خانواده شهید باشد. پس از تحقیقات متوجه شدیم که پدر او در قید حیات و معلم است. او از اسم خانواده معظم شهدا سوء استفاده کرد بود. همه چیزش مشخص است و نیازی به صحبت در موردش ندارد.

مربی تیم ملی بدنسازی و پروش اندام خاطرنشان کرد: متاسفانه به سبب افرادی که در این کار واسطه شدند و در فدراسیون هم هستند، کوتاه آمدیم و موضوع را لاپوشانی کردیم. جالب است ایشان حیا نکرده و فکر کرده خبری است. او فکر می‌کند ما نمی‌فهمیم یا از وی حساب می‌بریم. نمی‌دانم چگونه با خود فکر و برداشت کرده که چنین جسارتی به کمیته فنی کرده است. جالب اینکه شخصا روی من هم تمرکز کرده است. این موضوع را به صورت قانونی پیگیری خواهم کرد.

وی با بیان اینکه او می‌خواسته با این صحبت‌ها و رفتارها وجهه‌ام را خراب کند، گفت: برای وجه شخصی، اجتماعی و ورزشی خود زحمات زیادی کشیده‌ام. یکی از نادر اشخاصی هستم که کسی نمی‌تواند رویم نه مالی و نه رابطه‌ای نفوذ کند. کار فنی خودم را انجام می‌دهم و تا زمانی که باشم، خدمت می‌کنم.

تبریزی تصریح کرد: در حال پیگیری تمام این مسائل هستم و برای اینکه درس عبرتی برای سایرین شود تا به انتها پیش خواهیم رفت تا یک بار برای همیشه این پرونده را ببیندیم. قمری باید بداند چون خودش نتیجه نگرفته نباید فتاحی را وسیله قرار دهد و با کذب و دروغ بگوید که تبریزی چنین و چنان کرده است.

مربی تیم ملی بدنسازی و پرورش اندام ایران در خصوص اینکه چرا از افرادی مانند بنیامین جهرمی که در فیزیک موفق به کسب عناوین قهرمانی جهان شده‌اند، برای انتخابی تیم ملی مشاوره نمی‌گیرد، گفت: این ربطی به موضوع ندارد. آنها این قدر تجربه ندارند که بخواهند در کنار اعضای کمیته فنی که سال‌ها تجربه کسب کرده‌اند تا توانسته به این رده برسند، قرار بگیرند. در سطح دنیا هم چنین چیزی نداریم که قهرمانان فیتنس برای فیتنس داوری کنند. تمام داورانی که در سطح آسیا و جهان می‌نشیند، همان‌هایی هستند که برای فیزیک، فیتنس، بادی‌بیلدینگ و بادی‌کلاسیک قضاوت می‌کنند. داوران اصلا جدا نیستند. نیازی هم به چنین چیزی نداریم. وقتی داوران ما دیدی قوی دارند و دوره‌های مختلف را سپری کرده‎اند، دلیلی ندارد از بنیامین جهرمی که یک قهرمان بسیاری عالی و خوش تکنیک و استیل است، استفاده کنیم. او در درجه‌ای نیست که بتواند در کنار کمیته فنی بنشیند و در مورد فیزیک نظر بدهد. فیزیک یک سال است که به ایرن آمده و حالا چون یک بار در مسابقات شرکت کرده‌، بگویم بیاید و نظر مشورتی بدهند؟ این اصلا معقول نیست. این‌ها باید سال‌ها تجربه کسب کنند تا بتواند در جمع کمیته فنی بنشینند.

تبریزی در پاسخ به این پرسش که قبول دارید اعضای کمیته فنی هم خیلی با فیزیک آشنا نبودند، عنوان کرد: در هر صورت این افراد در بین داشته‌های‌مان بهترین‌ها هستند. این اعضا همان‌هایی هستند که در سایر مسابقات آسیایی و جهانی داوری می‌کنند. جبلی، رئیس کمیته داوران در کنار کمیته فنی رای داده است. بر همین اساس باید بگویم فتاحی را نمی‌شناسم و اسدی هم پسر خاله من نیست. ملاک پرچم ایران و تیم ملی است.

«البته می‌گویند که برادر اسدی شاگرد شما بوده و در باشگاه شما تمرین می‎کند؟» وی در این باره عنوان کرد: او اصلا شاگرد من نیست. همه این را می‌داند. اسدی در باشگاه من تمرین نمی‌کند. همه می‎دانند که او شمال تمرین می‌کند و ارتباطی با من ندارد. خدا شاهد است که یک برنامه هم از من نگرفته است. جز ایام اردوی تیم ملی اگر هر کسی توانست یک برگه بیاورد که من به خلیل اسدی برنامه داده‌ام، استعفا می‌دهم و می‌روم. برادر خلیل اسدی را نمی‌شناختم و به همه می‌گفتم چقدر این چهره برایم آشنا است. او کیست؟ بعد از اینکه مسابقه تمام شد، فهمیدم که او کیست.

تبریزی ادامه داد: از تیپ بدنی‌ اسدی خیلی خوش آمد و به نظرم او استاندارهای لازم را برای فیزیک داشت. بهترین کار این است که به فتاحی مراجعه کنید. او در فضای مجازی گفته که هیچ‌گونه اعتراضی به رای کمیته فنی نداشته و هیچ‎گونه سوء نظری هم به من نداشته‌ است. این برای ما خیلی ملاک است.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود در خصوص اینکه اگر فتاحی این را نگوید ممکن است کمیته فنی با او بد شود و در آینده هم هرگز نتواند به تیم ملی راه یابد، گفت: چه کسی گفته است؟ مگر این همه اعتراض کردند ما چیزی گفتیم؟ مگر کمیته فنی دیکتاتوری است؟ یکی از موارد شکایت من از قمری هم تشویش اذهان عمومی و جوسازی بر علیه فداسیون و اعضای کمیته فنی است. او باید پاسخگو باشد چه در کمیته انضباطی چه در دادگاه حقوقی. وی در حال جوسازی است. در هرجای دنیا با این مسائل برخورد قانونی می‌شود. او. مستداتی که دارد کذب و حرف هایش دروغ است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *