جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۲
از سوی موسسه پژوهشی آموزشی کوثر صورت گرفت

انتشار مجموعه سه جلدی «اندیشه اجتماعی غرب جدید»

جمعه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۱۳
کد مطلب: 421532
مجموعه سه جلدی «اندیشه اجتماعی غرب جدید» توسط انتشارات کوثر وابسته به بسیج دانشجویی دانشگاه تهران منتشر شد.
انتشار مجموعه سه جلدی «اندیشه اجتماعی غرب جدید»
به گزارش جهان، همزمان با برگزاری بیست و هشتمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، مجموعه سه جلدی «اندیشه اجتماعی غرب جدید» از سوی انتشارات موسسه پژوهشی آموزشی کوثر (وابسته به بسیج دانشجویی دانشگاه تهران) منتشر شد.

مالک شریعتی مدیر انتشارات کوثر با اعلام این خبر گفت: هر یک از مجلدات این مجموعه یکی از مفاهیم کلیدی و پر اهمیت اندیشه و علوم اجتماعی مدرن غرب را مورد بازخوانی قرار می دهد.

وی در معرفی این مجموعه گفت: جلد نخست مفهوم «مدرنیته» (تجدد) را در سیر تاریخی پیدایش مفهوم نخستین، تحولات دوره های متأخر آن و نقادی های گوناگون نسبت به آن مورد بررسی قرار می دهد.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000421/nf00421532-1.jpg

وی افزود: در جلد دوم، تاریخ تحولات دو مفهوم سیاسی مرتبط و آشنای «چپ و راست» در اندیشه سیاسی و تاریخ معاصر جوامع غربی از نظر خواننده می گذرد و جلد سوم به بحث از مفهوم «توسعه» و نیای تئوریک آن «ترقی» اختصاص دارد و این دو مفهوم را از منظرهای گوناگون فلسفه تاریخ، جامعه شناسی، علوم سیاسی و اقتصاد مورد تأمل قرار می دهد.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000421/nf00421532-2.jpg

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000421/nf00421532-3.jpg

شریعتی با اشاره به اینکه هر یک از موضوعات مذکور در بستری از تحولات رفت و برگشتی عمل و اندیشه در تاریخ غرب مدرن مورد بررسی و روایت قرار گرفته اند گفت: در این مجموعه تلاش بر آن بوده تا ضمن حفظ و رعایت موازین دقت و استواری علمی، زبان و بیان مطالب به گونه ای باشد که امکان استفاده به خواننده علاقه مند ولی غیر متخصص در علوم اجتماعی را نیز بدهد. از همین رو، تلاش شده تا در عین رعایت ایجاز و اختصار، مطالب حتی المقدور ساده و روشن بیان شود و در موارد لزوم توضیحات کافی ضمیمه گردد. بنابراین علاوه بر دانشجویان مقطع کارشناسی علوم اجتماعی، علاقه مندان به حوزه مباحث غرب شناسی و مطالعات تاریخی، سیاسی و اجتماعی نیز مخاطب این سه گانه هستند.

به گزارش جهان، از دیگر کتاب های این انتشارات می توان به دیانت عافیت(مجموعه گفتارها و مقالاتی در باب تاریخ،عقاید و زمینه اجتماعی انجمن حجتیه) و دیپلماسی عمومی اشاره کرد.

برای تهیه کتاب های انتشارات مرکز پژوهشی آموزشی کوثر در نمایشگاه بین المللی کتاب می توانید به غرفه کانون اندیشه جوان واقع در سالن شبستان، راهروی 15، غرفه 2 مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 88006081-021  تماس بگیرید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *