شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۵
۱۸
انتقاد زاکانی از مصوبه مجلس درباره 'استمرار صلاحیت'؛

این مصوبه 'شائبه منفعت طلبی' را در اذهان ایجاد می‌کند/ طراحان باید فلسفه این طرح را بیان کنند

چهارشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۳
کد مطلب: 420054
به اعتقاد من این مصوبه به دلیل جنبه تبعیضی، با مخالفت شورای محترم نگهبان هم مواجه خواهد شد و البته باید منتظر نظر این شورا بود.
این مصوبه
به گزارش جهان، علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به مصوبه روز گذشته مجلس در خصوص «استمرار صلاحیت» نمایندگان فعلی برای شرکت در انتخابات مجلس دهم، گفت: این مصوبه شائبه منفعت طلبی و دادن امتیاز ویژه نمایندگان به خودشان را در اذهان عمومی ایجاد کرد و بنده با هر امتیازی که سبب تبعیض و یا بی عدالتی در عرصه رقابت‌های سیاسی میان کاندیداها می شود مخالف هستم.

این نماینده اصولگرای مجلس این را هم گفت که خانه ملت نباید مصوباتی داشته باشد که نمایندگان و مجلس شورای اسلامی را در معرض اتهام قرار دهد، حتی و از موارد شبه دار هم باید پرهیز کرد هرچند که مصوباتی از این دست جز موارد شبه دار نیست و به طور آشکار و علنی، امتیازات ویژه ای را برای نمایندگان در مقابل رقبای انتخاباتی شان ایجاد می کند که قطعا کار درستی نیست.

زاکانی در ادامه افزود: به اعتقاد من این مصوبه به دلیل جنبه تبعیضی، با مخالفت شورای محترم نگهبان هم مواجه خواهد شد و البته باید منتظر نظر این شورا بود.

وی اضافه کرد: طراحان طرح مذکور هم باید فلسفه جدی تدوین این طرح را برای افکار عمومی روشن و شفاف بیان کنند تا شبهه ایجاد شده در میان مردم برطرف شود.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه به عنوان احدی از نمایندگان مجلس که سه دوره توفیق نمایندگی مردم تهران را در مجلس داشتم همواره با اینگونه طرح‌ها که میان افراد تبعیض ایجاد می‌کند مخالفت کرده و معتقدم نمایندگان نباید به سراغ چنین موضوعاتی بروند، گفت: باید در خانه ملت طوری تصمیم گیری و قانون گذاری صورت گیرد که در خارج از صحن مجلس، شائبه‌ای برای افکار عمومی ایجاد نشود و برداشت منطقی از مصوبات نمایندگان در خانه ملت برای افکار عمومی ایجاد شود.

زاکانی در پایان گفت که هرچند عرایض بنده به عنوان یکی از مخالفان طرحی که روز گذشته در مجلس به تصویب رسید به معنای این نیست که همکارانم را مورد اتهام قرار دهم اما از باب پاک کردن شبهات ذهنی مردم عزیز می گویم که باید قطعا از چنین مصوباتی که شائبه منفعت بخشی و اهداء امتیاز ویژه به نمایندگان مجلس دارد پرهیز شود و انشاءالله اقدامات بعدی در جهت اصلاح باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مسعودی
Russian Federation
آفرین بر آقای زاکانی
چشم اساعه!
سرور
قندک.
طراحان این طرح را برای دوره بعدی رد صلاحیت کنند تا همه درس عبرت بگیرند
Iran, Islamic Republic of
احسنت به شما
حقا که حر و آزاده ای دکتر
خودتون هول زدید حالا کی بود کی بود راه انداختید
م
United Kingdom
این مصوبه اگر روال کار مجلس شود قابلیت تسری در همه شوراهها ی سازمانها ونهادها ی کشور را خواهد داشت والگو برداری خواهد شد انگاه جمله ملاک وضعیت فعلی فرد است بی معنی می شود چون وضعیت قبلیش نیز با این مصوبه بررسی نمی شود چه برسد به وضعیت فعلیش
یعنی چی؟! یعنی نمایندگان مصوب کردند صلاحیتشان برای دور بعد تصویب شود؟!
اصلاً قانونی و شرعی نیست و نخواهد شد، چراکه تعیین صلاحیت ها در حیطه اختیارات نمایندگان نیست. مگر می شود شاکی قاضی باشد؟
Iran, Islamic Republic of
بله ، آقای زاکانی هم جزء همین نمایندگان مجلس هست
شما چرا ناراحتید؛ الحمدلله شورای نگهبان مثل روال سابق که دو دور نمایندگی در مجلس را به عنوان یک مقطع تحصیلی تأیید کرد، این بار هم این مصوبه را به نفع زیاده خواهان و اقتدارگرایان و انحصارطلبان که مردم را نردبان خود ساخته اند در مجلس تایید خواهد کرد./.
علی
Iran, Islamic Republic of
ادم بعضی وقت ها به سلامت روانی بعضی از نمایندگان شک می کند . حالا باقیش بماند .
این کار خلاف عقل است. به دو دلیل:
1. انسان ممکن است روزی صلاحیت داشته باشد، اما در ادامه زندگی فاسد شود.
2. ممکن است فردی از ابتدا فسادش را پنهان کرده باشد و در ادامه، افشا شود.
بنابراین ما کاربران فضای مجازی، از سایت محترم جهان نیوز و جناب آقای دکتر زاکانی، 3 درخواست داریم:
1. اسامی موافقان این طرح را به عنوان موافقان مصونیت ابدی منتشر کنید تا افراد ناپاک شناسایی شوند.
2. اسامی مخالفان طرح را منتشر کنید تا افراد پاکدست شناسایی شوند.
3. در زمان انتخابات مجلس در سال 94، مجدداً لیست موافقان و مخالفان طرح را جهت یادآوری منتشر فرمایید.
باشد که مجلسی پاک، ارزشی، ولایتمدار، دلسوز، شجاع و اهل عمل داشته باشیم.
امضا: مردم شریف و مؤمن ایران
شیطونک915
درود بر جناب زاکانی عزیز
در ضمن اسم این دوستان اعلام بشه تا ما تکلیف خودمان را بدانیم!!
Finland
متاسفم که نماینده ها به جای حل مشکل مردم وقتشون روصرف ارایه این طرحها می کنند.آقایون اصولگرا حتما توقع داریدمردم به شما رای دهند
مسعود
این هم از آقایون اصولگرا من که چیزی حالیم نیست می فهمم این طرح یعنی خودزنی اونوقت اونا نمی فهمن؟؟؟؟؟
شائبه چیه اقا .واقعیته دیگه .اینها امانت داران ملتند؟؟؟ بعد انتظار دارید مردم در جامعه امانت داری کنند ؟؟؟معنی این کار اینست که هرکس در هرمقامی هر استفاده شخصی که میتواند از موقعیتش بکند باید انجام دهد والا فرصت را از دست میدهد خب بااین تحلیل از این پس سنگ روی سنگ بند نمیشود
محمدی
حداوند وقتی یکی از بندگان خوذ را بعنوان پیامبر انتخاب میکند در مراحل مختلف از او امتحان میگیرد . چطور این آقایان نماینده انتظار دارند که یک بار که رای آورده اند برای همیشه خود را تافته جدا بافته بدانند.
واقعا نمایندگان ازتصویب این مصوبه خجالت نکشیدند؟؟مگرچقدراین پست وصندلی ودنیا شیرین است؟؟!!اتفاقا باید هرگونه کاراقتصادی -سیاسی -تعیین اعضای شوراهای شهرتوسط نمایندگان-معامله وتجارت تحصیل درکشورانگلیس واینگونه موارد که بارمالی-امنیتی-ضددینی و...دارد هم برای نمایندگان ممنوع شود