چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰
معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده:

لایحه کاهش ساعت کار بانوان به مجلس رسید

جمعه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب: 419107
معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده گفت: در حال حاضر لایحه‌ای مبنی بر کاهش ساعت کار بانوان شاغل که دارای شرایط ویژه هستند تقدیم مجلس شده که اگر به تصویب برسد بخشی از مشکلات بانوان رفع می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، شهیندخت مولاوردی در جمع خبرنگاراندر بیرجند اظهار داشت: بودجه پیشنهادی امسال برای حوزه بانوان دو برابر بودجه سال گذشته است که هنوز تقسیم‌بندی برای اختصاص به حوزه‌های خاص انجام نشده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری اولویت ما توانمندسازی اقتصادی بانوان است، تصریح کرد: به طور قطع بخش اعظم این بودجه برای برنامه‌هایی که منجر به این هدف می‌شود اختصاص می‌یابد.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده یادآور شد: طبق مصوبه قانون بودجه در سال جاری برای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی بانوان در ۳۱ استان ردیف اعتباری داریم.

مولاوردی به مهم‌ترین برنامه‌های معاونت امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری در بحث توانمندسازی بانوان اشاره کرد و افزود: بحث اشتغال و توانمندسازی اقتصادی بانوان با هدف افزایش نرخ مشارکت اقتصادی و افزایش درآمد اقتصادی نه اشتغال در بخش رسمی دولتی با توجه به شرایط کنونی مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در این راستا برنامه‌های مختلفی مورد بررسی قرار گرفته و امید است با توجه به مسئولیتی که شورای عالی اشتغال بر عهده این معاونت در سال گذشته برای تهیه پیش‌نویس سند سیاستی اجرایی اشتغال پایدار زنان با اولویت مناطق محروم، دختران تحصیل کرده و زنان سرپرست خانوار گذاشته است بتوانیم با روش‌های نوین کارآفرینی به غیر از مشاغل خانگی در شرکت‌های دانش‌بنیان، در بحث گردشگری سلامت و راه‌هایی که بررسی می‌شود راهکار‌های مناسبی برای توانمندسازی اقتصادی بانوان، اشتغال دختران تحصیل کرده دانشگاهی و زنان سرپرست خانوار ارائه دهیم.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده خاطرنشان کرد: در حال حاضر لایحه‌ای مبنی بر کاهش ساعت کار بانوان شاغل دارای شرایط کار که دارای کودکان زیر هفت سال، کودکان و یا همسر معلول و همسرانی که دارای بیماری صعب‌العلاج هستند تقدیم مجلس شده که اگر به تصویب برسد بخشی از مشکلات بانوان رفع می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *