يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱
معاون سیاسی وزیر کشور:

همدلی وهمزبانی به معنی وادادگی نیست

سه شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۱۰
کد مطلب: 417338
معاون سیاسی وزیر کشور گفت: نبایستی اجازه داد که از هیچ نوع امکانی که مربوط به نهادهای دولتی و یا فضاهایی که از پول وبودجه عمومی ساخته شده، له یا علیه کسی استفاده شود.
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، محمد حسین مقیمی معاون وزیر کشور در امور سیاسی در نشست تخصصی معاونین سیاسی امنیتی و اجتماعی, مدیران کل دفاتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری‌های کشور، شفاف‌سازی در رویه‌ها و برنامه‌ها، ارج نهادن به نقدپذیری و خدمت بی‌منت به مردم را از تکالیف مهم و اساسی در جهت ایجاد زمینه‌های همدلی و همزبانی بین دولت و ملت برشمرد.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: باید به گونه‌ای عمل کنیم که همدلی و هم زبانی در جامعه ایجاد شود و این به معنی وادادگی و انجام عملکرد ناصحیح درخصوص وظایف نیست.

مقیمی گفت: بحث همدلی و همزبانی مربوط به همه امور جاری و اجرایی در کشور است و در صورت تحقق بر همه امور اثرگذار خواهد بود و یکی از آنها بحث انتخابات است.

وی استفاده از پتانسیل مراکز علمی و دانشگاهی را در جهت تحقق شعار همدلی و همزبانی موثر دانست و گفت: پیگیری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها در صورت فعال‌تر شدن از دیگر عوامل اثرگذار خواهند بود.

معاون سیاسی وزیر کشور با تأکید بر فراهم کردن زمینه و بستر لازم برای قانون‌گرایی و ایجاد فضای همدلی و هم‌زبانی بین احزاب و جریان‌های سیاسی گفت: برای تحقق شعار همدلی و همزبانی باید بپذیریم که هرگز نباید خلاف قانون عمل کنیم و در برابر قانون‌گریزی باید ایستاد.

مقیمی ادامه داد: پرهیز و جلوگیری از هرگونه رفتار جانبدارانه مجریان انتخابات به عنوان اثرگذارترین اقدام مدنظر است.

وی تصریح کرد: باید در موضوع انتخابات به گونه‌ای رفتار شود که مردم احساس کنند که ما جانبداری از هیچ شخص و یا گروهی را نمی‌کنیم و اگر این رفتار اجرایی شود حتما همدلی وهمزبانی جای خود را در جامعه باز خواهد کرد.

مقیمی گفت: نبایستی اجازه داد که از هیچ نوع امکانی که مربوط به نهادهای دولتی و یا فضاهایی که از پول وبودجه عمومی ساخته شده، له یا علیه کسی استفاده شود.

وی درخصوص فعالیت احزاب در کشور اظهار امیدواری کرد که در سال ۹۴ شرایط به گونه‌ای فراهم شود که همه احزاب بتوانند بدون هیچ گونه هزینه‌ای به صورت فعال عمل کرده و نشاط سیاسی در جامعه حاکم شود.

معاون سیاسی وزیر کشور در پایان سخنان خود برگزاری جلسات هم‌اندیشی را در کلیه فعالیت‌ها موجب ایجاد همدلی و همزبانی بیشتر عنوان کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *