جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۳
معاون وزیر کشور:

ما اعلام نکرده‌ایم کشور را بهشت می‌کنیم

دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۴۰
کد مطلب: 427934
معاون سیاسی وزیر کشور گفت: در دولت یازدهم دادن وعده‌ها از روی احساس و بی‌منطقی جایی ندارد و در این دولت ما اعلام نکرده‌ایم که کشور را بهشت می‌کنیم.
به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری دانشجو، محمدحسین مقیمی عصر امروز در همایش یاران روحانی در سالگرد ۲۴ خرداد در سالن فدک اردبیل اظهار کرد: با روی کار آمدن دولت یازدهم عبور از مشکلات، گرفتاری‌ها و نارسایی‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آغاز شد و دولت تدبیر و امید وظیفه خود دانست تا با ارج نهادن به رأی بالای مردم کشور را به سمت آرامش و صلح و ثبات ببرد.

وی تصریح کرد: ما در عرصه سیاسی، تقویت و وفاق ملی را به همراه تأمین امنیت ملی، افزایش سطح نشاط سیاسی به همراه ارتقا مشارکت سطح امنیت سیاسی را به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار دادیم، به طوری که امروز منتقدان دولت در تمام نقاط کشور شاهد باز شدن فضای نقد و انتقاد هستند و شدیدترین انتقادها را علیه دولت شاهد هستیم.

معاون سیاسی وزیر کشور، بالا رفتن تحمل، مدارا و شنیدن اظهارات مخالفان را یادآور شد و گفت: دولت یازدهم از سازمان‌های مردم نهاد حمایت می‌کند و تلاشش بر از بین رفتن شکاف دولت و ملت است.

مقیمی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: رابطه دولت و ملت در دو سال اخیر تقویت شده و به سرمایه‌های اجتماعی بها داده شده به رغم آن که دولت با کاهش درآمدهای نفتی و حجم و پایین بودن قیمت نفت روبه‌روست اما با اعتماد و اعتقاد به مردم زمینه مشارکت بالای مردم را فراهم کرده است.

وی، ارتقای اخلاق اجتماعی در کشور، کاهش تخریب و انگ زدن‌ها را بیان کرد و ادامه داد: در عرصه فرهنگی از ظرفیت اصحاب فرهنگ و قلم و نخبگان استفاده شده و یک آشتی واقعی را بین دولت با نخبگان جامعه شاهد هستیم به طوریکه سطح امنیت فرهنگی افزایش یافته و دولت علاقمند است تا تصدی‌گری در این حوزه را به تولی‌گری واگذارد.

مقیمی، ضرورت جذب سرمایه‌گذاران خارجی و رونق تعاملات با دنیا را با از بین رفتن پروژه ایران‌هراسی بیان کرد و گفت: به دنبال مذاکرات هسته‌ای، ما با کشورهای مختلف ارتباطمان را تقویت کردیم و به جای احساس‌گری و سطحی‌نگری با عقلانیت حرکت‌ها به پیش می‌رود.

وی تبیین کرد: با شفافیت عملکردها در حوزه اقتصادی، فساد مالی از بین رفته و صیانت از بیت‌المال مورد توجه جدی است به طوریکه دیگر از دادن وعده‌های احساسی و دروغین خبری نیست و دولت براساس سند چشم‌انداز و برنامه مصوب هدف‌گذاری خود را انجام می‌دهد.

مقیمی تلاش برای افزایش سطح انسجام ملی و تعامل مثبت بین دولت و مجلس را به جای تقابل یادآور شد و اضافه کرد: بین دولت و مجلس در اجرای قوانین و مصوبات یک هماهنگی وجود دارد و فصل‌الخطاب دولت تدبیر و امید عمل به قانون مصوب مجلس است و هیچ جایی برای مصلحت‌اندیشی وجود ندارد.

معاون سیاسی وزیر کشور نهادینه شدن گفتمان اعتدال را در همه حوزه‌ها با هدف جلوگیری از افراطی‌گری یادآور شد و اظهار کرد: دولت تدبیر و امید همه ظرفیت خود را به کار گرفته تا به رکود اقتصادی، بی‌ثباتی، پایین بودن نرخ سرمایه‌گذاری، ناکارآمدی نظام یارانه‌ها و آشفتگی فضای کسب و کار پایان بدهد.

مقیمی در ادامه سخنان خود گفت: در همین دو سال رشد منفی منهای ۶.۸ درصد اقتصادی کشور به رشد مثبت ۳.۷ درصد رسیده و ما در نظام بهره‌وری سرمایه‌گذاری‌های خارجی، بهبود فضای کسب و کار و پایین آمدن نرخ بیکاری به توفیقات خوبی دست پیدا کردیم.

وی افزود: دولت در ۲۰ ماه گذشته بیش از یک‌هزار و ۱۰۰ جلسه تشکیل داده و ۱۲۰ تصمیم‌نامه، ۴۳ لایحه، ۱۸ بخشنامه، ۲۹ دستور ریاست جمهوری و ۷۷۰ تصویب‌نامه را به انجام رسانده تا در روند فعالیت‌های اقتصادی تسهیلی ایجاد شود.

مقیمی بیان کرد: نرخ بیکاری در کشور به ۱۰.۵ درصد، نرخ تورم به ۱۴.۶ درصد و بهبود رتبه فضای کسب و کار و ارتقا شاخص علمی کشور را تا رتبه پانزدهم شاهد هستیم.

دولت سناریوهای مختلفی را برای گذر از بحران اقتصادی پیش‌بینی کرده است


لازم به ذکر است، معاون سیاسی وزیر کشور تصریح کرد: هر چند دولت مذاکرات هسته‌ای را به عنوان یک اصل پیگیری می‌کند اما اینکه تمام تمرکز دولت روی این موضوع باشد، صحت ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: تیم اقتصادی دولت کم توان از تیم هسته‌ای نیست به طوریکه تمام این دستاوردها در غیر از فعالیت‌های هسته‌ای به دست آمده و ما در ارتقا سطح سلامت، امنیت غذایی و جذب سرمایه‌گذاری‌ها به روند مطلوب دست پیدا کردیم.

مقیمی ادامه داد: دولت به هیچ وجه منتظر به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای نیست بلکه سناریوهای مختلفی را در اوضاع مختلف کشور و تحریم‌های استکبار پیش‌بینی کرده تا بتوانیم اقتصاد کشور را صیانت کنیم.

رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه امسال سال انتخابات مجلس و خبرگان رهبری است، اظهار کرد: تمام تلاش مجریان و دست‌اندرکاران انتخابات این است که اجازه ندهند از امکانات دولتی و نهادهای عمومی در مسیر تبلیغات انتخابات و یا له یا علیه کاندیدایی استفاده شود.

وی در پایان چنین توضیح داد: وظیفه ما صیانت از آرای مردم است تا به عنوان حق‌الناس بتوانیم از این آرا حراست کنیم و هر چه از صندوق‌های رأی هفتم اسفندماه بیرون بیاید به یقین به خیر و صلاح این ملت است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نیما راسخ
با ندانم کاریها وعدم تدبیر لطفا جهنمش هم نکنید...
جهانگیری
بابا شما کی هستید اگه یه روز از عمرم مونده باشه اون یه روزو استغفار می کنم از خدای متعال بخاطر رای دادن به روحانی.
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
ارج نهادن به رأی بالای مردم کشور !!!
كدام راي بالا آقاي مقيمي ؟؟؟